Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:36
Mijn vraag
Ik heb een paar maand geleden een reference 290 videokaart gekocht voor 200 euro en deze maakt onder load toch wel wat kabaal en word dus ook heel warm.
Is het de moeite om daar nog een aftermarket cooler voor te kopen ik dacht aan die Gelid Cooler deze zou in totaal op 60 euro komen met 290 vrm coolers.
Of kan ik beter deze verkopen en een snellere kaart kopen.

Ik game op 1920x1080 en deze draait normaal de meeste spellen wel goed,
maar nu binnenkort de nieuwe nvidia kaarten komen is mss het moment een goedkope upgrade te vinden.

Aangezien ik niet super gekend ben in de videokaart wereld vroeg ik het me even af wat jullie mening was.

Voor een nieuwe kaart zou het budget rond 400 liggen met max 450

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je op 1080p gamed en nog geen plannen hebt om te upgraden naar hoger, kun je prima uit de voeten met een 290. Je kunt natuurlijk ook eens kijken wat het schoonmaken van de koeler voor effect heeft. Vaak kruipt er (na verloop van tijd) een gigantisch berg stof in de koeler, wellicht dat hij daardoor niet goed koelt en zoveel herrie maakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 14:32
op 1080p zijn de prestaties van een r9 290 ruim voldoende dus upgraden aan de hand van prestaties lijkt me niet nodig. Je kunt inderdaad een andere koeler er op plakken of kijken of je hem kunt verkopen (reference modellen brengen echter erg weinig op zo rond de 190) en een ander model weer terug kopen.

Weet je of de kaart recent een repaste heeft gehad? Want dat kan vaak een behoorlijk effect hebben op de koeling van die kaarten als je het goed doet.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:44
90-95 graden is normaal voor een reference r9 290, dan begint hij te throttelen er is niets aan te doen behalve een custom cooler er op te zetten. Je hebt de kaart voor €200 en dan custom €60 erbij €260 ik denk dat je hier iets beters voor kan kopen 2de hands non-ref R9 290, of met wat erbij een GTX970/780 ofzo.
Je zal dan wel wat verlies moeten pakken op je huidige kaart €200 is erg veel imho, ik had hetzelfde probleem met de 290 had me niet ingelezen in de reference cooler en blind gekocht aan de hand van eerdere ervaringen zal me niet meer gebeuren :p man het geluid

Hier een kaart?
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Reviews die hij heeft zijn wel oke dacht ik.