Commandline FTW | Tweakt met mate
Edge doet nog geen addons. Zoals gezegd, na refresh of resize wordt de pagina wel goed gerenderd.Hero of Time schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:21:
De banner bovenaan mist ook, dus wat voor add-ons heb je allemaal draaien in Edge? Zet als eerste eens je ad-blocker uit.
Dan heb je nog wat anders draaien die de boel blokkeert. Banners verdwijnen niet zomaar. En je bent de enige die dit meldt, wat mij doet vermoeden dat het toch echt een probleem aan jouw kant is. Zeker gezien het feit dat je na een refresh nergens last van hebt.Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:49:
[...]
Edge doet nog geen addons. Zoals gezegd, na refresh of resize wordt de pagina wel goed gerenderd.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Onder Instellingen en dan geavanceerde instellingen!
Het is wel heel vervelend. Is alleen in een nieuwe tab als ik voor de eerste keer op tweakers kom (in die tab)
(Ik heb overigens geen extensions draaien)
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2016 22:41 ]
Verwijderd
Probeer deze link van Intel eens.
Kijken of de juiste drivers zijn geïnstalleerd!
https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility
Op het werk geen last van gehad. Lijkt dus samen te hangen met de laatste update van Edge in de fast-ring/Caelorum schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:40:
[...] Zal dinsdag op het werk ook eens kijken of ik het daar heb op een niet insider versie.[...]
Zo'n tip geven schiet niet echt op. Niet iedereen heeft intel hardware. De drivers up to date houden zou wellicht kunnen werken, maar in dit geval (bij mij) in ieder geval niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:49:
[...]Probeer deze link van Intel eens.[...]
Verwijderd
Als Microsoft Developer, zijn we er sinds enkele maanden achter gekomen, dat na een update/ upgrade of nieuwe installatie, de verkeerde drivers en firmware wordt geïnstalleerd en dat tevens hier door Windows update en Insider niet na behoren werken. en er communicatie problemen ontstaan op het MOBO, ondanks dat de BIOS ook de laatste versie bevat.Caelorum schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:22:
[...]
Op het werk geen last van gehad. Lijkt dus samen te hangen met de laatste update van Edge in de fast-ring/
[...]
Zo'n tip geven schiet niet echt op. Niet iedereen heeft intel hardware. De drivers up to date houden zou wellicht kunnen werken, maar in dit geval (bij mij) in ieder geval niet.
Zo doende heb ik dit tooltje zo snel mogelijk gedeeld, want dit heeft gelukkig al veel problemen opgelost.
Gezien jezelf aangeeft, geen INTEL te hebben, kan ik je aanraden om te kijken of je BIOS up to date is en je de nieuwste grafische drivers van de fabrikant en niet van Microsoft zijn geïnstalleerd.
Probeer ook eens een ander slot voor je Grafische kaart als dat mogelijk is!
Zakelijk en particulier updaten gaan op verschillende manieren.
De systeembeheerder krijgt een update pakket binnen en voert deze gewoonlijks, na sluiting of tijdens de pauze uit.
Particulier kun je instellen hoe je het wilt, soms werkt het, maar meestal niet en haalt de updates toch binnen en zal het installeren en je systeem vertragen.
Mochten er nog vragen zijn, laat het me weten en kijken we verder.
Succes!
Geen idee wat je probeert te bereiken maar ik heb het gevoel dat je gewoon een standaard linkje post onder nagenoeg iedere technische post die je tegen komt waar iemand een probleem heeft. Door mij en volgens mij meer met mij wordt dit als ergerlijk gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:11:
[...]
Als Microsoft Developer, zijn we er sinds enkele maanden achter gekomen, dat na een update/ upgrade of nieuwe installatie, de verkeerde drivers en firmware wordt geïnstalleerd en dat tevens hier door Windows update en Insider niet na behoren werken. en er communicatie problemen ontstaan op het MOBO, ondanks dat de BIOS ook de laatste versie bevat.
Zo doende heb ik dit tooltje zo snel mogelijk gedeeld, want dit heeft gelukkig al veel problemen opgelost.
Gezien jezelf aangeeft, geen INTEL te hebben, kan ik je aanraden om te kijken of je BIOS up to date is en je de nieuwste grafische drivers van de fabrikant en niet van Microsoft zijn geïnstalleerd.
Zakelijk en particulier updaten gaan op verschillende manieren.
De systeembeheerder krijgt een update pakket binnen en voert deze gewoonlijks, na sluiting of tijdens de pauze uit.
Particulier kun je instellen hoe je het wilt, soms werkt het, maar meestal niet en haalt de updates toch binnen en zal het installeren en je systeem vertragen.
Mochten er nog vragen zijn, laat het me weten en kijken we verder.
Succes!
Op het moment dat iemand je opmerking in twijfel trekt kom je met en wollig verhaal over allemaal complexe zaken die niets met het probleem te maken hebben en ook geen logisch verband hebben met elkaar.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Sindsdien zijn veel problemen, tevens in dit forum verholpen met dit tooltje.
Gezien hij op het werk geen last heeft en thuis wel, leg ik alleen maar uit, het verschil tussen zakelijk updaten en thuis en meer niet.
Zo complex is het niet en er wordt vaak te moeilijk gedacht en in de verkeerde richting.
Na dik 25j in de ICT en het laatste decennium als ex-zelfstandig ondernemer en nu FO.
Geef ik alleen maar een eventuele oplossing en verklaring en hopelijk dat het werkt.
Daarom zet ik er ook bij, als er nog vragen mochten zijn, dan zou ik die graag horen, om eventueel samen verder te zoeken.
Samen zoeken naar een oplossing i.p.v. elkaars ervaring in twijfel trekken.
Ik hoor het wel.
Mvg.
In alle topics waar je dat linkje gepost hebt is er volgens mij een persoon geweest die wat aan je tooltje gehad heeft. Verder kom je iedere keer terug met dat wollige verhaal over communicatie problemen en Windows 10 laat eens zien wat je daar mee bedoelt want ik kan echt nergens wat terug vinden over dat issue.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:46:
Dit standaard linkje is, enkele maanden, ontstaan naar het achterhalen van diverse communicatie fouten bij het upgraden of installeren van W10.
Sindsdien zijn veel problemen, tevens in dit forum verholpen met dit tooltje.
Gezien hij op het werk geen last heeft en thuis wel, leg ik alleen maar uit, het verschil tussen zakelijk updaten en thuis en meer niet.
Zo complex is het niet en er wordt vaak te moeilijk gedacht en in de verkeerde richting.
Na dik 25j in de ICT en het laatste decennium als ex-zelfstandig ondernemer en nu FO.
Geef ik alleen maar een eventuele oplossing en verklaring en hopelijk dat het werkt.
Daarom zet ik er ook bij, als er nog vragen mochten zijn, dan zou ik die graag horen, om eventueel samen verder te zoeken.
Samen zoeken naar een oplossing i.p.v. elkaars ervaring in twijfel trekken.
Ik hoor het wel.
Mvg.
Verder kom je bij alles en iedereen die commentaar geeft op je manier van posten en de info die je geeft dat je 25 jaar in de IT zit en het daar om dus blijkbaar allemaal weet en gezien hebt en daarom blijkt het dat jij automatisch gelijk hebt?
Ik trek jou in twijfel en dat doen er veel met mij omdat je een vrij aparte manier van "probleem oplossen" hebt en een aparte manier van communicatie hier laat zien. Daar ben je volgens mij al door meerdere mensen op aan gesproken.
Als iedereen ipv echt aandachtig te lezen overal maar een random linkje gaat posten naar een random tool die totaal irrelevant is voor het probleem waar de topic starter last van heeft zitten we binnen notime op het computertotaal niveau.
Wat bedoel je met FO?
Game PC
Dat lijkt mij een zeer ernstig probleem en mag hopen dat wat het ook is dat dit veroorzaakt de hoogste prioriteit krijgt. En nog beter dat de wijzigingen ongedaan gemaakt worden zodat niet nog meer mensen hier last van gaan krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:11:
Als Microsoft Developer, zijn we er sinds enkele maanden achter gekomen, dat na een update/ upgrade of nieuwe installatie, de verkeerde drivers en firmware wordt geïnstalleerd en dat tevens hier door Windows update en Insider niet na behoren werken. en er communicatie problemen ontstaan op het MOBO, ondanks dat de BIOS ook de laatste versie bevat.
En hoeveel problemen heeft het al opgelost dan? Hoe vaak heb je het hier op GoT gepost en hoe vaak is het hulpvol gebleken?Zo doende heb ik dit tooltje zo snel mogelijk gedeeld, want dit heeft gelukkig al veel problemen opgelost.
Je wilt toch niet echt beweren dat het probleem nu opeens aan de hardware fabrikant ligt, of wel? Puur en alleen omdat iemand een systeem van 6 maanden oud heeft en toen al het laatste BIOS had, nu opeens problemen gaat krijgen moet hij maar het BIOS gaan bijwerken? Er wordt juist altijd gezegd dat zolang je geen problemen hebt, er geen reden is om die bij te werken. Alles werkt goed, en opeens gaat het naar de haaien nadat er een update van het OS is geweest. Lijkt mij dan duidelijk waar het echte probleem ligt. En dat is niet de hardware.Gezien jezelf aangeeft, geen INTEL te hebben, kan ik je aanraden om te kijken of je BIOS up to date is en je de nieuwste grafische drivers van de fabrikant en niet van Microsoft zijn geïnstalleerd.
En dan nog zeggen dat de videokaart maar in een ander slot moet. Lekker is dat, veel moederborden hebben maar 1 volledig x16 slot, eventuele andere sloten draaien op lagere snelheden (x8 of zelfs x4). Er moet dus performance ingeleverd worden voor een fout in het OS?
En dat is relevant... hoe? Caelorum geeft aan thuis in de fast-ring te zitten. Op kantoor doet hij dat niet. De manier van updaten is compleet irrelevant in deze situatie. De vergelijking thuis <> kantoor was juist te controleren of het aan de fast-ring update lag en dat is het geval.Zakelijk en particulier updaten gaan op verschillende manieren.
Je posts in dit topic zijn niet echt zinvol voor dit probleem. In de TS staat al heel duidelijk dat een refresh de weergavefout oplost. Hoe het dan door 'communicatieproblemen' met het moederbord of de manier van updaten komt, snap ik niet.
Verwijderd
Hier wordt het je soms kwalijk genomen, als men er niets aan heeft of dit niet tot een oplossing leidt en zulke reacties, ben ik niet gewend en is dus even wennen.
Daarom zet ik mijn ervaring er momenteel bij, want die werd soms op brute en beledigende wijze in twijfel genomen.
Zodoende zet ik het erbij en het is zeker niet de bedoeling om aan te geven dat ik gelijk heb.
Absoluut niet, het is juist goed, om aan mij te twijfelen en de daarom sta ik ook open voor vragen, om samen naar verder te kunnen kijken.
Je geeft aan dat; ik een vrij aparte manier van "probleem oplossen" heb en een aparte manier van communicatie hier laat zien.
Wat bedoel je hiermee? Dan kan ik hiermee in vervolg rekening mee houden.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Hero of Time schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:15:
[...]
Dat lijkt mij een zeer ernstig probleem en mag hopen dat wat het ook is dat dit veroorzaakt de hoogste prioriteit krijgt. En nog beter dat de wijzigingen ongedaan gemaakt worden zodat niet nog meer mensen hier last van gaan krijgen.
[...]
En hoeveel problemen heeft het al opgelost dan? Hoe vaak heb je het hier op GoT gepost en hoe vaak is het hulpvol gebleken?
[...]
Je wilt toch niet echt beweren dat het probleem nu opeens aan de hardware fabrikant ligt, of wel? Puur en alleen omdat iemand een systeem van 6 maanden oud heeft en toen al het laatste BIOS had, nu opeens problemen gaat krijgen moet hij maar het BIOS gaan bijwerken? Er wordt juist altijd gezegd dat zolang je geen problemen hebt, er geen reden is om die bij te werken. Alles werkt goed, en opeens gaat het naar de haaien nadat er een update van het OS is geweest. Lijkt mij dan duidelijk waar het echte probleem ligt. En dat is niet de hardware.
En dan nog zeggen dat de videokaart maar in een ander slot moet. Lekker is dat, veel moederborden hebben maar 1 volledig x16 slot, eventuele andere sloten draaien op lagere snelheden (x8 of zelfs x4). Er moet dus performance ingeleverd worden voor een fout in het OS?
[...]
En dat is relevant... hoe? Caelorum geeft aan thuis in de fast-ring te zitten. Op kantoor doet hij dat niet. De manier van updaten is compleet irrelevant in deze situatie. De vergelijking thuis <> kantoor was juist te controleren of het aan de fast-ring update lag en dat is het geval.
Je posts in dit topic zijn niet echt zinvol voor dit probleem. In de TS staat al heel duidelijk dat een refresh de weergavefout oplost. Hoe het dan door 'communicatieproblemen' met het moederbord of de manier van updaten komt, snap ik niet.
Gezien het een volledig nieuwe OS is, heeft het ook de hoogste prioriteit, maar net als destijds de overgang van W98 FAT32 naar XP NTFS, liep alles ook pas na SP3 naar behoren.
Microsoft is ook afhankelijk van hun partners, een maand geleden gaf Intel een probleem en ik lees net in de HUB, dat sinds kort de producten van Symantec ook kunnen zorgen voor Bleu Screens en foutmeldingen.
Hardware problemen komen daadwerkelijk voor en dit kan spontaan ontstaan, na een update of nieuwe installatie en daar is Intel druk mee bezig geweest.
Hoeveel mensen hier baad bij het tooltje hadden, kan ik je niet aangeven.
Het is moeilijk te beoordelen op afstand, wat het probleem zou kunnen zijn en of het geholpen heeft.
Wat betreft, de videokaart maar in een ander slot, is maar een advies en moet natuurlijk wel mogelijk zijn, want ook in dit forum ben ik tegen gekomen, dat dit ook dergelijk probleem oploste.
De manier van updaten is helaas wel van belang, gezien deze wel degelijk een belangrijke rol speelt i.s.m. deze storing.
Wat ik qua oplossingen via de HUB of Community krijg, probeer is zo snel mogelijk te posten en hopen dat het helpt!
Zo niet, dan geef ik ook aan dat ik bereid ben om samen verder te zoekn.
Mvg.
Dat tooltje is geen nieuwtje dat is een standaard ding wat drivers download het is handig maar in 99% van de gevallen totaal irrelevant.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:15:
Dit is niet het enige forum waar ik soms probeer te helpen en gewent ben om nieuwtjes, zoals dat tooltje, meteen te delen, afgaande op de beschrijving van de topic.
Het probleem is niet dat het niet helpt het probleem is dat het totaal de plan mis slaat en in de verste verte niets te maken heeft met het probleem. Dan komt het gewoon over alsof je graag veel postings wilt maken en daarom maar iedere keer het zelfde berichtje achter laat.Hier wordt het je soms kwalijk genomen, als men er niets aan heeft of dit niet tot een oplossing leidt en zulke reacties, ben ik niet gewend en is dus even wennen.
Daarom zet ik mijn ervaring er momenteel bij, want die werd soms op brute en beledigende wijze in twijfel genomen.
Zodra iemand je in twijfel trekt kom je met argumenten als ik werk zo veel jaar in de IT en ik heb A en B gedaan maar wat voor meerwaarde heeft dat? In plaats van op je tenen getrapt te zijn leg uit waarom jij denkt dat het probleem van de TS opgelost gaat worden met je oplossing. (technischeZodoende zet ik het erbij en het is zeker niet de bedoeling om aan te geven dat ik gelijk heb.
Absoluut niet, het is juist goed, om aan mij te twijfelen en de daarom sta ik ook open voor vragen, om samen naar verder te kunnen kijken.
onderbouwing)
Hiermee bedoel ik dat als iemand een andere mening heeft dan jij je aan komt met argumenten als eerder beschreven Jij bent al jaren actief in de IT en weet het beter want je hebt als X en Y gewerkt. Dat soort argumenten hebben geen waarde en al helemaal niet hier. Binnen tweakers gaat je mening mee tellen als je laat zien inzicht te hebben in de techniek waar je over praat. Als je kunt beargumenteren met bewijs en duidelijkheid. Wat jij nu doet is gooien met een linkje of een opmerking waar mensen het niet mee eens zijn (zoals je hele SSD mening) en zodra iemand daar tegen in gaat kom je met wollige argumenten zonder onderbouwing behalve je eigen mening.Je geeft aan dat; ik een vrij aparte manier van "probleem oplossen" heb en een aparte manier van communicatie hier laat zien.
Wat bedoel je hiermee? Dan kan ik hiermee in vervolg rekening mee houden.
Alvast bedankt.
Game PC
Nou ben ik wel benieuwd of je hier iets op terug hebt gehoord. Of is er ergens een openbare bugticket die we kunnen inzien?Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:35:
hmm, ik zal um aanmelden als bug bij het Edge team, kijken of zij er wat mee kunnen. Thanks voor het checken in ieder geval.
Verwijderd
Wanneer en wat heb je in de beschrijving gezet?Caelorum schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Nou ben ik wel benieuwd of je hier iets op terug hebt gehoord. Of is er ergens een openbare bugticket die we kunnen inzien?
Kan ik kijken of ik hem terug kan vinden of er misschien een overeen komende melding is met een eventuele oplossing.
Dan spring ik maar even van links naar rechts en hopelijk komen we er samen uit.
De interface die ik in een nieuwe tab te zien krijg is die van Kleine tablets (7" tot en met 9") volgens devicedetect. Als ik geforceerd de weergave voor "grote schermen" desktops kies is alles weer zoals het hoort in nieuwe tabs.
*edit*
en met de nieuwe build van Windows 10 van gisteren is het probleem bij mij weer weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 27-05-2016 19:51 ]