Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal gebruikt worden om te werken (tekstverwerking en bronnen lezen op internetten
) en om te gamen ter ontspanning. Daarnaast zal het gebruikt worden voor al die andere dingen die je op een pc doet. Maar, de onderdelen e.d. zijn vooral gericht op uurtjes ontspanning met games die op hoge/ultra settings draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de EUR 2K all-in gaat hem niet worden, boven de EUR 3K wordt mij te gortig. Ergens daar tussen zou moeten lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien dit een tweede systeem wordt op een nieuwe locatie, heb ik geen onderdelen die (her)gebruikt kunnen worden. Dat maakt het gelijk al wat prijziger
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Asus voor moederbord, EVGA/NVidia voor GPU en Intel k-serie processors, maar ben niet getrouwd met een merk. Wel zal er echt een NVidia kaart in komen, hetzij een GTX 980Ti, hetzij een GTX1070/1080 als die beschikbaar zijn (al dan niet via EVGA Step-Up). De huidige GPU is ter indicatie opgenomen om een realistisch prijskaartje te krijgen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een kwalitatief hoogwaardig systeem waar ik verder weinig aandacht aan hoef te besteden. Het moet gewoon werken wanneer ik het wil, en in games e.d. wil ik op hoge settings op 1440P plezier kunnen hebben. Waterkoeling hoeft van mij niet, maar geluidsproductie moet binnen de perken blijven. De gebruiksomgeving is een woonkamer.
Ga je overklokken?
CPU en GPU zul overgeklokt worden, maar niet op hardcore wijze. Het systeem moet vrij zijn van rare nukken ed. It should simply work.
Wat heb je er nu zelf van gebakken?
Ik ben tot de volgende lijst gekomen, inclusief randapparatuur:
Wat verwacht je van ons?
Laat ik duidelijk zwakke plekken in het systeem zitten? Zijn er betere alternatieven voor een gelijke of lagere prijs? Am I just torching money for the fun of it?
Mijn investering in een 2600k-systeem met op dit moment een GTX980Ti is het echt waard geweest, en dat wil ik nu herhalen. Voor onder de EUR 2K ga ik niet klaar zijn, onder de EUR 3K all-in moet zeker lukken, het is nu vooral optimaliseren.
Do your worst
Dit systeem zal gebruikt worden om te werken (tekstverwerking en bronnen lezen op internetten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de EUR 2K all-in gaat hem niet worden, boven de EUR 3K wordt mij te gortig. Ergens daar tussen zou moeten lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien dit een tweede systeem wordt op een nieuwe locatie, heb ik geen onderdelen die (her)gebruikt kunnen worden. Dat maakt het gelijk al wat prijziger
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Asus voor moederbord, EVGA/NVidia voor GPU en Intel k-serie processors, maar ben niet getrouwd met een merk. Wel zal er echt een NVidia kaart in komen, hetzij een GTX 980Ti, hetzij een GTX1070/1080 als die beschikbaar zijn (al dan niet via EVGA Step-Up). De huidige GPU is ter indicatie opgenomen om een realistisch prijskaartje te krijgen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een kwalitatief hoogwaardig systeem waar ik verder weinig aandacht aan hoef te besteden. Het moet gewoon werken wanneer ik het wil, en in games e.d. wil ik op hoge settings op 1440P plezier kunnen hebben. Waterkoeling hoeft van mij niet, maar geluidsproductie moet binnen de perken blijven. De gebruiksomgeving is een woonkamer.
Ga je overklokken?
CPU en GPU zul overgeklokt worden, maar niet op hardcore wijze. Het systeem moet vrij zijn van rare nukken ed. It should simply work.
Wat heb je er nu zelf van gebakken?
Ik ben tot de volgende lijst gekomen, inclusief randapparatuur:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers MAXIMUS VIII HERO ALPHA | € 274,95 | € 274,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB FTW ACX 2.0+ | € 673,99 | € 673,99 |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 149,24 | € 149,24 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 109,48 | € 109,48 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty, US-indeling) | € 170,50 | € 170,50 |
| 1 | Razer Deathadder Chroma | € 73,80 | € 73,80 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVR | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Steelseries Siberia Elite Prism | € 162,68 | € 162,68 |
| 1 | Corsair RM650x | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 500GB | € 162,95 | € 162,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.862,90 | |
Wat verwacht je van ons?
Laat ik duidelijk zwakke plekken in het systeem zitten? Zijn er betere alternatieven voor een gelijke of lagere prijs? Am I just torching money for the fun of it?
Mijn investering in een 2600k-systeem met op dit moment een GTX980Ti is het echt waard geweest, en dat wil ik nu herhalen. Voor onder de EUR 2K ga ik niet klaar zijn, onder de EUR 3K all-in moet zeker lukken, het is nu vooral optimaliseren.
Do your worst