Windows 10 start menu werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:43
Hallo,
Ik heb vorige week de update van Windows 7 naar Windows 10 uitgevoerd.
Het werkte allemaal goed, maar sinds gisteren zijn er problemen gekomen.
Mijn startmenu werkt niet meer als ik op de startknop klik.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb al geprobeerd om in powershell "Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml”)}" te typen maar dit hielp niet.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Heb je, na dat commando in Powershell, de machine al herstart? Dat is namelijk de laatste stap die nodig is. Veelal lost dat Powershell commando het probleem namelijk gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:43
Xudonax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:53:
Heb je, na dat commando in Powershell, de machine al herstart? Dat is namelijk de laatste stap die nodig is. Veelal lost dat Powershell commando het probleem namelijk gewoon op.
Ja ook de pc herstart, geen verschil. :|

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:11
luckremers schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
Hallo,
Ik heb vorige week de update van Windows 7 naar Windows 10 uitgevoerd.
Het werkte allemaal goed, maar sinds gisteren zijn er problemen gekomen.
Mijn startmenu werkt niet meer als ik op de startknop klik.
Wat kan ik hier aan doen?
Een niet/half werkend Start Menu bij Windows 10, zeer bekend probleem hier ook bij mijn PC kennissen. :(
Als het powershell commando geen oplossing geeft kan je proberen de "Start Menu Tile Database" te resetten.

www.urtech.ca: SOLVED - Fix Windows 10 Start Button Does Nothing in 10 Minutes

Echt een "pain in the ass" dit terugkerend probleem. |:(
Bij Microsoft is het probleem al maanden bekend/in onderzoek blijkbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 12:40
Probleem heb ik ook gehad. On screen toetsenbord werkte ook niet meer en had geen usb-toetsenbord bij de hand, dus kon even niets meer. Wat bij mij heeft gewerkt was het commando "sfc /scannow" in een command prompt met administrator rechten (hoeft dus niet perse in powershell).

Hoe daar te komen als niets meer werkt? Ik heb verkenner geopend (lukte nog wel), ben naar de windows map gegaan en vervolgens naar de map system32, heb daar het bestand osk.exe geopend (on screen keyboard) en heb daarmee het commando sfc /scannow ingegeven in een command prompt die ik startte via het contextmenu dat je krijgt als je een lange push op de startknop / windows symbool doet.

Werkte prima. Eerder gegeven oplossing van get appx package deed bij mij niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 16:23
Ik ben hiermee inmiddels een paar dagen mee aan het stoeien geweest en ben erachter gekomen dat het process "Windows Shell Experience Host" crasht als je op de startknop drukt. Aangezien dit process het start menu aanwakkert gaat dat dan inderdaad niet werken :)

Als oplossing heb ik een registry permission fix moeten uitvoeren, na een lange zoek tocht kwam ik erachter dat er bij ons een applicatie was die een stuk permissies in de registry had aangepast dit vond windows niet heel leuk waardoor het start menu niet meer werkte, waar de link zit is voor mij een raadsel :P

Download de volgende tool: http://www.tweaking.com/c...ws_repair_all_in_one.html

En dan via reparaties alleen de eerste optie selecteren de registry permission fix, dan even laten lopen een minuut of 20 en dan zonder een herstart gaat de start knop weer werken :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:04
Ik had dit probleem met Avast... zodra ik Avast verwijderde was het probleem weg, terug geïnstalleerd was het probleem terug...
Pagina: 1