Nieuwe monitor ( 1440p curved )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vexus01
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-08-2023
Goedemorgen allemaal,

Vorige week een nieuwe pc gebouwd en nu in afwachting van de GPU ( Gtx 1080 ).

Nu ben ik ook toe aan een nieuw scherm, Heb op dit moment een : Samsung Syncmaster 226BW.
Na wat rondzoeken op de website ben ik uitgekomen bij de curved 1440p 21:9 beeldschermen.
Het gehele doel van het scherm is om een zo mooi mogelijke belevenis te krijgen van bijv. the witcher 3, World of warcraft, shadow of mordor ( en later ghost recon wildlands ). Dit zijn een beetje de genre spellen die ik in het algemeen speel.

Na wat reviews te hebben gelezen kwam ik uit bij de Dell Ultrasharp U3415W
Een vrij "standaard" beeldscherm zonder al te veel toeters en bellen.

Met curved 1440p kom je ook al snel uit bij de : Acer Predator X34
Jammer genoeg heeft deze nogal de kans op onaccepteerbare back-light bleeding maar wordt wel ondersteund door g-sync en kan overclocked worden naar 100 hertz.

Nu is mij vraag of het prijsverschil van 500 euro het waard om voor g-sync en 100hertz te kiezen of juist niet?, of zijn er andere beeldschermen die jullie mij zouden aanraden?

Alvast bedankt,
Kevin

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
Gsync en 100Hz (mogelijk via overklokken want standaard ook maar 60Hz) lijken mij, gezien de games die je speelt (niet competitief online), niet echt veel bij te dragen, die Dell is ook al een enorm mooi scherm. Ik krijg ook de kriebels als ik een gaming monitor zie van meer dan €1000. Persoonlijk zou ik zo'n geld alleen aan meer professioneel materiaal besteden, waar je dan toch wat meer zeker van bent dat het lang mee gaat.

Je maakt wel een enorme sprong, komende van die 22" Samsung Syncmaster, maar hoe ver je wilt gaan en wat je budget is bepaal je uiteindelijk zelf.

• vexus01
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-08-2023
Ja precies,

De prijzen van de dell ligt al redelijk hoog maar als g-sync nauw echt zo geweldig is als gezegd wordt dan spaar ik wel even door, doorgaans zal een scherm (meestal ) 2 pcs overleven.

Voor budget is het eigenlijk geen probleem, ik vindt het niet erg om langer door te sparen zodat ik weet dat ik uiteindelijk een beter product heb.