Beste Tweakers,
Momenteel ben ik bezig met het samen stellen van een nieuwe gaming build. Ik heb enige ervaring met het bouwen van systemen als ITer. Helaas zijn er toch nog een paar onderdelen van de build waar ik niet helemaal zeker over ben.
De build:
Wat mag de PC gaan kosten:
Mijn budget ligt tussen de 1500 en 1700 euro.
Waar ben ik nog onzeker over:
- Wat voor koeling wil ik gaan gebruiken? Waterkoeling of is een goeie luchtkoeler voldoende?
- Hoe belangrijk zijn casefans voor mijn componenten? Moet ik kijken naar AF of SP fans?
- Zijn er verder nog positieve of negatieve ervaringen met de componenten die ik heb gekozen?
- Zijn er nog dingen die mij ontschoten zijn voor de build?
Doel van de PC:
Verder ga ik de PC zo goed als alleen gebruiken voor gaming / thuis gebruik. Ik ga geen VM's draaien of zware videobewerking programma's installeren. Wel wil ik er echt werk van maken. Nette cable management, veel Corsair producten, al met al wil ik er mooi samenhangend systeem van maken.
Het zou super zijn als ik een paar ervaring game pc builders hun ervaringen en/of mening met mij willen delen.
Alvast bedankt,
Bas
Momenteel ben ik bezig met het samen stellen van een nieuwe gaming build. Ik heb enige ervaring met het bouwen van systemen als ITer. Helaas zijn er toch nog een paar onderdelen van de build waar ik niet helemaal zeker over ben.
De build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 176,95 | € 176,95 |
| 1 | Nvidia GeForce GTX 1080 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | Corsair RM650x | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 142,95 | € 142,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,26 | |
Wat mag de PC gaan kosten:
Mijn budget ligt tussen de 1500 en 1700 euro.
Waar ben ik nog onzeker over:
- Wat voor koeling wil ik gaan gebruiken? Waterkoeling of is een goeie luchtkoeler voldoende?
- Hoe belangrijk zijn casefans voor mijn componenten? Moet ik kijken naar AF of SP fans?
- Zijn er verder nog positieve of negatieve ervaringen met de componenten die ik heb gekozen?
- Zijn er nog dingen die mij ontschoten zijn voor de build?
Doel van de PC:
Verder ga ik de PC zo goed als alleen gebruiken voor gaming / thuis gebruik. Ik ga geen VM's draaien of zware videobewerking programma's installeren. Wel wil ik er echt werk van maken. Nette cable management, veel Corsair producten, al met al wil ik er mooi samenhangend systeem van maken.
Het zou super zijn als ik een paar ervaring game pc builders hun ervaringen en/of mening met mij willen delen.
Alvast bedankt,
Bas
[ Voor 52% gewijzigd door basvhout op 11-05-2016 13:29 . Reden: wenslijst added ]