Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 768037

Topicstarter
Onlangs lanceerde Test Aankoop een promotieactie "2€ voor 2 maanden en een gratis smartphone". Toen een dergelijke telefoon bij mij belande bleek al gauw dat deze een voorgeïnstalleerd virus bevat: op regelmatige tijdstippen verschenen pop-ups, vragend om een applicatie te installeren. Ik merkte eveneens dat bepaalde applicaties herhaaldelijk, zelfs na verwijdering, bleven installeren. Deze applicaties waren een zogenaamde "System Update" (applicatienaam: com.android.ma.path4-1.apk) en "SuperB Cleaner". Uit nader onderzoek bleek dat het toestel een verdachte applicatie, CallerID, bevatte die deze ongewenste applicaties bleef installeren vanaf het moment dat deze opnieuw een internet verbinding had. Op het internet vonden wij ook informatie van iemand die iets gelijkaardigs meemaakte (zie http://android.stackexcha...-to-install-in-background). Op die pagina staat te lezen (zie comments) dat het inderdaad dat programma, CallerID, is dat verantwoordelijk is voor het herhaaldelijk installeren van diverse applicaties. Wij copieerden de applicatie naar een PC en lieten het online door een malware app scanner analyseren (https://apkscan.nviso.be/) Deze toonde aan dat er zich wel degelijk een virus op de gsm bevindt. (Zie deze link voor alle informatie: https://drive.google.com/...5jaTRMWmFzNWM&usp=sharing ) Het is duidelijk dat de gewraakte applicatie reeds op de smartphone aanwezig was voor hij werd gebruikt aangezien deze applicatie, CallerID (vermeld onder de applicatielijst als "Search Service"), een systeemapplicatie is.
Wie heeft een dergelijk toestel van TA ontvangen en heeft te maken met een zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik neem aan dat het hier gaat om :

https://ontdek.test-aankoop.be ?

En wat gaf test-aankoop als reactie toen je ze belde of mailde met deze vraagstelling ? :

Test-Aankoop CV, Hollandstraat 13, 1060 Brussel
E-mail via www.testaankoop.be/contact
Abonnementendienst: 02 542 32 00 (maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (tot 16u op vrijdag))
Ondernemingsnummer: BE 0425.989.356

PS:

Tijdens het eerste jaar van uw abonnement, ofwel voor de resterende tien maanden na uw proefperiode, zal u een voordeeltarief genieten dat we exclusief aan onze abonnees aanbieden. De prijs voor uw abonnement op de tijdschriften Test-Aankoop, Budget & Recht (een tweemaandelijkse uitgave) en Test Gezond (een tweemaandelijkse uitgave) zal samen met het geheel van de gepersonaliseerde diensten die op deze site staan vermeld slechts € 9,95 per maand bedragen. Na het eerste abonnementsjaar zal de abonnementsprijs € 20,35 bedragen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad!

TA heeft nog niet gereageerd.
Ik zal het niet nalaten langs deze weg over hun reactie te berichten.

L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antwoord gekregen van Test Aankoop:

23/05/2016
Geachte heer,
Ik heb uw mail goed ontvangen.
Het spijt mij te vernemen dat er een virus op dit toestel is aangetrokken.
Aangezien dit defect nog binnen de garantieperiode valt , zal ik deze rode smartphone voor u vervangen.
Ik voorzie vandaag een nieuwe zending. Deze mag u binnen een termijn van twee weken bij u thuis verwachten.
Met vriendelijke groeten
Abonnementendienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-07 14:00
Ze verzenden gewoon zomaar even een nieuwe telefoon zonder inspectie van hun kant?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Netjes toch ? (tenzij je weer dezelfde spyware op dat toestel krijgt)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Op zich netjes maar de reactietijd van zowat 14 dagen voor een e-mail is dan wel weer minder. En dan nog twee weken voor een nieuw toestel. Ben je een maand verder na melding defect. Maar goed, blijft gratis natuurlijk ;)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Anoniem: 806143

ik bezit een smartphone van de 2€ actie van Testaankoop. Deze had gelijkaardige problemen zoals vermeld in tekst van AFE532.
De problemen heb ik kunnen wegkrijgen door de app "Search Service" uit te schakelen via INSTELLINGEN/OPSLAGRUIMTE/APPS .
Nu werkt de Smartphone volgens mij normaal.
Pagina: 1