Airwatch VMWare - wil ik dat?

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn werkgever is bezig Airwatch te implementeren. Ik gebruik een privé iPhone 6s voor het werk omdat ik geen Android toestel wil en nu krijg ik het bericht dat ik daar ook Airwatch op moet installeren. Doe ik dat niet, dan heb ik geen toegang meer tot mijn exchange mail straks. Als reden wordt opgegeven dat wanneer ik mijn iPhone zou verliezen deze dan op afstand gewist kan worden. Dat klinkt bij mij als een b*llsh*t verhaal aangezien ik #1. mijn iPhone sowieso al kan wissen bij verlies en #2. de FBI nog niet eens een iPhone kan kraken.... Maar goed, stel dat ik het erop zet: wat betekent dit dan naast de "container met daarin mijn mail en agenda? Kunnen ze al mijn internet traffic dan ook monitoren etc?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

TF

bla bla

maXXzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:00:
Mijn werkgever is bezig Airwatch te implementeren. Ik gebruik een privé iPhone 6s voor het werk omdat ik geen Android toestel wil en nu krijg ik het bericht dat ik daar ook Airwatch op moet installeren. Doe ik dat niet, dan heb ik geen toegang meer tot mijn exchange mail straks. Als reden wordt opgegeven dat wanneer ik mijn iPhone zou verliezen deze dan op afstand gewist kan worden. Dat klinkt bij mij als een b*llsh*t verhaal aangezien ik #1. mijn iPhone sowieso al kan wissen bij verlies en #2. de FBI nog niet eens een iPhone kan kraken.... Maar goed, stel dat ik het erop zet: wat betekent dit dan naast de "container met daarin mijn mail en agenda? Kunnen ze al mijn internet traffic dan ook monitoren etc?
1) fijn dat jij het kan. De baas wil zekerheid en het zelf kunnen doen.
2) nee, maar de fbi vast wel

Persoonlijk gebruik ik 2 toestellen. 1 prive en 1 zakelijk. Het is wat omslachtig maar werkt prima voor mij. Ik schakel wel de een naar de ander door.

[ Voor 7% gewijzigd door TF op 10-05-2016 21:05 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12
maXXzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:00:
Dat ligt er aan welke policy's ze implementeren. Airwatch kan van alles monitoren en beheren, maar ze hoeven natuurlijk niet alle functies te gebruiken.

Ze kunnen bijv. Airwatch implementeren alleen voor een container met de corporate E-mail en bijv. Remote wipe functie.

Maar je kan met airwatch veel meer, ook bijv. webmonitoring, app beheer (applicaties uitsluiten van installatie, of bepaalde apps juist pushen naar de telefoon) en andere zaken waaronder ook bijv. locatie gegevens bijhouden van de telefoon en de wijze waarop de telefoon unlocked kan worden. Hier kun je zien wat Airwatch allemaal kan http://www.air-watch.com/ maar zoals al zij hoeven ze natuurlijk niet iedere functie te implementeren.

Ga dus vooral na wat ze exact willen implementeren en bepaal daarna of je dit wel of niet op een prive telefoon wil en misschien toch moet kiezen voor een toestel van de zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 10-05-2016 21:23 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is iets voor een OR want het gaat hier ook privacy etc hier zal vast het een en ander over op papier gezet zijn. Zoniet dan is he hoogste tijd dat ze het doen. Je mag als baas heel erg veel alleen mag je het niet stiekum doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:56
Frogmen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:26:
Dit is iets voor een OR want het gaat hier ook privacy etc hier zal vast het een en ander over op papier gezet zijn. Zoniet dan is he hoogste tijd dat ze het doen. Je mag als baas heel erg veel alleen mag je het niet stiekum doen.
zeker niet op prive eigendommen , is het een phone van de zaak is het wat anders .. maar dan nog zijn ze aan regels verbonden , zelf gebruik ik mijn prive phone veel zakelijk maar dat is eigen wil .. maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat mijn werkgever gaat bepalen wat ik met mijn phone wel of niet mag doen , dan wil ik toch ook wel een van de zaak hebben.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met ravw ^^
Zoals ik het probleem zie: TS wil zijn iPhone gebruiken (in plaats van de beschikbaar gestelde android-devices). Werkgever wil een policy-update uitvoeren.
TS merkt dat policy-update impact kan hebben op privé-iPhone, en dat het niet meedoen met de policy-update zorgt voor het niet meer functioneren van zakelijke mail op de privé-iPhone.
Ik mis het waarom van de eerste keuze, en het onbegrip voor een zakelijke beslissing (alhoewel TS die zakelijke beslissing in eerste instantie al een keer gefrustreerd heeft).

Ik zie drie oplossingen:
De zakelijke mail is niet zo belangrijk dat deze op de telefoon gelezen moet worden (geen airwatch, geen mail).
TS zet zich over zijn android-antipathie heen, en accepteert een zakelijk toestel van de werkgever (airwatch en mail)
TS gaat (uitgebreid) de discussie aan met de werkgever waarom er voor hem een uitzondering gemaakt moet worden... met alle risico's van dien. Waarschijnlijk is het op voorhand rekening houden met optie 1 of 2 aan te raden in dat geval.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1