Hoi Tweakers,
Ik ga voor het eerst een pc bouwen en na anderhalve week onderzoek heb ik het idee dat ik die pc-dingen begin te snappen. Ik heb de volgende hoofdcomponenten samengesteld:
Daar komt verder nog een standaard hdd, behuizing, voeding etc. bij en een gtx 970, maar ik wacht eerst even af wat de release van de gtx 1080 en 1070 met de prijzen van de 970 doen.
Zoals je ziet een 1080p game pc voor iemand met een beperkt budget. Maar er is 1 ding waar ik op internet niet goed een antwoord kon vinden: Ik heb voor die ram gekozen omdat de volgende info op de site van het moederbord stond:
4 x DDR4 DIMM sockets supporting up to 64 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR4 2133 MHz memory modules
Support for ECC UDIMM 1Rx8/2Rx8 memory modules (operate in non-ECC mode)
Support for non-ECC UDIMM 1Rx8/2Rx8/1Rx16 memory modules
Betekent dit dat het inderdaad zinloos is om RAM met een hogere frequentie dan 2133 MHz te nemen? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik vind tegenstrijdige berichten op internet.
Overige op- en aanmerkingen of tips over mijn build zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Alvast bedankt!
Ik ga voor het eerst een pc bouwen en na anderhalve week onderzoek heb ik het idee dat ik die pc-dingen begin te snappen. Ik heb de volgende hoofdcomponenten samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 127,50 | € 127,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 471,40 |
Daar komt verder nog een standaard hdd, behuizing, voeding etc. bij en een gtx 970, maar ik wacht eerst even af wat de release van de gtx 1080 en 1070 met de prijzen van de 970 doen.
Zoals je ziet een 1080p game pc voor iemand met een beperkt budget. Maar er is 1 ding waar ik op internet niet goed een antwoord kon vinden: Ik heb voor die ram gekozen omdat de volgende info op de site van het moederbord stond:
4 x DDR4 DIMM sockets supporting up to 64 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR4 2133 MHz memory modules
Support for ECC UDIMM 1Rx8/2Rx8 memory modules (operate in non-ECC mode)
Support for non-ECC UDIMM 1Rx8/2Rx8/1Rx16 memory modules
Betekent dit dat het inderdaad zinloos is om RAM met een hogere frequentie dan 2133 MHz te nemen? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik vind tegenstrijdige berichten op internet.
Overige op- en aanmerkingen of tips over mijn build zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Alvast bedankt!