hallo tweakers,
ik heb een paar dagen terug een pc gemaakt met de volgende componenten:
(negeer de 1080 nog maar even, er staat op dit moment een wat verouderde raedon HD kaart in tot de 1080 uit is)
nu heb ik 2 vragen over de cooling:
de case die ik heb gekozen heeft standaard een grote ventilator aan de voorkant en een grote aan de bovenkant. ik heb zelf nog 2 sharkoon ventilators gehaald.
nou vond ik tijdens het bouwen dat ik aan de voorkant van de pc 2 draaiknoppen heb zitten om de ventilatie snelheid mee aan te passen. hier zitten 2 kabels bij met elk 3 aansluitingen voor ventilatie.
ik heb nu de keuze gemaakt om alle ventilators op die kabels aan te sluiten (2 op groep a en 2 op groep b)
ik moet nu dus zelf de snelheid van alle case ventilatie aanpassen.
de vraag is: kan ik niet beter alle ventilators op t mobo aansluiten zodat t mobo bepaalt hoe hard de ventilatie moet draaien?
vraag 2 gaat over hoe de ventilatie gebruikt is:
de ventilatie van de case zelf zit aan de voorkant en bovenkant. die zitten ingebouwd en daar ga ik niks aan aanpassen. de voorkant is een inlaat en de bovenkant een uitlaat.
de sharkoon ventilators heb ik als volgt: 1 uitlaat aan de bovenste achterkant en 1 uitlaat op de zijkant van de case direct naast de videokaart.
dus:
1 inlaat
3 uitlaat
is het een beter idee om de fan naast de grafische kaart naar binnen te laten blazen voor betere koeling/airflow?
alvast bedankt voor de hulp!
Dustin
ik heb een paar dagen terug een pc gemaakt met de volgende componenten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Nvidia GeForce GTX 1080 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 91,95 | € 91,95 |
1 | Aerocool XPredator X3 White Edition | € 99,79 | € 99,79 |
1 | Scythe Fuma | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Sharkoon Silent Eagle 1000 , 120mm | € 8,83 | € 8,83 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Corsair RM550x | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 291,50 | € 291,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.172,42 |
(negeer de 1080 nog maar even, er staat op dit moment een wat verouderde raedon HD kaart in tot de 1080 uit is)
nu heb ik 2 vragen over de cooling:
de case die ik heb gekozen heeft standaard een grote ventilator aan de voorkant en een grote aan de bovenkant. ik heb zelf nog 2 sharkoon ventilators gehaald.
nou vond ik tijdens het bouwen dat ik aan de voorkant van de pc 2 draaiknoppen heb zitten om de ventilatie snelheid mee aan te passen. hier zitten 2 kabels bij met elk 3 aansluitingen voor ventilatie.
ik heb nu de keuze gemaakt om alle ventilators op die kabels aan te sluiten (2 op groep a en 2 op groep b)
ik moet nu dus zelf de snelheid van alle case ventilatie aanpassen.
de vraag is: kan ik niet beter alle ventilators op t mobo aansluiten zodat t mobo bepaalt hoe hard de ventilatie moet draaien?
vraag 2 gaat over hoe de ventilatie gebruikt is:
de ventilatie van de case zelf zit aan de voorkant en bovenkant. die zitten ingebouwd en daar ga ik niks aan aanpassen. de voorkant is een inlaat en de bovenkant een uitlaat.
de sharkoon ventilators heb ik als volgt: 1 uitlaat aan de bovenste achterkant en 1 uitlaat op de zijkant van de case direct naast de videokaart.
dus:
1 inlaat
3 uitlaat
is het een beter idee om de fan naast de grafische kaart naar binnen te laten blazen voor betere koeling/airflow?
alvast bedankt voor de hulp!
Dustin