Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Ik ben zelf vorige week dan toch eindelijk overgestapt naar Windows 10. In eerste instantie verliep alles
prima totdat ik tegen de foutcode 'AP601' aanliep bij het starten van Forza 6 Apex (sinds vorige week donderdag gratis in de Windows Store te downloaden). Deze AP601 code stuurde mij door naar deze pagina, waarop staat dat ik het Media Feature Pack mis. Dit omdat ik een versie van Windows 8.1 Pro N had en dus nu Windows 10 Pro N. Deze versie mist standaard het MFP.

Nu heb ik al op Tweakers.net en via Google rondgezocht en kwam ik bijvoorbeeld uit op deze post. Waarin iemand zijn telefoon (OnePlus X) niet kan verbinden omdat de drivers niet willen installeren. Dat is ook de reden waarom ik nu toch wel actief zoek naar een oplossing omdat ik ook niet meer foto's van mijn telefoon af kan halen.

De oplossing bij de meeste topics over dit onderwerp wijzen op een nieuwere versie (meeste topics zijn van rond november/december 2015) van het Media Feature Pack. Nu heb ik die nieuwere versie, KB3099229, ook geïnstalleerd, maar zie ik dat Windows de update weer (na hem eerst te hebben geïnstalleerd) terugdraait tijdens het opnieuw opstarten.

Weten jullie misschien een oplossing voor dit probleem? Het is toch wel erg irritant als al die drivers niet meer werken. Dit verklaart ook waarom mijn Nikon D5300 niet meer kon worden geïnstalleerd.... :'(

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Misschien niet geheel relevant, maar waarom de N versie en niet standaard? Lijkt me dat het daarmee makkelijker was geweest...

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:55

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Een paar weken terug begon windows bij mij vreemd te doen, kon geen enkele driver meer installeren, zelfs een usb stick was niet mogelijk. Windows updates wouden niet meer installeren. via herstel opnieuw laten installeren met behoud van persoonlijke bestanden. ook dit hielp niet. vervolgens heb ik mijzelf aangemeld voor het windows insider program waarmee je sneller updates ontvangt. Na twee keer opnieuw opstarten wou de pc deze updates wel installeren. Nu loopt de computer weer perfect.

Je bestanden hou je op deze manier wel, maar de software moet je wel opnieuw installeren.

Windows 10 blijft wel nukken houden, zo kan de standaard browser niet altijd worden aangepast. soms moet je standaard instellingen herstellen en vervolgens werkt de wijziging wel. Desondanks werkt het 10x beter dan windows 7, windows 8.1 blijft toch nog wel even de favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:33:
Misschien niet geheel relevant, maar waarom de N versie en niet standaard? Lijkt me dat het daarmee makkelijker was geweest...
Ik heb destijds Windows 8 Pro kunnen kopen voor €60 ipv €260. Dan was het wel een N ('upgrade') versie, maar die miste bij Windows 8 niks ten opzichte van de normale versie. Nu bij Windows 10 dus raar genoeg wel. Snap sowieso niet waarom ze dat er bij upgrade versies uitlaten. :/
Patrock schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:41:
Een paar weken terug begon windows bij mij vreemd te doen, kon geen enkele driver meer installeren, zelfs een usb stick was niet mogelijk. Windows updates wouden niet meer installeren. via herstel opnieuw laten installeren met behoud van persoonlijke bestanden. ook dit hielp niet. vervolgens heb ik mijzelf aangemeld voor het windows insider program waarmee je sneller updates ontvangt. Na twee keer opnieuw opstarten wou de pc deze updates wel installeren. Nu loopt de computer weer perfect.

Je bestanden hou je op deze manier wel, maar de software moet je wel opnieuw installeren.

Windows 10 blijft wel nukken houden, zo kan de standaard browser niet altijd worden aangepast. soms moet je standaard instellingen herstellen en vervolgens werkt de wijziging wel. Desondanks werkt het 10x beter dan windows 7, windows 8.1 blijft toch nog wel even de favoriet.
Ja, bij mij is Windows 8.1 ook nog steeds favoriet. Was bij Windows 8 even :S omdat ik heel veel games en software in het begin niet meer kon gebruiken. Een jaar daarna toen die problemen waren verholpen en Windows 8.1 ook aangekomen was is dat tot op de dag van vandaag mijn lievelings Windows.

Misschien is dat Insider programma wel wat. Vind het alleen nog steeds dan bijzonder hoe het kan dat zelfs versie 5.0 van die update nog steeds niet goed werkt wat betreft installatie ervan....

UPDATE:

Ik merk nu ook op dat er meerdere games zoals RIDE niet willen starten omdat WMVCore.dll mist. Dit geeft aan dat het Feature Pack mist. :'(

Heb ook een vraagtopic bij de Microsoft Community aangemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 15-05-2016 14:13 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
BESTE ANTWOORD

Ik heb inmiddels een 2-tal weken contact gehad met Windows en de enige oplossing is, als het installeren van de update maar niet wil lukken, om Windows opnieuw, clean, te installeren. Via Microsoft kan er dan een key geregeld worden zodat je een niet-N versie krijgt. :>

[De clean install is uitgevoerd en heeft het probleem verholpen. Dit ook omdat je door het gelijk installeren van de niet-N versie ook direct na de installatie het Feature Pack hebt.]

[ Voor 28% gewijzigd door caesar1000 op 11-06-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

caesar1000 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:48:
BESTE ANTWOORD

Ik heb inmiddels een 2-tal weken contact gehad met Windows en de enige oplossing is, als het installeren van de update maar niet wil lukken, om Windows opnieuw, clean, te installeren. Via Microsoft kan er dan een key geregeld worden zodat je een niet-N versie krijgt. :>
Ik kan je zeggen: dat zal niet de enige optie zijn, maar vooral voor hun de makkelijkste... 8)7 Het is een beetje als: oh, mevrouw, uw vinger heeft tussen de deur gezeten en is eraf. Zullen we i.p.v. de vinger er weer aan zetten gewoon u een geheel nieuwe hand geven. :+

Voer eens het commando Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth uit in een door als administrator uitgevoerd commandprompt. Dit herstelt beschadigde Windowsbestanden en zou heel misschien dit probleem kunnen verhelpen.

[ Voor 14% gewijzigd door mrtnptrs op 11-06-2016 17:24 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Ik kan je zeggen: dat zal niet de enige optie zijn, maar vooral voor hun de makkelijkste... 8)7 Het is een beetje als: oh, mevrouw, uw vinger heeft tussen de deur gezeten en is eraf. Zullen we i.p.v. de vinger er weer aan zetten gewoon u een geheel nieuwe hand geven. :+

Voer eens het commando Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth uit in een door als administrator uitgevoerd commandprompt. Dit herstelt beschadigde Windowsbestanden en zou heel misschien dit probleem kunnen verhelpen.
Ja, dat kwam ook wel even bij mij op. Ze hebben wel echt meerdere dingen geprobeerd (op afstand, maar wel op mijn PC) dus het is niet zo dat ze zich er heel makkelijk vanaf hebben gemaakt. Helaas lukte al deze dingen niet en hebben ze toen dus uiteindelijk gezegd dat een clean install echt de enige oplossing nog was. Die heb ik dus recent uitgevoerd. (Staat misschien een beetje onduidelijk in 'Beste Antwoord')

In ieder geval alsnog bedankt voor de moeite! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 12:15
Extra mogelijke oplossing:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3133719

Ik had hetzelfde probleem als caesar1000 maar heb het probleem via bovenstaande Media Feature Pack uiteindelijk op kunnen lossen.

Ik draai Windows 10 Pro N Versie 1607 (anniversary update geïnstalleerd dus) en kon KB3099229 ook niet installeren omdat KB3010081 al was geïnstalleerd maar gelukkig boodt (na enorm veel speurwerk) de bovenstaande update voor mij de oplossing! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Cursed Guardian schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:56:
Extra mogelijke oplossing:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3133719

Ik had hetzelfde probleem als caesar1000 maar heb het probleem via bovenstaande Media Feature Pack uiteindelijk op kunnen lossen.

Ik draai Windows 10 Pro N Versie 1607 (anniversary update geïnstalleerd dus) en kon KB3099229 ook niet installeren omdat KB3010081 al was geïnstalleerd maar gelukkig boodt (na enorm veel speurwerk) de bovenstaande update voor mij de oplossing! :*)
Schopje! Maar dat is 'm idd.

Hier troubles op Mijn Lenovo P50, na drie andere Packs geprobeerd te hebben deed jou suggestie het goed. :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1