Voeding voldoende voor OCing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Goedemiddag, ik had een vraagje betreft overclocken, zie hieronder mijn specs. Mijn vraag is of dat mijn huidige voeding (CoolerMaster V550 Semi-Modular - Voeding) voldoende is om te gaan overclocken. Wordt mijn eerste keer en heb al het een en ander gezocht wat betreft het overclocken zelf maar kon niet zo goed vinden hoe belangrijk de rol van voeding in overclocken is.

Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - 6 MB cache - LGA
Gigabyte GA-Z170XP-SLI - Moederbord - ATX - LGA1
Scythe Mugen 4 PCGH - Koeler voor processor
Crucial BX100 - Solid state drive - 250 GB - int
NZXT Source 340 - Midtowermodel - ATX
MSI Radeon R9 390 Gaming 8G - Grafische kaart
Cablexpert - VGA-adapter - DVI-A (M) - HD-15 (V)
TP-LINK TL-WDN4800 450Mbps Wireless N Dual Band
CoolerMaster V550 Semi-Modular - Voeding
Corsair Vengeance LPX - Geheugen - 8 GB : 1 x 8

Ik wil de i5 gaan draaien op 4.4-4.6Ghz en 1.3 Volt. Wil dan even gaan kijken wat voor gain ik gekregen heb, is dat voldoende dan ga ik mijn GPU niet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Een goede stabiele voeding is zeker van belang voor het slagen van een OC. Het liefst heb je een licht overbemeten voeding, zeg 200w boven het aangeraden wattage voor je complete systeem, maar ook Ripple, efficientie en amperage op de 12v lijnen kunnen van invloed zijn.Ook zijn er verschillen in single en multirail voedingen en hoe di reageren op een OC of zware load.

Echt slechte voedingen worden nauwelijks gemaakt als je enige tientjes meer investeerd. De door jou gekozen voeding een prima optie voor gemiddelde OC's. Verwacht geen 5Ghz en hele zware clocks op je GPU, maar een 4,5ghz is een goede richtlijn om voor te gaan, zeker gezien je andere hardware/koeling

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'