Toon posts:

High end game systeem -- wat denken jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geluk, er kwam geld uit de lucht gevallen (een jarenoude premie van op een vorig werk), en ik mag mijn ideale gamingpc samenstellen.

Het was ondertussen al een jaar of tien geleden dat ik zoiet deed, en ik heb geen flauw idee of dit allemaal een beetje bij elkaar past. Hebben jullie advies?

Prijs is (binnen het redelijke) geen issue, degelijkheid en minofmeer future-proofheid wel. Toestel zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen, en af en toe ook wel eens voor AfterEffects en dergelijke.

#Product
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII GENE
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING
1HGST Ultrastar 7K4000, 2TB
1NZXT H630 Black
1Asus PCE-AC68
1Noctua NH-U9B SE2
1G.Skill 16GB PC3-14900 (F3-14900CL8Q-16GBZM)
1Pioneer BDR-S07XLT Zwart
1Corsair CS750M
1Samsung 850 EVO 500GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Waarom heb je de vragen die er standaard staan weggehaald ? Die informatie is essentieel voor een goed advies.

Je kan ze vinden is het DAA beleid

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik dacht dat ik alles beantwoord had. Bij deze.
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
    Gaming. Soms eens AfterEffects en dergelijke.
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
    Prijs maakt niet meteen uit.Minder dan 3000 euro.
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
    Toetsenbord, muis en monitor. Verder niets.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
    Zie wenslijst: case, voeding, cpu, koeling cpu, sdd, hdd, grafische kaart, cd/dvd/bluerayding, wlan adapter.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
    Neen.
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
    Niet meteen. Een stille pc zou fijn zijn.
  • Ga je overklokken?
    Wellicht.
  • Wat verwacht je van ons?
    Ik zou het fantastisch vinden als jullie mijn wenslijst zouden kunnen bekijken en zeggen of er geen flaters in staan.

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Als je verstandig bent dan wacht je even tot het einde van deze maand. Dan komt Nvidia met de GTX 1080 op de markt die volgens de geruchten een stuk sneller is dan de GTX 980 TI.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topskilled schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:13:
Als je verstandig bent dan wacht je even tot het einde van deze maand. Dan komt Nvidia met de GTX 1080 op de markt die volgens de geruchten een stuk sneller is dan de GTX 980 TI.
niet echt volgens geruchten, eerder volgens wat Nvidia ons verteld.

ik zou echter idd wel even de benchmarks afwachten.

die bluray speler is nergens beschikbaar volgens de pricewatch, houd daar rekening mee.
Zou je ook afvragen of je deze BRspeler echt nodig hebt.....

[ Voor 15% gewijzigd door PaRaDoX4 op 11-05-2016 14:17 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Ik zie in je lijst DDR3 geheugen staan, terwijl je CPU en moederbord DDR4 gebruiken. Ook zou ik, om dat je het hebt over 'futureprofing', in plaats van een set van 4 sticks gaan voor een set van 2. Dan kun je er later nog 2 bij zetten mocht dit nodig zijn. Verder ziet je lijstje er prima uit. :)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
ik zou zoals Topskilled inderdaad wachten op de 1080, ik zou dan ook nog wel wachten tot er benchmarks zijn. Verkopers overdrijven (bijna) altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt iedereen.

Het geheugen kreeg ik niet correct in de wenslijst, in mijn boodschappenmand zat er inderdaad DDR4 -- een G.Skill 16 GB DDR4-2133 Kit. En de bluray is een Pioneer BDR-S09XLT, die is blijkbaar wel leverbaar.

De nieuwe 1080 is ongetwijfeld beter, maar "eind deze maand beschikbaar", betekent dat in de praktijk écht eind deze maand leverbaar in België? Of gaat daar dan nog wat tijd over?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 14:29 ]

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Vaak hebben, en zeker de grotere webshops ze wel op de dag van release op vooraad. Maar of Nvidia genoeg exemplaren beschikbaar heeft om aan de vraag te voldoen weet niemand. Ik kan me nog herinneren toen intel met zn skylake processors op de markt kwam dat die ook al vrij snel uitverkocht waren. ff afwachten dus.

edit:

17 mei komen de reviews van de GTX 1080 online. Kan je meteen zien hoe die presteert tegenover de GTX 980TI.

[ Voor 16% gewijzigd door Topskilled op 11-05-2016 15:01 ]

Verwijderd

De CS750M is niets bijzonders en veel te duur voor wat je krijgt . Een 550w voeding is genoeg voor elk systeem met enkele gpu en overklok. Een Corsair RM550x is dan de beste keuze.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 16:13 ]

Pagina: 1