Ik neem FaceTime en Skype gesprekken die ik met de Macbook Air voer soms op met QuickTime (scherm of geluid opname) wanneer het een interview betreft voor mijn werk. Ik doe en deed dit zowel met en zonder gebruik van koptelefoon.
Sinds enige tijd ervaar ik problemen met de opnames als ik de koptelefoon gebruik.
Ik kan de andere kant wel horen tijdens het gesprek maar deze (invoer) wordt niet opgenomen. Nu heb ik de instellingen van een collega met een Mac nagelopen en gekeken wat de verschillen zijn.
De instellingen voor Geluid zijn als volgt (met koptelefoon)
Geluidseffecten afspelen via: Geselecteerd geluidsuitvoerapparaat
aangevinkt is Laat geluidseffecten van gebruikersinterface horen
Uitvoer Koptelefoon (koptelefoonpoort)
Invoer Externe microfoon (microfoonpoort) BIJ MIJ STAAT HIER INTERNE MICROFOON: maw de schakeling naar externe microfoon bij Invoer gaat niet goed en wordt dus als zodanig in de scherm- of audio opnamen door Quicktime ook niet gehoord/opgenomen. Wat kan ik hieraan doen?
aangevinkt is Onderdruk omgevingsgeluid
Sinds enige tijd ervaar ik problemen met de opnames als ik de koptelefoon gebruik.
Ik kan de andere kant wel horen tijdens het gesprek maar deze (invoer) wordt niet opgenomen. Nu heb ik de instellingen van een collega met een Mac nagelopen en gekeken wat de verschillen zijn.
De instellingen voor Geluid zijn als volgt (met koptelefoon)
Geluidseffecten afspelen via: Geselecteerd geluidsuitvoerapparaat
aangevinkt is Laat geluidseffecten van gebruikersinterface horen
Uitvoer Koptelefoon (koptelefoonpoort)
Invoer Externe microfoon (microfoonpoort) BIJ MIJ STAAT HIER INTERNE MICROFOON: maw de schakeling naar externe microfoon bij Invoer gaat niet goed en wordt dus als zodanig in de scherm- of audio opnamen door Quicktime ook niet gehoord/opgenomen. Wat kan ik hieraan doen?
aangevinkt is Onderdruk omgevingsgeluid