Scherm springt tijdelijk op zwart ( R9 fury & GTX 980 ti)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een probleem met mijn nieuwe PC. Er zitten namelijk storingen in de video output naar mijn scherm. Ik heb namelijk op willekeurige momenten last van een zwart scherm. Mijn scherm springt dan tijdelijk op zwart om het naar een paar seconden weer te doen alsof er niks gebeurd is. Dit gaat soms gepaard met artefacts vlak voordat hij op zwart springt. Deze artefacts zijn er slechts in een flits, maar gebeuren soms ook op zichzelf. Ook krijg ik geen melding van een crash in de drivers.

Dit probleem heb ik sinds het bouwen van deze PC. Sindsdien heb ik er twee verschillende strix fury x in gestopt en recentelijk ook een msi gtx 980 TI en een GTX 460. Dit probleem blijft echter aanhouden bij alle kaarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd van zowel de twee AMD kaarten als de nvidea kaarten.
Kaarten waarbij het probleem voorkomt: 2x Asus Radeon R9 Fury STRIX 4GB (best buy januari)
MSI gtx 980 ti
GTX 460

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ( 2de update) :
ik heb verschillende kaarten in de nieuwe PC gestoken. Ik heb de monitor en bekabeling getest met een andere pc en daarbij waren geen problemen. Drivers opnieuw geïnstalleerd (met ddu).
De kaarten bleven op een acceptabele temperatuur ten alle tijden

Update: Ik heb de twee AMD r9 fury ter RMA opgestuurd. Hierbij zijn de klachten die ik had bij de fury's ook daar vastgesteld. Nu gebruikt in de nvidea kaarten maar kom ik dezelfde problemen dus weer tegen.

En nu vraag ik jullie om hulp
...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:59 . Reden: meer informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
De rest van je pc zou ook leuk zijn om te weten :P of heb je de volledige best buy van januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Wat voor voeding gebruik je? Welk merk, hoe oud?
Drivers van de andere merken wel elke keer met DDU verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de complete best buy van januari. dus mijn systeem bestaat uit:

be quiet! Dark Rock 3
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2133 C13 Red
Corsair RM550x
Intel Core i7 6700K
MSI Z170A TOMAHAWK
Samsung 500GB 850 EVO 500GB.
Seagate 7200.14 ST2000DM001 2TB

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
Heb je de Cpu ge overclockt ?

Wellicht kan je een andere voeding proberen als je die hebt liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CPu is niet overclockt. alles is box standard. helaas heb ik geen voeding liggen.
Ik heb trouwens de tempteratuur in de gaten gehouden en die bleef altijd onder de 80 graden bij zeer zware belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Heb je de schermen al getest? Kan zijn dat de connector van het scherm zelf naar de kloten is heb het zelf 2x gehad op het werk. gewoon even tijdelijk een ander scherm plaatsten. Wat je ook kan doen is in plaats van de (bijvoorbeeld) HDMI poort te gebruiken de DVI te gebruiken. Misschien heb je donders veel pech en zijn allee connectors van de GPU's kapot(lijkt me heel sterk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dylan111111 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:30:
Wellicht kan je een andere voeding proberen als je die hebt liggen ?
Het kan niet de voeding zijn, het is technisch gezien niet mogelijk dat een voeding dit zou doen.

Wat wel kan is een beeldschermkabel of monitor(aansluiting) zoals hierboven wordt geopperd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schermen en kabels werken met andere pc's wel volledig. Net zoals de gtx 460 die het jaren lang heeft gedaan in een andere pc, maar bij deze nieuwe PC dezelfde fouten toont.
@plainside bedoel je dan de connectors aan het moederboard of voor de video output?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:50:
@plainside bedoel je dan de connectors aan het moederboard of voor de video output?
Je sluit de beeldschermen aan op je moederbord en niet op de videokaart? Dit doe je voor Intel Quick Sync?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ the mask. ik sluit de beeldschermen aan op de videokaart, maar ik bedoel letterlijke aansluiting van de gpu op het moederbord.

Ik heb trouwens aansluiting van de beeldschermen wel getest op het moederbord, maar dan krijg ik geen storingen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:55 ]

Pagina: 1