Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik heb nu al iets meer dan een jaar een APU systeem, en ben sinds kort eigenaar van een aantal losse GPU's, toen ik begon te testen welke GPU's het beste samen zouden presteren was ik alle kaarten aan het benchen. Toen ik bezig was met het eruit halen van een kaart om te verwisselen met een anere kaart kon ik niet meer booten, het scherm gaf doodleuk rechtsonderin "99" aan, en deed voorderest niks. Ik dacht dat er een opstoppinkje was oid, en deed de PSU met de switch uit en weer aan, en druktte weer op de aan/uit knop, weer hetzelfde resultaat :|.

Dan maar de reset knop indrukken voor een goede 30 seconden, weer hetzelfde. Dit nog een aaantal keren herhalen, misschien dat dat helpt maar nog steeds hetzelfde resultaat. Uiteindelijk geprobeerd met de metalen kant van een usb stick de reset pinnen te raken (jbt1 oid), maar wederom mocht dit niet baten :N .

Na even te hebben gegoogeled kwam ik erachter dat het eventueel een dode MoBo zou kunnen zijn -O- hier zat ik echt niet op te wachten, dus keek ik naar wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen, en besloot de CMOS batterij er voor 1 minutt uit te halen(probeerde ik te vermijden, het is namelijk nogal moeilijk om die er voorzichtg goed uit te halen), maar zoals je kunt raden, weer geen succes...

Beste Tweakers, weet iemand heel toevallig een eventuele oplossing voor dit probleem?

Het systeem welke toch al een jaar hetzelfde is:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6790K Boxed€ 119,95€ 119,95
1MSI A78M-E45€ 60,34€ 60,34
1Doorzichtige kast----
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm€ 7,13€ 7,13
1A Force 2X4GB DDR3 1333Mhz€ 0,-€ 0,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,80€ 35,80
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 19,95€ 19,95
1Xilence SPS-XP550.(12)R3€ 40,93€ 40,93
1PNY XLR8 SSD 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,05

Getest met een Zotac GeForce GTS 250 AMP!, GF 8800 GTX en een Sapphire HD 3870.

Ook misschien nodig te vermelden is dat ik de 8800 GTX via een 2e PSU heb aangesloten, misschien dat dit hier niks te maken mee heeft, maar ik wil het liefst mogelijk mijn PC gefixt hebben zodat ik weer kan doen wat ik dagelijks doe.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, of eventuele input heeft (Behalve RMA want de MoBo is nt 1 jaar en 2 dagen oud, en dat is volgens mij buiten de garantie).

Beste antwoord (via Zipperman op 30-05-2016 18:40)

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Avatar_Aang schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:07:
[...]

Ik gebruikte de PC al een tijdje met 16GB RAM 4x4GB, gewoon DDR3, ik weet niet zeker hoe het word aangegeven in de manual, maar ik zal als ik thuis kom wel even kijken hoe het daarmee zit.

Ik hoopte dat het MoBo eenvoudig te fixn zou zijn met een "Heb je dit al geprobeerd?", ik zal even kijken wat de mensen bij MSI hierover te zeggen hebben, iig bedankt voor de vlotte reacties _/-\o_
Hier kan je contact opnemen met MSI.
https://register.msi.com/home/login

Hardware troubleshooting kan vaak flink wat tijd in beslag nemen.
Welcome to the club 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door eheijnen op 11-05-2016 09:13 ]

Wie du mir, so ich dir.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Wettelijke garantie in Nederland is minimaal 2 jaar. Ze mogen niet na 1 jaar weigeren.

Verder zou ik even de batterij eruit halen, minuutje wachten, weer terugplaatsen en weer opstarten. Kijken wat er dan gebeurt.

Heb je de debug code (99) al opgezocht?

Edit: linkje. Schijnt een I/O probleem te zijn. Sluit voor de gein eens een ps/2 toetsenbord en usb muis aan.

http://www.tomshardware.c...nt-boot-error-bottom.html

[ Voor 26% gewijzigd door nelizmastr op 11-05-2016 08:21 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Je kunt nog proberen zonder GPU en het geheugen eens te wisselen.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
nelizmastr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:16:
Wettelijke garantie in Nederland is minimaal 2 jaar. Ze mogen niet na 1 jaar weigeren.

Verder zou ik even de batterij eruit halen, minuutje wachten, weer terugplaatsen en weer opstarten. Kijken wat er dan gebeurt.

Heb je de debug code (99) al opgezocht?

Edit: linkje. Schijnt een I/O probleem te zijn. Sluit voor de gein eens een ps/2 toetsenbord en usb muis aan.

http://www.tomshardware.c...nt-boot-error-bottom.html
eheijnen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:28:
Je kunt nog proberen zonder GPU en het geheugen eens te wisselen.
Batterij heb ik er al uit gehaald, even gewacht en opnieuw geplaatst, en ook het "kaal" booten werkt niet, zelfs zonder ook maar iets aangesloten boot het niet, en alleen ps2 toetsenbord en usb muis werken niet.

Ook zonder GPU, dus alleen APU werkt niet, beetje geswitched met de RAM bankjes, maar wederom geen succes :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Processor zit goed in de socket ?
Kun je het ram nog in een andere PC testen ?

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
eheijnen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:46:
Processor zit goed in de socket ?
Kun je het ram nog in een andere PC testen ?
Processor zit al een jaar zo in het socket, PC zelf is weinig tot niet verplaatst, het RAM zal ik nog even moeten kijken hoe ik die zou kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Hoevel repen zitten erin ?
Welke memory configuraties zijn mogelijk volgens de manual ?
Kan best zijn dat het bord met 1 module werkt. Kun je ze afzonderlijk proberen.

Ik nog even gekeken maar kon zo snel geen uitleg voor deze code vinden.
Misschien dat je support van MSI kunt mailen of bellen hierover?

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
eheijnen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:58:
Hoevel repen zitten erin ?
Welke memory configuraties zijn mogelijk volgens de manual ?
Kan best zijn dat het bord met 1 module werkt. Kun je ze afzonderlijk proberen.

Ik nog even gekeken maar kon zo snel geen uitleg voor deze code vinden.
Misschien dat je support van MSI kunt mailen of bellen hierover?
Ik gebruikte de PC al een tijdje met 16GB RAM 4x4GB, gewoon DDR3, ik weet niet zeker hoe het word aangegeven in de manual, maar ik zal als ik thuis kom wel even kijken hoe het daarmee zit.

Ik hoopte dat het MoBo eenvoudig te fixn zou zijn met een "Heb je dit al geprobeerd?", ik zal even kijken wat de mensen bij MSI hierover te zeggen hebben, iig bedankt voor de vlotte reacties _/-\o_

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Avatar_Aang schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:07:
[...]

Hier kan je contact opnemen met MSI.
https://register.msi.com/home/login

Hardware troubleshooting kan vaak flink wat tijd in beslag nemen.
Welcome to the club 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door eheijnen op 11-05-2016 09:13 ]

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipperman
Even een update, ik heb contact opgenomen met MSI en nu maar afwachten wat die zeggen.

Het RAM werkte namelijk wel gewoon, en ook de andere componenten behalv de APU (heb geen ander fm2 mobo) werkte.

edit:
Inmiddels al een werekje verder, en heb via Afuture een nieuwe MoBo toegestuurd gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zipperman op 30-05-2016 18:27 ]

Pagina: 1