Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 23:40
Beste Tweakers,

Sinds vorige week gaat mijn Xperia Z niet meer aan, het notificatielampje brand niet om aan te geven dat de batterij leeg is oid. Mijn PC herkent de telefoon niet en opladen doet ook niets.

Dit was nadat ik de week ervoor al een paar keer een restart heb gehad waarbij hij bij het opstarten alle apps aan het optimaliseren was, dit gebeurde de laatste keer ook maar toen werd het scherm in eens zwart en hield ie er mee op. Ik heb al geprobeerd Power + volume in te drukken voor 10+ seconden maar dat doet ook niks. Als ik het me goed herinner had ik android 5.1.1 erop draaien, verder geen root of iets anders geks erbij op.

Ik heb al contact opgenomen met Sony maar mijn garantie is er helaas van af. Opsturen en laten repareren kost mij 50 euro onderzoekskosten + reparatiekosten wat waarschijnlijk rond de 100 euro zal zijn. Dit is de telefoon niet meer waard naar mijn mening.

Weet iemand hier raad mee, kan ik nog iets proberen of is hij officieel kapot?

Thanks

Beste antwoord (via Mathijs Drent op 11-05-2016 13:42)

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Onder 'onbekende apparaten' of iets in die richting. Iets met een geel uitroepteken

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:32
Klinkt alsof je alles wel geprobeerd hebt, opladen heb je gedaan met de originele lader en kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Heb je de vaardigheden om hem open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Zit naast je simcard nog een reset knop. Wie weet?

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ook gehad met een z1. Sudden death heet het. Ik kon het op geen enkele manier repareren. Of met andere worden moederboord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Heb ik inderdaad ook gehad met m'n Z1c, gelukkig nog een nieuwe gekregen in de garantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Is het trouwens niet een jtag brick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Millennium schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:28:
Zit naast je simcard nog een reset knop. Wie weet?
Ik heb daar geen reset knop zitten, op internet zie ik wel een aantal bij de z2, volgens mij is dit bij de z power button + volume down, dat heb ik al gedaan.
KofjeKoppie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:46:
Is het trouwens niet een jtag brick?
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Een jtag brick komt er op neer dat er gewoon geen software meer op de telefoon aanwezig is. Hij zal dan ook echt helemaal niks meer doen, behalve in windows apparaatbeheer verschijnen als een QHSUSB_DLOAD verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Onder welk kopje zal de telefoon dan staan? Kan m zo 123 niet vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Onder 'onbekende apparaten' of iets in die richting. Iets met een geel uitroepteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Hmm ok, ik zie m er niet bij staan dus waarschijnlijk was dat het dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 312t5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 11:17
De afgelopen twee weken heb ik een met grote regelmaat 'optimaliserende' Sony Xperia Z (model C6303).

Dit is gebeurd na een Android update, kan nu even niet zien welke. Want ik verwijderde net even de SIM en dat triggerde weer eens een aantal 'optimalisatie' slagen. Meestal komt ie na 2 rondes wel weer in de normae gebruikstoestand. Na een leeggelopen batterij vinden deze slagen plaats, soms wel 2 uur durend. Dit gaat gepaard met behoorlijke warmteontwikkeling en energieverbruik.

Wat opvallend is is dat sinds de laatste update de gebruikssnelheid van de apps erg wisselvallig is geworden. Zit af en toe echt vast. Zodra het apparaat weer up en running is zal ik de gegevens aanvullen.

Meer mensen ervaring hiermee? Ik heb dit fantastische toestel nu ruim 4 jaar en 8 maanden in mijn bezit, en heb inmiddels een opvolger besteld. Toch hoop ik de oorzaak te weten te komen. Puur uit technische nieuwsgierigheid, en om dit toestel als backup achter de hand te kunnen hebben.

Alvast dank voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
312t5 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:29:
De afgelopen twee weken heb ik een met grote regelmaat 'optimaliserende' Sony Xperia Z (model C6303).

Dit is gebeurd na een Android update, kan nu even niet zien welke. Want ik verwijderde net even de SIM en dat triggerde weer eens een aantal 'optimalisatie' slagen. Meestal komt ie na 2 rondes wel weer in de normae gebruikstoestand. Na een leeggelopen batterij vinden deze slagen plaats, soms wel 2 uur durend. Dit gaat gepaard met behoorlijke warmteontwikkeling en energieverbruik.

Wat opvallend is is dat sinds de laatste update de gebruikssnelheid van de apps erg wisselvallig is geworden. Zit af en toe echt vast. Zodra het apparaat weer up en running is zal ik de gegevens aanvullen.

Meer mensen ervaring hiermee? Ik heb dit fantastische toestel nu ruim 4 jaar en 8 maanden in mijn bezit, en heb inmiddels een opvolger besteld. Toch hoop ik de oorzaak te weten te komen. Puur uit technische nieuwsgierigheid, en om dit toestel als backup achter de hand te kunnen hebben.

Alvast dank voor je reactie! :)
Deze vraag heeft weinig met dit topic te maken, voor een nieuwe vraag als dit kan je beter terecht in toestel topic: [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2
of in dit geval zou een nieuw topic ook kunnen (aangezien het toestel topic ook al meer dan 2 jaar inactief is..)

Deze gaan in ieder geval dicht

Strava

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.