Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vol wifi bereik, matig internet

Pagina: 1
Acties:

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 21:27
Ik ben sinds vorige week overgestapt van Telfort naar Ziggo. Al mijn devices zijn bedraag aangesloten, dus daar ervaar ik dan ook geen problemen mee.

Ik heb van Ziggo de Technicolor TC7210 router gekregen en deze op exact dezelfde plek in de meterkast geplaatst waar voorheen mijn router van Telfort stond. Inmiddels heb ik ook de modem ook verplaatst in de meterkast, maar zonder succes.

Ik heb alleen een smartphone (Iphone 5S) en met mijn Telfort modem had ik in mijn hele appartement vol wifi bereik en kon ik overal zonder laadtijden Youtube, Facebook, Twitch etc. bekijken.

Met de Ziggo modem heb ik ook overal vol wifi bereik, echter merk ik dat diverse programma's moeite hebben met het laden van films of zelfs de app. Aangezien mijn Iphone geen 5 Ghz ondersteund, maak ik gebruik van het 2.4 ghz netwerk.

Een ander issue is dat het wifi netwerk geregeld wegvalt, dan zit ik plots lekker op 4G naar Youtube te kijken...

Ik heb ook getest met andere kanalen. Ziggo beveelt kanaal 1,6 of 11 aan. Ik heb ook even de kanalen gescand, maar de genoemde kanalen zijn niet druk.

Ik heb de tips van Ziggo zelf ook doorlopen, maar gezien het feit dat er behalve de modem niets in mijn omgeving is veranderd kan ik deze tips naar mijn idee dan ook negeren.

Wellicht hebben jullie suggesties.

PSN ID Binloading_nl

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:42

arie_papa

Running on Ubuntu

Traag internet had ik ook wel last van met de standaard DNS servers van Ziggo. Deze heb ik zelf (in mijn router) gewijzigd naar OpenDNS (Google DNS is ook goede optie) en sindsdien geen last meer van trage laadtijden. Maar wel apart dat je er geen last van hebt op je bedrade netwerk. Is in ieder geval een poging waard.

Voor wegvallend internet heb ik geen oplossing. Je zou zelf een betere router kunnen plaatsen en je modem in bridge laten zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door arie_papa op 11-05-2016 11:08 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
De dns van Google is 8.8.8.8 had er zelf ook last van dit werkte bij mij deels het werkte bij mij ook om alle routers/switches er uit te halen omdat dat niet mag/kan van ziggo

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Het wijzigen van DNS kan helpen met algemene problemen bij Ziggo.....
http://wiki.ipfire.org/en/configuration/dns_list

...Helaas is het ad-hoc wegvallen van Wifi is een bekend probleem van de TC7210

Wat trouwens al langer dan een jaar bekend is.
https://community.ziggo.n...g-technicolor-tc7210-4281

zelfs ene Arnoud W heeft daar in Maart iets over gepost.
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

Zou eerst proberen de firmware opnieuw (te laten) flashen om te kijken of dit helpt.

En anders als d'r een voormalig UPC winkel in de buurt is...pak die modem in, print de topic van Arnoud W uit en ga ermee naar die winkel jen e problemen melden. Vaak zijn ze hulpzaam genoeg om de modem om te wisselen.

Een andere optie is een extra wifi punt (C7) aan te schaffen bij Ziggo en de wifi op de TC7210 gewoon uit te schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door kwakzalver op 11-05-2016 11:28 ]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 21:27
Dank voor de tips. Ik ga als ik vanavond thuis ben eerst eens aan de slag met de dns. Stapje voor stapje alles proberen. Anders stuur ik Ziggo wel een mail. Uiteindelijk moeten zij zorgen voor een fatsoenlijke router.

Ik woon in een appartement van 60 m2, beetje router zou dat wel moeten trekken.

PSN ID Binloading_nl

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 21:10
Mjah, stel je niet teevel voor van hun service wbt wifi ;) als het bekabels gewoon goed werkt, dan zit het probleem hem in de wifi, mogelijk in het wifi gedeelte van hun router, of in interferentie met andere ap's, of met brakke wifi in je iPhone :(

Als het internet op bedrade devices wel snel is, kan ik me niet voorstellen dat het probleembij DNS ligt, ik zou het dan es proberen met een ander Access Point, en wifi uitzetten op de technicolor.
Pagina: 1