Welke e27 led lamp 70 watt+?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik zoek een?
Wat ik zoek is een e27 led lamp met zoveel mogelijk lumens. Het mag tot 15 watt gaan, wat ongeveel gelijk is aan 70 watt

Wat is je budget?
max 12 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
bad kamer/keuken te verlichten met zo hoog mogelijk lichtopbrengst.?

Wat heb je zelf al gevonden?
LED lamp 75 Watt van Hema voor 10 euro. Alleen heb ik geen flauw idee of de kwaliteit waard is.
Calex van Action. Maar kwam een review tegen dat Calex een waardeloze merk is voor led/spaarlampen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Of iemand een tip heeft naar een goede prijs/verhouding led lampen die langer tijd meegaan voor niet zo een hoge prijs kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Interresant topic, ik haak even aan. Is de lichtkleur (warm geel - fel wit) nog belangrijk voor je? Kan me voorstellen dat je voor de badkamer gewoon lekker wit wil maar wellicht in de keuken een tikkeltje meer sfeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Ik heb die van de Hema en die zijn prima voor in de keuken/badkamer. Mooie warme kleur en direct aan(stuk beter dan spaarlampen).
Verder zou je zelf even bij de Praxis of Mediamarkt kunnen kijken, daar staan ze vaak ook gewoon aan zodat je de kleurtemperatuur en lichtopbrengst goed kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Bedankt voor jullie reacties.

Kleur mag warm zijn want wit vind ik niet zo mooi voor thuis. Het gaat mij namelijk om zo hoog mogelijk lumens.

Bij Praxis hadden ze een Philips 13 watt 1500 lumens. Maar had wel een aardige prijs kaartje, 19 euro.
Die van Hema zit ik ook aan te denken. Maar ik weet niet zeker of die van 75 watt hoog scoort in tests/benchmarks.

Iemand een handige site waar je alle led lampen kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik heb zo'n dure Philips lamp, ik meen zelfs van 15 watt. Het opstarten van de lamp ging nogal langzaam, duurde minuten voor de volle lichtsterkte bereikt was. Lichtopbrengst en kleur dan wel goed. Echter ging mijn dure lamp al na relatief korte tijd stuk. Na reclamatie heb ik van Philips een nieuwe gekregen maar ik heb het nog niet kunnen opbrengen die in gebruik te nemen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Obelink schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:11:
Ik heb zo'n dure Philips lamp, ik meen zelfs van 15 watt. Het opstarten van de lamp ging nogal langzaam, duurde minuten voor de volle lichtsterkte bereikt was. Lichtopbrengst en kleur dan wel goed. Echter ging mijn dure lamp al na relatief korte tijd stuk. Na reclamatie heb ik van Philips een nieuwe gekregen maar ik heb het nog niet kunnen opbrengen die in gebruik te nemen.
Dat is precies waar ik tegenaan loop. De tests vooral van consumentenbond is meestal gebaseerd op leds van gemiddeld 5 watt. Maar wat je zegt leds van boven de 10 watt produceren veel meer hitte/warmte en dat zou ten kosten gaan van de levensduur volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Het dringt ineens tot me door dat je het expliciet hebt over LED lampen. De betreffende lamp was een spaarlamp. Excuus voor het misverstand.

LED lampen met een hoog vermogen heb ik niet. Wel 'gewone' LED lampen. Jaren geleden een doos Pharox LED lampen gekregen, de eerste commerciële LED lampen, de levensduur daarvan was ronduit slecht. Ze geven nu alleen nog maar een zwak tot zeer zwak groen schijnsel, ik gebruik ze als nachtlampje.

Mijn 2e lichting waren LED lampen van de Deen. Die doen het nog steeds maar zijn niet erg helder en de kleur is wat goor.

Van de LED lampen die ik nu gebruik komt het merendeel uit de opruiming bij Kruidvat. Vrij periodiek liggen daar LED's in de schappen voor de halve prijs. Die hebben een op zich goede kleur. Ook vind ik ze best helder voor het vermogen. Ze zijn er als standaard en als warmwit. De warme kleur is misschien iets te warm van kleur. Het is mij al wel opgevallen dat deze en ook andere LED's wel warm worden.

Bij een paar armaturen zaten goedkope LED lampen van 7 watt die een enorme plens licht geven van een onprettige, harde kleur. Die heb ik met glasverf geel geschilderd.

Ook heb ik er eens een paar kleine LED's met korting bij AH gescoord. Die geven mooi melkwit licht.

Het enkele lampje dat ik van de Action heb vind ik weer een rotkleur licht geven.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
louai schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:48:
Bedankt voor jullie reacties.

Kleur mag warm zijn want wit vind ik niet zo mooi voor thuis. Het gaat mij namelijk om zo hoog mogelijk lumens.

Bij Praxis hadden ze een Philips 13 watt 1500 lumens. Maar had wel een aardige prijs kaartje, 19 euro.
Die van Hema zit ik ook aan te denken. Maar ik weet niet zeker of die van 75 watt hoog scoort in tests/benchmarks.

Iemand een handige site waar je alle led lampen kan vergelijken?
Waarom probeer je er niet gewoon 1 van 10 euro? En verkijk je ook niet op de geadverteerde lumens.
Ik weer dat http://www.olino.org/ regelmatig lampen test. of dit allemaal het consumentensegment is, weet ik niet. Mijn ervaring met aanbiedingen/action is dat dit over het algemeen slecht presterende lampen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wat ik weet is dat de Ikea ledlampen (die je kan dimmen) zoemen als je ze dimt. Philips ledlampen hebben hier geen last van. Ik heb ook 1 actionlamp (niet dimbaar) en die geeft prima licht. Over de levensduur kan ik nog niks zeggen want ze zijn allemaal minder dan 1 jaar oud.

Wel is het handiger over lumen te praten dan watt. Want watt zegt wat over het verbruik en niet over de lichtopbrengst, al had men dat met gloeilampen op een of andere manier aan elkaar gekoppeld. Want een halogeenlamp (ook een soort gloeilamp) geeft meer licht per watt dan een "normale" gloeilamp.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ikea heeft prima LED lampen die behoorlijk licht geven, zelfs tot 1800lm, al is dat een beste bol.

Deze hebben mijn schoonouders, en die houden van veel licht in gang, badkamer en toilet.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00257482/

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Heb momenteel een aantal Duitse lampen (Chinese technologie) van Vosla, de zogenoemde VosLEDs. Erg mooie lampen met erg mooi licht. Sommige versies zelfs dimbaar.

Heb momenteel 3x6.5Watt in de keuken hangen, wat achteraf wel érg veel licht is zeg maar. Wel erg roodachtig en meer natuurgetrouw t.o.v. de gloeilamp. Voor in de badkamer kan je beter wit licht hebben, zeker met een vriendin welke graag make-up opdoet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jean Paul op 12-05-2016 08:48 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Obelink schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 05:08:
Het dringt ineens tot me door dat je het expliciet hebt over LED lampen. De betreffende lamp was een spaarlamp. Excuus voor het misverstand.

LED lampen met een hoog vermogen heb ik niet. Wel 'gewone' LED lampen. Jaren geleden een doos Pharox LED lampen gekregen, de eerste commerciële LED lampen, de levensduur daarvan was ronduit slecht. Ze geven nu alleen nog maar een zwak tot zeer zwak groen schijnsel, ik gebruik ze als nachtlampje.

Mijn 2e lichting waren LED lampen van de Deen. Die doen het nog steeds maar zijn niet erg helder en de kleur is wat goor.

Van de LED lampen die ik nu gebruik komt het merendeel uit de opruiming bij Kruidvat. Vrij periodiek liggen daar LED's in de schappen voor de halve prijs. Die hebben een op zich goede kleur. Ook vind ik ze best helder voor het vermogen. Ze zijn er als standaard en als warmwit. De warme kleur is misschien iets te warm van kleur. Het is mij al wel opgevallen dat deze en ook andere LED's wel warm worden.

Bij een paar armaturen zaten goedkope LED lampen van 7 watt die een enorme plens licht geven van een onprettige, harde kleur. Die heb ik met glasverf geel geschilderd.

Ook heb ik er eens een paar kleine LED's met korting bij AH gescoord. Die geven mooi melkwit licht.

Het enkele lampje dat ik van de Action heb vind ik weer een rotkleur licht geven.
toon volledige bericht
Ah, je hebt van alles en nog wat thuis zo te zien. Die van action zijn idd niet al de best vandaar dat lage prijs denk ik. De lampen van AH zijn best prijzig.

Kruidvat lampen had ik wel een tijdje geleden gekocht en geprobeerd, man die van 800 lumen was zo zwak dat ik het gelijk had terug gebracht naar de winkel. Was ongveer gelijk aan 300 lumen.

Ik ga toch voor 1 van de Philips. Want de enige mogelijkheid is die van Hema 75 watt voor 10 euro kan net zo goed een Phillips halen.

Toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
StecaGrid schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:06:
[...]

Waarom probeer je er niet gewoon 1 van 10 euro? En verkijk je ook niet op de geadverteerde lumens.
Ik weer dat http://www.olino.org/ regelmatig lampen test. of dit allemaal het consumentensegment is, weet ik niet. Mijn ervaring met aanbiedingen/action is dat dit over het algemeen slecht presterende lampen zijn.
Ik zal op die site gaan zoeken naar de tests. en jah action lampen zijn niet oke. Volgens mij krijg je wat je voor betaalt bij Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
LordSinclair schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:31:
Wat ik weet is dat de Ikea ledlampen (die je kan dimmen) zoemen als je ze dimt. Philips ledlampen hebben hier geen last van. Ik heb ook 1 actionlamp (niet dimbaar) en die geeft prima licht. Over de levensduur kan ik nog niks zeggen want ze zijn allemaal minder dan 1 jaar oud.

Wel is het handiger over lumen te praten dan watt. Want watt zegt wat over het verbruik en niet over de lichtopbrengst, al had men dat met gloeilampen op een of andere manier aan elkaar gekoppeld. Want een halogeenlamp (ook een soort gloeilamp) geeft meer licht per watt dan een "normale" gloeilamp.
Jammer dat er geen uitgebreide tests zijn op internet. Nu kan ik geen beslissing maken tussen Ikea of Phillips laat staan Action. Bij Praxis kwam ik een led lamp tegen e27 1500 lumen. maar wel voor 19 euro. Alleen wil ik eerst van overtuigd zijn dat deze lamp het beste van de beste is en niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
albino71 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:39:
Ikea heeft prima LED lampen die behoorlijk licht geven, zelfs tot 1800lm, al is dat een beste bol.

Deze hebben mijn schoonouders, en die houden van veel licht in gang, badkamer en toilet.
Bedankt voor je reactie,

Weet je toevallig hoelang de garantie duurt van deze lamp? stel ik koop em en over 8 maanden is ie naar de haaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Neem anders hier even een kijkje!

https://www.conrad.nl/nl/...+74.9+W&followSearch=9671

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Jean Paul schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:39:
Heb momenteel een aantal Duitse lampen (Chinese technologie) van Vosla, de zogenoemde VosLEDs. Erg mooie lampen met erg mooi licht. Sommige versies zelfs dimbaar.

Heb momenteel 3x6.5Watt in de keuken hangen, wat achteraf wel érg veel licht is zeg maar. Wel erg roodachtig en meer natuurgetrouw t.o.v. de gloeilamp. Voor in de badkamer kan je beter wit licht hebben, zeker met een vriendin welke graag make-up opdoet ;)
Haha precies, vandaar dat ik 1000+ lumen wil proppen in de badkamer. Voor mij is een kaarsje genoeg maar de vrouw wil stadionverlichting in de badkamer.

Heb trouwens op de site gekeken en volgens mij hebben ze alleen tot 5.5 watt. Wat ik zoek is rond 13 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
louai schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Jammer dat er geen uitgebreide tests zijn op internet. Nu kan ik geen beslissing maken tussen Ikea of Phillips laat staan Action. Bij Praxis kwam ik een led lamp tegen e27 1500 lumen. maar wel voor 19 euro. Alleen wil ik eerst van overtuigd zijn dat deze lamp het beste van de beste is en niet anders
Ik zou dan voor de Philips gaan :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
louai schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Weet je toevallig hoelang de garantie duurt van deze lamp? stel ik koop em en over 8 maanden is ie naar de haaien?
Kan je gewoon omruilen voor een nieuwe. Heb zelf ook alle led verlichting van de IKEA, geen problemen mee, merendeel al 2/3 jaar actief en werkt nog steeds naar behoren. Heb er één gehad die niet goed was, met de bon kon ik deze omruilen voor een nieuwe. Prima service en lampen, in de winkel kan je zien wat voor een kleur en helderheid ze hebben.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:33

sphere

Debian abuser

albino71 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:39:

Deze heb ik zelf ook, de 1000 lumen variant. 1800 heb ik niet gezien, maar de 1000 geeft een beste bak licht. Gaat meteen aan en de kleurtint vind ik mooi.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
Indien je een creditcard hebt en het niet erg vindt om even te wachten op de lampen, dan vindt je via aliexpress of ebay ook vaak goedkope leds.
Over de kwaliteit durf ik niets te zeggen. Ik heb zelf enkel wat adapters en temperatuurschakelaars besteld via ebay en die functioneren naar behoren.

http://www.aliexpress.com...ent-bulb/32366905947.html

http://www.ebay.com/itm/E...m:m4DSTkjwdI0PE_WIKakMzzg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
LordSinclair schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Ik zou dan voor de Philips gaan :)
Heb uiteindelijk de Hema led gehaald 10 euro 75 watt 1055 lumen. Zonnetje in de badkamer. De bon heb ik goed bewaard, want op het doosje staat iets van 15 jaar. Ik vind 7 jaar ook prima dus Hema, als ik in maan krijg ipv zonnetje kom ik zeker bij je langs.
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:26:
[...]

Kan je gewoon omruilen voor een nieuwe. Heb zelf ook alle led verlichting van de IKEA, geen problemen mee, merendeel al 2/3 jaar actief en werkt nog steeds naar behoren. Heb er één gehad die niet goed was, met de bon kon ik deze omruilen voor een nieuwe. Prima service en lampen, in de winkel kan je zien wat voor een kleur en helderheid ze hebben.
Dat zou Hema ook doen hoop ik. Want heb inmiddels de led van Hema gehaald en de bon goed bewaard je weet het maar nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
LA-384 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:25:
Indien je een creditcard hebt en het niet erg vindt om even te wachten op de lampen, dan vindt je via aliexpress of ebay ook vaak goedkope leds.
Over de kwaliteit durf ik niets te zeggen. Ik heb zelf enkel wat adapters en temperatuurschakelaars besteld via ebay en die functioneren naar behoren.

http://www.aliexpress.com...ent-bulb/32366905947.html

http://www.ebay.com/itm/E...m:m4DSTkjwdI0PE_WIKakMzzg
Jammer dat er geen tests/reviews zijn over Ebay leds etc. Het is net wat je zegt de kwaliteit kan je nooit achterhalen. Zoals ik al zei heb toch de Hema 75 watt gekocht en jah het is echt 1055 lumens wat ik zag. Zoo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
Op youtube staat er wel het een ander en ik verwacht dat er elders op internet ook wel wat te vinden is hierover. Er zijn steeds meer consumenten die zelf reviewtjes maken en sommigen zitten kwalitatief nog best goed in elkaar ook.

Maar goed, dat is dus een idee voor als de Hema lamp het niet meer doet :+

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 20-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou wel even een kopie maken van het bonnetje,over 7 jaar is die niet meer te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 18:00

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik heb in de zaak allemaal van lightinthebox e27 ledlamp 18watt hangen. Zullen ook vast wel een paar vlak daaronder zitten qua wattage. Die zijn er in warmwit en koelwit. Als je wilt kan ik je de exacte link sturen.

Bevallen tot nu toe erg goed.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Pagina: 1