Elk jaar zelfde sport game kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05-2024
Voordat ik begin wil ik eerst zeggen dat dit geen topic is waar ik shit zit te posten over de verschillende sports games. Ik wil gewoon weten wat anderen erover denkt om elke jaar dezelfde sport game te kopen (bv. fifa, nba, wwe). Ik ben een grote sportsfan maar zie gewoon het nut niet in om elk jaar dezelfde spel te hebben. Maar een vriend van mij koopt gewoon elk jaar de nieuwste fifa game zodra het uitkomt. Hij vindt dat het besturen van de spelers gewoon anders voelt dan de vorige games. Mijn vraag is dan merken jullie een verschil in bv fifa15 en fifa16?
IMHO merk ik helemaal geen verschil (behalve de players rating) wat gameplay betreft.

p.s. houdt a.u.b deze topic civilized omdat ik dit ook kan gebruiken als bewijs voor mijn studie om aan te tonen dat ik deelnam aan een discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Solo89 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:54:
Ik wil gewoon weten wat anderen erover denkt om elke jaar dezelfde sport game te kopen (bv. fifa, nba, wwe). Ik ben een grote sportsfan maar zie gewoon het nut niet in om elk jaar dezelfde spel te hebben. Maar een vriend van mij koopt gewoon elk jaar de nieuwste fifa game zodra het uitkomt. Hij vindt dat het besturen van de spelers gewoon anders voelt dan de vorige games. Mijn vraag is dan merken jullie een verschil in bv fifa15 en fifa16?
IMHO merk ik helemaal geen verschil (behalve de players rating) wat gameplay betreft.
Tjah als je fan van de sport bent en fan van het genre game dan kan ik het me wel voorstellen. Elk jaar zit er wel verbetering in spelergelijkenis, AI, competitiesamenstellingen, shirtkleuren, team samenstellingen enz enz. Kleine veranderingen maar als je fan bent telt het wel bijelkaar op.

Als niet fan, ben zelf geen fan , zal het mij een worst wezen en op normal is de AI het zelfde spelen ongeveer dus tjah. Ik merk het ook niet :+

Zelf koop ik wel altijd de nieuwste Halo en merk ik als wapen balance is aangepast na een update bijvoorbeeld.

Als het type spel je boeit zijn er gewoon veel meer nuances te vinden dan als het je niet zo interesseert. Is met alles zo. Neem bijvoorbeeld muziek, voor mij klinkt alle metal hetzelfde. Voor de fans ligt dat toch anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FIFA heeft elke game weer een net andere gameplay, soms niet altijd echt merkbaar, maar bv bij Pro clubs merk ik behoorlijk verschil toen ze de nieuwe manier van verdedigen gingen invoeren.

Speel je met topclubs als barca of real in carreer of fut, merk je relatief weinig, die kunnen al werkelijk alles en enkel de AI of de keeper maakt dan wat kleine verschillen.

Ik heb zelf FIFA sinds 1995 elk jaar gekocht, van PC naar zo'n beetje elke console van de afgelopen ~20 jaar.

En soms moet je ook maar net dát stukje van FIFA spelen waar iets in grotere mate veranderden, maar het veranderd lang niet altijd in positieve vorm. Keepers die elk jaar wel een faal hebben (zoals de fifa10 lobjes, Fifa12 finesse, FIFA 14 - dacht ik - afstandschoten) en sommige moves/skills zo sterk zijn dan elke vorm van tackle/aanval erop een vrijetrap of gele kaart geeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo89
Rmg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:04:
[...]

Tjah als je fan van de sport bent en fan van het genre game dan kan ik het me wel voorstellen. Elk jaar zit er wel verbetering in spelergelijkenis, AI, competitiesamenstellingen, shirtkleuren, team samenstellingen enz enz. Kleine veranderingen maar als je fan bent telt het wel bijelkaar op.

Als niet fan, ben zelf geen fan , zal het mij een worst wezen en op normal is de AI het zelfde spelen ongeveer dus tjah. Ik merk het ook niet :+

Zelf koop ik wel altijd de nieuwste Halo en merk ik als wapen balance is aangepast na een update bijvoorbeeld.

Als het type spel je boeit zijn er gewoon veel meer nuances te vinden dan als het je niet zo interesseert. Is met alles zo. Neem bijvoorbeeld muziek, voor mij klinkt alle metal hetzelfde. Voor de fans ligt dat toch anders :+
Jah good point. Misschien omdat ik zelfs niet zo een hardcore fan ben dat ik die kleine verschillen niet echt in ziet bv bij de AI's. Maar bij games zoals Halo vind ik het helemaal niet erg om steeds de nieuwe Halo te kopen omdat die verhaal en nieuwe gameplay mij meer aantrekt dan anderen aspecten. Voor die multiplayer aspect van zo een game zou ik het niet kopen als die maps steeds hetzelfde zijn als de vorige.

Bij sports games is er niet echt een story mode en bij games als fifa en nba zijn de arenas altijd hetzelfde vind ik.

p.s thanks voor de snelle reactie :) . Ik kan deze post goed gebruiken voor mijn studie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:58
Ik doe regelmatig FIFA 15. Laatst speelde ik bij vrienden FIFA 14 en dat was toch weer wennen. In grote lijnen is het natuurlijk vrijwel dezelfde game maar de kleine wijzigingen zorgen toch voor andere Gameplay. Zelf koop ik echt niet elk jaar de nieuwe versie van bijvoorbeeld FIFA, laatste die ik kocht was volgens mij 2010 of zo, maar kan wel snappen dat je dat wel doet als je echt fan van een bepaalde serie bent

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Al vind ik de content die tegenwoordig nog toegevoegd wordt in fifa erg tegenvallen, ik koop hem wel elk jaar.
Vooral de stadions van de wat minder grote clubs zou een leuke toevoeging zijn. Daarnaast natuurlijk dat NL K*T commentaar maar daar krijgen we nooit fatsoenlijke vervanging voor denk ik.

Fifa speelt elk jaar echt anders, dat merk je vooral als je die disc er voor het eerst in doet en je eerste potje opstart. Kijk bijv. naar fifa 15, daar had je 3 snelle spelers in je voorhoede nodig om een potje relatief makkelijk te winnen. In fifa 16 is dit echt stukken beter geworden en komt het veel realistischer over.

Persoonlijk merk ik minder verschil tussen BF3 en BF4 dan tussen fifa 15 en 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
Zelf heb ik zoiets nooit gesnapt de loyaliteit aan 1 game. of eeh als ze weten dat jij een fanatieke gamer bent en hun spelen alleen Cod/Fifa kijken ze je raar aan dat er ook totaal andere games zijn e.d.

Of ze vragen om advies, zeggend dat ze wel een andere game willen proberen, en dan proberen ze dat is het gelijk niks. Daarnaast hebben ze soms ook nog nooit van console exclusives gehoord. ''Uncharted wat? ''

Speel zelf graag verschillende genre's themas e.d. en ben ook zeker fan van bepaalde game series. vind het opzich niet erg eens Fifa te spelen maar verveelt snel. Rocket League net wat leuker :P
Tsja sommigen nemen genoeg aan 1 game/franchise/IP.
Soms wou ik dat ook wel dat ik dat had, bespaard me veel geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo89
SinergyX schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:23:
FIFA heeft elke game weer een net andere gameplay, soms niet altijd echt merkbaar, maar bv bij Pro clubs merk ik behoorlijk verschil toen ze de nieuwe manier van verdedigen gingen invoeren.

Speel je met topclubs als barca of real in carreer of fut, merk je relatief weinig, die kunnen al werkelijk alles en enkel de AI of de keeper maakt dan wat kleine verschillen.

Ik heb zelf FIFA sinds 1995 elk jaar gekocht, van PC naar zo'n beetje elke console van de afgelopen ~20 jaar.

En soms moet je ook maar net dát stukje van FIFA spelen waar iets in grotere mate veranderden, maar het veranderd lang niet altijd in positieve vorm. Keepers die elk jaar wel een faal hebben (zoals de fifa10 lobjes, Fifa12 finesse, FIFA 14 - dacht ik - afstandschoten) en sommige moves/skills zo sterk zijn dan elke vorm van tackle/aanval erop een vrijetrap of gele kaart geeft.
Bedankt voor het deelnemen aan deze topic :) . Over career mode gesproken vind ik dat EA een beetje lui is tijdens het maken ervan. In nba heb je tenminste die become a legend mode maar in fifa is het gewoon een manager sim of een bestaande speler sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als het over een spel als bijvoorbeeld Football Manager gaat, dan is dat volgens mij ook een punt wat terugkomt in de reviews. Als je elk jaar een nieuwe versie wilt kopen, dan wegen de kosten meestal niet op tegen de beperkte hoeveelheid aan nieuwe content/functionaliteit. Eens in de twee jaar lijkt dan een beter aanschaf interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo89
Psyonara schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:36:
Zelf heb ik zoiets nooit gesnapt de loyaliteit aan 1 game. of eeh als ze weten dat jij een fanatieke gamer bent en hun spelen alleen Cod/Fifa kijken ze je raar aan dat er ook totaal andere games zijn e.d.

Of ze vragen om advies, zeggend dat ze wel een andere game willen proberen, en dan proberen ze dat is het gelijk niks. Daarnaast hebben ze soms ook nog nooit van console exclusives gehoord. ''Uncharted wat? ''

Speel zelf graag verschillende genre's themas e.d. en ben ook zeker fan van bepaalde game series. vind het opzich niet erg eens Fifa te spelen maar verveelt snel. Rocket League net wat leuker :P
Tsja sommigen nemen genoeg aan 1 game/franchise/IP.
Soms wou ik dat ook wel dat ik dat had, bespaard me veel geld :P
Hahah jah. Bij die vriend van mij heeft hij alleen een ps4 om fifa erop te spelen. Je ziet echt alleen fifa14, fifa15 en fifa16 naast zijn console liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Psyonara schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:36:
Ligt een beetje aan wat je doet in FIFA, ik speel zelf al bijna 2 jaar pro clubs op 'league niveau', daar zal je elke jaar weer mee moeten gaan naar de nieuwe versie, de hele league stapt over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
Solo89 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Hahah jah. Bij die vriend van mij heeft hij alleen een ps4 om fifa erop te spelen. Je ziet echt alleen fifa14, fifa15 en fifa16 naast zijn console liggen :P
Poosje terug nog voor een maat van mij een 2de hands ps3 geregeld zodat hij zijn Fifa weer eens kan spelen iets wat hij jaren niet gedaan heeft. Maar hij speelt ook alleen dat je ziet ook alle Fifa's bij mekaar liggen heeft hij ook gelijk bijmekaar gezocht.

Kan er niet zo heel goed tegen eerlijk gezegt :P ik: '' hey probeer eens Arkham Asylum? Little Big Planet oid? '' heeft hij geen aandacht voor alleen maar Fifa....
SinergyX schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Ligt een beetje aan wat je doet in FIFA, ik speel zelf al bijna 2 jaar pro clubs op 'league niveau', daar zal je elke jaar weer mee moeten gaan naar de nieuwe versie, de hele league stapt over.
League spelende? comeptief/ E-sports? dan kan ik het opzich nog wel begrijpen wegens sponsoringen e.d.
En anders voor de gezelligheid opzich ook nog wel. Maar voor het zelfde argument heb je ook andere games met Multi en dat geeft ook weer andere belevenissen.

[ Voor 38% gewijzigd door Psyonara op 11-05-2016 11:13 . Reden: paar correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.