Business to business apps ontwikkelen Apple

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hi Tweakers,

Samen met mijn compagnon ben ik in 2015 gestart met het ontwikkelen van apps voor bedrijven. Onze klanten zijn grote bedrijven zoals bouwcombinaties en bouwbedrijven. Wij leveren applicaties voor Windows Phone, iOS en Android.

De applicaties zijn bedoeld voor de werknemers/contractors en invliegers van het bedrijf. Vaak meerdere bedrijven en de bouwcombinaties hebben vaak geen eigen IT afdeling.

We hebben inmiddels een 7 tal aan iOS apps geleverd die beveiligigd zijn met een wachtwoord. Hier vragen wij een eenmalig X bedrag voor aan het bedrijf voor onbeperkt gebruik en downloads, daarnaast vragen we na 6 maanden onderhoudskosten.

De applicaties worden gratis in de APP store gezet zodat zowel een invlieger/contractor als eigen medewerker toegang heeft tot de applicatie.

De laatste app voor een niet te noemen (internationaal) bedrijf is geweigerd door Apple. Onder het mom van het is niet toegankelijk voor een ieder (vanwege het wachtwoord). En of wij over wilde gaan op het VPP programma (http://www.apple.com/business/vpp/). Dit programma biedt bedrijven de mogelijkheid buiten de store om applicaties in bulk te kopen voor haar medewerkers.

In ons geval is dit niet handig, gezien de bedrijven graag de applicaties ook willen leveren aan externe medewerkers (die niet aangesloten zijn bij het netwerk) en waarbij de kleine bedrijven niet de kennis in huis hebben om deze apps aan te melden.

Wij vroegen ons af, hoe andere app ontwikkelaars dat doen die apps ontwikkelen voor kleinere bedrijven die intern gebruikt worden (en dus niet bedoeld zijn voor klanten van het bedrijf). Is het VPP programma i.c.m. B2B de enige legale manier om onze apps te distribueren, of zijn er ook nog andere alternatieven?

Dit lijkt me tevens een mooie discussie.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik snap de reden van weigering niet helemaal. Bij onze apps heb je een account nodig om die te kunnen gebruiken (zoals je ook bij je email, linkedin, of facebook profiel nodig hebt). Dit account kost geld.

Hebben jullie een dergelijk systeem of is er gewoon 1 wachtwoord nodig om de app te unlocken?

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 11-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Er is in principe gewoon 1 wachtwoord nodig. (wel per bedrijf verschillend).

Dat wachtwoord is puur opgesteld om externe niet in de app te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 129% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
JCE schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:19:
Dan zal dat wachtwoord wel simpel zijn, zodat iedereen het goed intypt, en zit wellicht ook nog hard-coded in de applicatie?

Schijnveiligheid.

Ik zeg: wachtwoord er uit en ga mee met de loginmethode van de klant (activedirectory, etc). Iedereen kan de app openen maar komt dan toch niet verder.
Blijft het argument dan evengoed niet bestaan voor Apple? '' Apps in de app store moeten voor een ieder toegankelijk zijn?''

\Er zit geen gevoelige informatie in de applicatie verstopt, het is alleen een manier om formulieren te versturen van werknemers naar het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 105% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wordt dit vaak omzeild door een soort demo functie waarvoor je niet hoeft in te loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Kan je niet met een registratie proces werken?
Iedereen mag zich registreren en op basis van bedrijfsregistratie wordt toegang gegeven.
Zo werken veel apps toch?
Dat onbekenden zich registreren en eigenlijk niks krijgen is toch geen probleem?

👑

Pagina: 1