Toon posts:

Loungeset blijk Loungebank - Fout van klant of misleiding?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.072 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Wij zitten met het volgende, mijn vriendin heeft afgelopen week een loungeset besteld bij Leen Bakker.
Of tenminste zij dacht een loungeset besteld te hebben, echter blijkt dit alleen de loungebank te zijn.

http://www.leenbakker.nl/...rdeen-marone-143x80x79-cm

Mijn vriendin heeft mij deze laten zien door middel van een screenshot op de telefoon dus ik zelf heb niks met bestellen te maken gehad. Op de foto die zij doorstuurde zie je de afgebeelde loungeset waarbij je denkt hé dit is een mooie deal dus bestellen maar.

Nu zag ik ook dat bij het producten overzicht bij dit product het volgende staan onder het product ( dus voordat je op de pagina terecht komt waar je deze in je winkelwagen kan plaatsen "Let op: de afbeelding wijkt af. De afbeelding geeft de hele set weer, maar het gaat om loungebank " Dit is tevens de enige melding waar letterlijk wordt aangegeven dat dit alleen de bank is plus het feit dat dit in lichtgrijze tekst is waar je niet of nauwelijks na kijk. ( P.S. ik heb de overige producten ook bekeken die onder lounge staan maar hier staat nergens nog een keer " Let op, de afbeelding wijkt af " ) En de tweede mogelijkheid was het goed lezen van de tekst van het product "Loungebank Aberdeen - marone - 143x80x79 cm "

Nu willen wij deze set weer retour sturen, maar hier worden weer retour kosten gerekend i.v.m. de grote van het pakket. Wij willen deze kosten niet betalen omdat wij vinden dat dit product in de afbeelding misleidend is weergeven en dat je iedereen makkelijk deze fout had kunnen maken.

Hoe staan jullie hier in ? moet ik mijn verlies nemen onder het nom had je vriendin maar beter moeten lezen of vinden jullie toch dat ik een punt heb ?

Groet, Tony

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-05-2016 14:12)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Je hebt als consument een onderzoeksplicht. Je moet dus zelf nagaan of het aangeboden product overeenstemt met je wensen. En het is op de website ontzettend duidelijk dat het hier gaat om slechts de bank en niet de hele set. Sterker nog, de foto is de enige indicatie die mogelijk anders doet denken en om die reden staat er direct in de eerste zin van de omschrijving een waarschuwing dat de foto niet representatief is.

Het lezen van de omschrijving bij een online aankoop lijkt mij toch wel het minste wat een consument moet doen om aan de onderzoeksplicht te voldoen.

De vraag is nu: Is het ding gewoon online besteld (ik neem aan van wel, gezien het verhaal in de OP) en is dat minder dan 14 dagen geleden? Dan heb je mazzel en kun je het ding nog WKOAen. Anders wordt het door de zure appel heen bijten en de retourkosten accepteren.

(EDIT: Ik lees net dat de enige kosten die LB rekent de verzendkosten zijn en die kun je krijg je inderdaad niet terug bij WKOA retourzendingen. Dus dat wordt hoe dan ook de verzendkosten voor eigen rekening nemen of dat ding per auto ergens bij een filiaal dumpen)

En hoe dan ook beter opletten in het vervolg :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 11-05-2016 12:34 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

In zowel de URL als de énorme titel op de site staat toch wel degelijk; Loungebank Aberdeen - marone - 143x80x79 cm.

Ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:34
Staat vrij duidelijk hier (op mobiel) bovenaan de tekst meteen. Plus in de titel. En in de specificaties (2 personen).

Maar retour naar de winkel is gratis staat er? Dat al bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:06
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat je het verlies moet nemen. Het product heet duidelijk "Loungebank Aberdeen" en niet lounge set. In de omschrijving staat het ook, en bij afmetingen staan geen afmetingen van andere producten, alleen van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vrij kansloos imho. Er staat duidelijk vermeld dat het alleen de bank betreft.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Plaatje is misleidend ja.
Maar overal staat alleen loungebank. Aantal personen staat ook 2.
Dus genoeg info om te kunnen concluderen dat het inderdaad alleen om de bank gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Toen ik bij de Leenbakker online besteld had kon ik mijn product bij de dichtstbijzijnde leenbakker terug brengen (in mijn geval was één van de stoelen beschadigd). Misschien kun je regelen dat je de bank naar de dichtstbijzijnde Leenbakker brengt om zo verzendkosten te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in de auto gooien, en naar de dichtsbijzijnde winkel brengen.

Btw, wat is hier lounge aan? Ik zie gewoon een ouderwets tuin bankje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie staan:

- Titel website "loungebank"
- Grote kop bovenaan advertentie "loungebank"
- Omschrijving "Let op: de afbeelding wijkt af. De afbeelding geeft de hele set weer, maar het gaat om loungebank Aberdeen."

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Er staat 'Loungebank', en je hebt een loungebank gekregen.
Je hebt geleverd gekregen wat je besteld hebt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:20:
Ik zie staan:

- Titel website "loungebank"
- Grote kop bovenaan advertentie "loungebank"
- Omschrijving "Let op: de afbeelding wijkt af. De afbeelding geeft de hele set weer, maar het gaat om loungebank Aberdeen."

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Net zoals ik bij deze tandpasta ook niet de dame erbij geleverd zou krijgen.

Voor de TS is dit inderdaad accepteren dat de fout bij de klant ligt. Ik heb de topictitel aangepast om de vraagstelling wat neutraler te maken.

Ik wil het nog wel even aankijken, maar zie om eerlijk te zijn hier weinig discussieerbaars :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-05-2016 12:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Je hebt als consument een onderzoeksplicht. Je moet dus zelf nagaan of het aangeboden product overeenstemt met je wensen. En het is op de website ontzettend duidelijk dat het hier gaat om slechts de bank en niet de hele set. Sterker nog, de foto is de enige indicatie die mogelijk anders doet denken en om die reden staat er direct in de eerste zin van de omschrijving een waarschuwing dat de foto niet representatief is.

Het lezen van de omschrijving bij een online aankoop lijkt mij toch wel het minste wat een consument moet doen om aan de onderzoeksplicht te voldoen.

De vraag is nu: Is het ding gewoon online besteld (ik neem aan van wel, gezien het verhaal in de OP) en is dat minder dan 14 dagen geleden? Dan heb je mazzel en kun je het ding nog WKOAen. Anders wordt het door de zure appel heen bijten en de retourkosten accepteren.

(EDIT: Ik lees net dat de enige kosten die LB rekent de verzendkosten zijn en die kun je krijg je inderdaad niet terug bij WKOA retourzendingen. Dus dat wordt hoe dan ook de verzendkosten voor eigen rekening nemen of dat ding per auto ergens bij een filiaal dumpen)

En hoe dan ook beter opletten in het vervolg :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 11-05-2016 12:34 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:45

m-vw

Dus?

Volgens de WKOA mag men de kosten voor het retourzenden bij de koper leggen, mits dit in de voorwaarden vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

paQ

m-vw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:49:
Volgens de WKOA mag men de kosten voor het retourzenden bij de koper leggen, mits dit in de voorwaarden vermeld staat.
:?

ja als niet het gekochte is geleverd, maar daar hier geen sprake van

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
De retour kosten moet je zelf betalen, aangezien ze echt duidelijk hebben vermeld dat het om een bank gaat en niet de volledige set.

Lees de Omschrijving? Staat paar keer in vermeld dat het om een bank gaat...

Omschrijving

Let op: de afbeelding wijkt af. De afbeelding geeft de hele set weer, maar het gaat om loungebank Aberdeen.

Deze luxe loungebank zit en ligt heerlijk en is uitstekend te combineren met andere loungemeubelen uit de Aberdeen Collectie. Zo kun je in een handomdraai zelf een loungeset samenstellen. De loungebank heeft een lichtgewicht aluminium frame en is afgewerkt met hoogwaardig wicker.. De zachte kussens worden meegeleverd. De kleur van de bank is een unieke kleur, marone is stijlvol en past bij vele andere kleuren.

Stijlvolle en stoere bank
Marone is een stijlvolle kleur, de stoere vormgeving en het vlechtwerk van de bank maken het plaatje compleet. De combinatie van stijlvol en stoer maakt de bank een ware eyecatcher in de tuin, op het balkon of op het dakterras. Aluminium en wicker zijn onderhoudsarm en weerbestendig. Daarom kun je de loungebank tijdens een buitje gewoon buiten laten staan. Loungebank Aberdeen wordt gekenmerkt door:
- Stoere en stijlvolle vormgeving
- Aluminium en wicker
- Marone van kleur
- Onderhoudsarm en weerbestendig
- Inclusief kussens

Specificaties
Kleur bank: marone
Materiaal bank: aluminium/wicker
Afmeting bank (lxbxh): 143x80x79 cm
Merk: P&R
Gebruiksvoorschrift: max. belastbaar gewicht 300 kg.

Onderhoudsvoorschrift
Het aluminium frame is schoon te spuiten met water. Het vlechtwerk is schoon te maken met vlechtwerk en textileen reiniger. Wij adviseren om het meubel te behandelen met vlechtwerk en textileen beschermer om het intrekken van vuil, vlekken, vogeluitwerpselen, groene aanslag en overige aanslag veroorzaakt door slechte weersomstandigheden te voorkomen.

Edit:

Moet wel toegeven ze hadden wel meer foto's mogen plaatsen van één lose bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, het staat er toch vrij duidelijk, dus eigen fout.

Je kan twee dingen doen:
  • Leren lezen
  • En sowieso nooit meer iets kopen bij Leen Bakker.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:28
Dit doet me een beetje denken aan een klant van ons een paar jaar geleden. Bestelde 2 tablethouders voor €2 inclusief verzendkosten en begon na de levering te blazen waar z'n iPads bleven, want die stonden ook op de foto :P
Nu staat er dus bijvoorbeeld bij de 'smartphonehouder voor fiets' bij dat hij exclusief fietsen is, dat de smoothiemaker zonder fruit/smoothie wordt geleverd, etc. Net zoals Leen Bakker dus goed heeft gedaan in deze advertentie. Moet wel toegeven dat ze wel even de bank uit de foto hadden kunnen snijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 11-05-2016 13:40 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

Betere en meer foto's kost geld... En dat mag het zo min mogelijk kosten bij Leen Bakker... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Bedankt voor de input die is gegeven, zoals ik al vermelde was ik zelf niet betrokken bij het afronden van de bestelling, ik had alleen de screenshot van mijn vriendin met alleen de loungeset hierop afgebeeld.

De punten die ik noemde heb ik zelf opgezocht nadat wij niet het juiste had ontvangen als ik uit ging van de foto. Mijn vriendin ging puur af op de afbeelding zonder al de informatie aandachtig door te lezen. Ik heb haar verteld dat zij voortaan ten alle tijden goed de specificatie en omschrijving moet lezen voordat er daadwerkelijk besteld wordt.

Het ging mij inderdaad om de vertoonde afbeelding omdat hier wel duidelijk een set was afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon de overige spullen ook bestellen, heb je alsnog je loungeset compleet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
Kan je niet gewoon de overige spullen ook bestellen, heb je alsnog je loungeset compleet ?
Ja dat is het leuke er ook nog van :| , zodra ik zoek op Marone of Aberdeen dan staan de stoelen en tafel er niet tussen. Dat was inderdaad mijn 2e optie om alles compleet te maken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Bij blokker is die trouwens 295: http://www.blokker.nl/nl/...ken/loungebank-aberdeen-1

Daarbij staat ook vermeld dat het alleen de bank betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:48:
Mijn vriendin ging puur af op de afbeelding zonder al de informatie aandachtig door te lezen.
Eigenlijk heb je hiermee je eigen vraag al beantwoord lijkt mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
http://www.megastoresdenh...ngefauteuil-aberdeen.html
Loungefauteuil AberdeenLet op! Betreft alleen de fauteuil
165 euro

http://m.leenbakker.nl/m20/loungefauteuil-aberdeen-marone
bij leenbakker zelf ook 165

tafel lijkt uitverkocht
http://www.leenbakker.nl/loungetafel-aberdeen-112x57x45-cm

[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 11-05-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Ample Energy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:39:
Dit doet me een beetje denken aan een klant van ons een paar jaar geleden. Bestelde 2 tablethouders voor €2 inclusief verzendkosten en begon na de levering te blazen waar z'n iPads bleven, want die stonden ook op de foto :P
Nu staat er dus bijvoorbeeld bij de 'smartphonehouder voor fiets' bij dat hij exclusief fietsen is, dat de smoothiemaker zonder fruit/smoothie wordt geleverd, etc. Net zoals Leen Bakker dus goed heeft gedaan in deze advertentie. Moet wel toegeven dat ze wel even de bank uit de foto hadden kunnen snijden.
Hehehe dat soort gevallen zie ik hier ook wel eens.

Zelfde dat er nu in de handleiding van een magnetron staat dat je er geen levende wezens in moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Viper® schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
En dan 700 euro kwijt zijn voor troep? Ze dachten voor 250 euro spekkoper te zijn.
@TS: Ga samen eens op dat soort setjes zitten. Ze zitten vreselijk oncomfortabel! Kijk eens op Marktplaats naar teakhouten of steigerhouten tuinsetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58

BPP

Viper® schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:00:
Bij blokker is die trouwens 295: http://www.blokker.nl/nl/...ken/loungebank-aberdeen-1

Daarbij staat ook vermeld dat het alleen de bank betreft.
Blokker en LB hebben dan ook dezelfde eigenaar meen ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00
BPP schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:04:
[...]

Blokker en LB hebben dan ook dezelfde eigenaar meen ik. :P
http://www.werkenbijleenbakker.nl/blokker-holding.html
Leen Bakker is onderdeel van Blokker Holding B.V..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
gambieter schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:28:
[...]

Net zoals ik bij deze tandpasta ook niet de dame erbij geleverd zou krijgen.
Meen je dat nou? Heb er net 10 van besteld. Die gaan meteen terug als de dame er niet bij zit.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voordat we nog meer HK-replies gaan krijgen, lijkt het me dat de TS zijn antwoord heeft ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.