Ik heb nu al iets meer dan een jaar een APU systeem, en ben sinds kort eigenaar van een aantal losse GPU's, toen ik begon te testen welke GPU's het beste samen zouden presteren was ik alle kaarten aan het benchen. Toen ik bezig was met het eruit halen van een kaart om te verwisselen met een anere kaart kon ik niet meer booten, het scherm gaf doodleuk rechtsonderin "99" aan, en deed voorderest niks. Ik dacht dat er een opstoppinkje was oid, en deed de PSU met de switch uit en weer aan, en druktte weer op de aan/uit knop, weer hetzelfde resultaat
.
Dan maar de reset knop indrukken voor een goede 30 seconden, weer hetzelfde. Dit nog een aaantal keren herhalen, misschien dat dat helpt maar nog steeds hetzelfde resultaat. Uiteindelijk geprobeerd met de metalen kant van een usb stick de reset pinnen te raken (jbt1 oid), maar wederom mocht dit niet baten
.
Na even te hebben gegoogeled kwam ik erachter dat het eventueel een dode MoBo zou kunnen zijn
hier zat ik echt niet op te wachten, dus keek ik naar wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen, en besloot de CMOS batterij er voor 1 minutt uit te halen(probeerde ik te vermijden, het is namelijk nogal moeilijk om die er voorzichtg goed uit te halen), maar zoals je kunt raden, weer geen succes...
Beste Tweakers, weet iemand heel toevallig een eventuele oplossing voor dit probleem?
Het systeem welke toch al een jaar hetzelfde is:
Getest met een Zotac GeForce GTS 250 AMP!, GF 8800 GTX en een Sapphire HD 3870.
Ook misschien nodig te vermelden is dat ik de 8800 GTX via een 2e PSU heb aangesloten, misschien dat dit hier niks te maken mee heeft, maar ik wil het liefst mogelijk mijn PC gefixt hebben zodat ik weer kan doen wat ik dagelijks doe.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, of eventuele input heeft (Behalve RMA want de MoBo is nt 1 jaar en 2 dagen oud, en dat is volgens mij buiten de garantie).
Dan maar de reset knop indrukken voor een goede 30 seconden, weer hetzelfde. Dit nog een aaantal keren herhalen, misschien dat dat helpt maar nog steeds hetzelfde resultaat. Uiteindelijk geprobeerd met de metalen kant van een usb stick de reset pinnen te raken (jbt1 oid), maar wederom mocht dit niet baten

Na even te hebben gegoogeled kwam ik erachter dat het eventueel een dode MoBo zou kunnen zijn

Beste Tweakers, weet iemand heel toevallig een eventuele oplossing voor dit probleem?
Het systeem welke toch al een jaar hetzelfde is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-6790K Boxed | € 119,95 | € 119,95 |
1 | MSI A78M-E45 | € 60,34 | € 60,34 |
1 | Doorzichtige kast | -- | -- |
1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm | € 7,13 | € 7,13 |
1 | A Force 2X4GB DDR3 1333Mhz | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 35,80 | € 35,80 |
1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Xilence SPS-XP550.(12)R3 | € 40,93 | € 40,93 |
1 | PNY XLR8 SSD 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 335,05 |
Getest met een Zotac GeForce GTS 250 AMP!, GF 8800 GTX en een Sapphire HD 3870.
Ook misschien nodig te vermelden is dat ik de 8800 GTX via een 2e PSU heb aangesloten, misschien dat dit hier niks te maken mee heeft, maar ik wil het liefst mogelijk mijn PC gefixt hebben zodat ik weer kan doen wat ik dagelijks doe.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, of eventuele input heeft (Behalve RMA want de MoBo is nt 1 jaar en 2 dagen oud, en dat is volgens mij buiten de garantie).