Een nieuwe goede monitor nodig.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:32
Tweakers,

Mijn broer (16 jaar) is op kijk naar nieuwe scherm want zijn huidige heeft geest begeven.
Het was een Dell 2407WFP die hij had gekregen van mijn werk.

Dus heeft hij uiteraard een nieuwe nodig en heeft aan mij hulp gevraagd om voor welke te gaan.

Zijn pc bestaat uit i7 met gtx 670 die aansluiting heeft van hdmi, dvi en displayport

Hij wil graag een goed scherm maar moet ook niet perfect zijn.
Grootte tussen 24-27 inch (prefereer groter) en hij zal gebruiken voor films vanuit bed (dus geen tn paneel)
en games.

Ik heb ondertussen 2 schermen gevonden maar ik heb niet het gevoel van dat is hem.
Het betreft deze schermen:
-Dell S2415H (goede kleuren maar is glossy en contrast is minder)
-BenQ GW2760HS (goede contrast, lekker groot maar kleuren zijn minder en afwerking is ook minder vermoed ik).

Ik ken wel goede monitoren circa 250€ zoals Dell Ultrasharp U2414H maar dat is te duur voor hem.

Dus wil ik graag een advies krijgen van jullie zodat ik goede advies kan doorgeven want ik heb niet het gevoel van dat is hem.

Zijn budget is 150 a 200 €

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:49
Als ie iets langer doorspaart dan kan hij de Dell u2414h halen is echt een prachtmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Het is te duur voor hem, hij is nog maar een student. Hoe goedkoper is wel beter voor hem, rond 150€ is ideaal maar kan beetje erover gaan tot 200€ als het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellow2000
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-01-2024
Misschien deze Iiyama ProLite XU2590HS-B1c. Heeft IPS en is voor 200€ op Azerty.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Heb laatst een Dell U2414h aangeschaft bij V&A voor 170 euro, koopje en hij is werkelijk als nieuw! (op marktplaats staan er ook nog 2 of 3 voor 190 euro)

Top scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart heb je een uitstekende monitor met AMVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dat scherm ziet wel goed uit, zal zeker eens review opzoeken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Mijn broer heeft toch besloten om voor BenQ GW2760HS omwille goede contrast en kleuren prima zijn terwijl kijkhoek niet belangrijkste is.
Bedankt voor de suggestie, we gaan uiteraard goed testen zodat als slecht is terug kan opsturen.

Iemand tips om te zien of goed exemplaar heb ofwel kleuren, contrast of bepaalde games gevoelig is voor scherm vertraging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, da's toch hetzelfde paneel als in die Iiyama zit :+

http://www.lagom.nl/lcd-test/ is wel een leuke om even snel te doorlopen, het is natuurlijk verre van een echte kalibratie, maar het scheelt al wel wat.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1