[W10] Administrator iconen zichtbaar in standaard user acc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik heb op mijn pc voor mijn vriendin een eigen user account aangemaakt. Aangezien mijn vriendin soms nogal kan prutsen met pc's heb ik dit account zoveel mogelijk dichtgezet.

Het probleem waar we nu tegen aanlopen is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/00002.jpg

Heel veel programma's die ik gebruik komen toch nog zichtbaar in mijn vriendin's bureaublad. De programma's zijn weliswaar niet startbaar, maar ze staan er wel erg lelijk. Als ik ze hier probeer te verwijderen vraagt Windows mij om het administrator paswoord (mijn paswoord dus), en hiermee verwijder ik niet alleen de icoontjes van mijn vriendin's user account maar ook bij die van mezelf.

Om een voorbeeld te nemen. Vuze:
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/00003.jpg
Ik heb in de properties van dit programma ingesteld dat bij gebruikersnaam "Christa" er totaal geen permissies zijn.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Kan het te maken hebben met het feit of je tijdens de installatie kiest voor "iedereen" of "enkel mezelf" bij wie het programma mag gebruiken?

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 11-05-2016 01:52)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Komt volgens mij gewoon omdat die shortcuts in de map "Public" staan waardoor ze wel getoond worden.
Als je ze daar nu eens uit haalt en in je eigen Desktop map zet? (in je eigen account of course) Als het goed is zijn de dan op de andere accounts weg.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Komt volgens mij gewoon omdat die shortcuts in de map "Public" staan waardoor ze wel getoond worden.
Als je ze daar nu eens uit haalt en in je eigen Desktop map zet? (in je eigen account of course) Als het goed is zijn de dan op de andere accounts weg.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
F.West98 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 01:30:
Dit klopt helemaal. Die betreffende iconen stonden inderdaad in de publieke map. Hier heb ik ze uitgehaald en mijn eigen map verplaatst. Nu waren de witte icoontjes op Christa's account verdwenen.

Harstikke mooi, bedankt. :)

Mijn YouTube Channel