USB-Verlengkabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528015

Topicstarter
Sorry als dit in het verkeerde subforum is.

Ik heb een Novation Impulse 49 staan hier, en omdat ik mijn pc en keyboard zo heb neergezet dat de kabel van de Novation het niet haalt naar mijn pc, heb ik een usb 2.0 verlengkabel gekocht.

Wat blijkt, als ik de novation koppel werkt alles naar behoren, maar zodra ik de verlengkabel gebruik krijg ik de melding 'USB device not recognized'.

Dit is echt moeilijk irritant want ik zou niet weten wat ik verkeerd heb gedaan. Iemand een idee?

Groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 528015 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:44:
Dit is echt moeilijk irritant want ik zou niet weten wat ik verkeerd heb gedaan. Iemand een idee?
USB heeft een bepaald limiet voor de lengte wat de kabels mogen zijn. Vermoedelijk is jou kabel te lang, waardoor het signaal niet meer goed doorkomt.

Hoelang is de kabel die je eraan hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 20:02
Hoe lang is de usb kabel als je de verlengkabel ertussen hebt zitten? De maximale lengte voor usb kabels is 5m. Doordat je een extra connectie hebt met die verlengkabel zal dit nog een stuk minder zijn.

Daarnaast is er nog de optie dat de verlengkabel gewoon brak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1,3 Meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Die afstand is niet heel erg groot. Wat voor kabel zit er tussen? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Die afstand is niet heel erg groot. Wat voor kabel zit er tussen? Heb je een link?
Pardon, 1,8 meter.

http://www.allekabels.nl/...MvIqrL60cwCFeYK0wodC9YLvQ

Heb 2 van deze kabeltjes gekocht, eentje voor de Novation en de andere voor in de toekomst.

Handig om te vermelden trouwens dat het lampje op mijn MIDI keyboard wel gewoon brand, alles 'werkt' gewoon op de keyboard, maar niks op de computer.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 528015 op 11-05-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Op het eerste oog lijkt er weinig mis met die kabel. Werkt de andere die je hebt besteld wel?

En hoelang is de kabel die je erbij geleverd hebt gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Op het eerste oog lijkt er weinig mis met die kabel. Werkt de andere die je hebt besteld wel?

En hoelang is de kabel die je erbij geleverd hebt gekregen?
Heb ze beide geprobeerd, ze zijn dezelfde kabel van dezelfde lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Anoniem: 528015 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Heb ze beide geprobeerd, ze zijn dezelfde kabel van dezelfde lengte.
Hoelang is de kabel die je bij de Novation Impulse hebt gekregen?
Verder vroeg ik me af hoe het apparaat gevoed wordt, is dit via de USB-kabel of via aparte voeding?
Anoniem: 528015 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:03:
[...]
Anyway ik zal eens kijken naar zo'n USB hub. Werkt dat dus wel?
Zeker weten doet het natuurlijk niet, maar het lost in ieder geval je voedingsproblemen op.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 11-05-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Hoelang is de kabel die je bij de Novation Impulse hebt gekregen?
Verder vroeg ik me af hoe het apparaat gevoed wordt, is dit via de USB-kabel of via aparte voeding?
Ongeveer dezelfde lengte. Hij word gevoed via een USB kabel. Dus in principe gaat alles via 1 kabel. Op het moment staat hij dus ook gewoon aan, maar werkt de input niet op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:22

IEF

Why so serious?

Even googlen leert dat het ding blijkbaar alleen goed werkt met de originele USB kabel. Zal vast iets te maken hebben met signaalverlies..

Een van de suggesties is om te proberen met een powered USB 2.0 hub er tussen (effectief heb je dan twee korte kabeltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IEF schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:02:
Even googlen leert dat het ding blijkbaar alleen goed werkt met de originele USB kabel. Zal vast iets te maken hebben met signaalverlies..

Een van de suggesties is om te proberen met een powered USB 2.0 hub er tussen (effectief heb je dan twee korte kabeltjes).
Heb redelijk wat gegoogled. Waarschijnlijk verkeerde keywords ofzo :').

Anyway ik zal eens kijken naar zo'n USB hub. Werkt dat dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Anoniem: 528015 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Ongeveer dezelfde lengte. Hij word gevoed via een USB kabel. Dus in principe gaat alles via 1 kabel. Op het moment staat hij dus ook gewoon aan, maar werkt de input niet op de pc.
Vermoedelijk is 1,8 + 1,8 = 3,6 een te lange kabel om de spanning goed te transporteren, waardoor het apparaat mogelijk niet meer goed gevoed wordt. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar een hele dikke usb kabel, waardoor het spanningsverlies mogelijk minder wordt.
Pagina: 1