Mediaspeler (in de auto) met HD/x264/MKV-support

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Ik zoek een?
mediaspeler voor in de auto. Binnenkort maken we een lange rit en onze jonge zoon kan daarbij het nodige vermaak gebruiken. We hebben de nodige peuter-filmpjes van youtube en een aantal mkv/x264 bestanden, dus die moeten kunnen worden afgespeeld

Wat is je budget?
Dit is afhankelijk van de gekozen oplossing, maar ik heb liever een kant-en-klare oplossing dan een hardware-oplossing die ik zelf in elkaar moet zetten (dus geen schermpjes + 220v converter etc)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals hierboven aangegeven. Het gaat enkel om het afspelen van filmpjes. Ik heb veel dvd's, maar weinig tot geen voor onze peuter - voorkeur is dus het afspelen van bestanden vanaf usb stick

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel van de bestaande mediaspelers voor in de auto ondersteunen geen x264/mkv - op de website van salora staat zelfs expliciet dat dit soort (HD) content niet kan worden afgespeeld. Veel spelers hebben daarnaast ook een dvd-drive - voor mij zeker geen must in dit bluray-tijdperk. Zie ik iets over het hoofd? Ik krijg een "het kan niet waar zijn, het is alsof de tijd 5 jaar stil heeft gestaan"-gevoel. Of is een tablet dan een betere oplossing? Zo ja, met welke voorkom ik dan dat ik veel geld uitgeef aan functionaliteiten die ik niet nodig heb, als ik alleen de filmpjes-functionaliteit zoek? Benieuwd naar jullie ervaringen/advies!

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie hierboven... er zullen hier vast mensen ervaring mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door jamsi op 10-05-2016 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

DarkSide

theres no place like ::1

ikzelf gebruik een Nexus 7 tablet voor de vakantie.
Hierop draait kodi iets wat mijn meiden thuis op de HTPC ook kennen.
Zelf zet ik de MKV's om naar MP4's. Pas de Fullhd resolutie aan. zodat het geen 12-15 GB in beslag neemt.
Maar ongeveer 1 a 2gb per film. Surround sound is ook niet nodig etc.
Er passen dan zo'n 8 films op de tablet. Heb ook nog een OTG kabel. En kan eventueel ook een USB stick gebruiken. Maar 8 films is meer dan genoeg voor de heen en terugrit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Een tablet zou een optie kunnen zijn, maar dan koop ik liever een nieuwe - een Nexus 7 vind ik alleen 2e hands helaas, en de nieuwe Nexus is nogal aan de prijs voor dit "eenvoudige" doel.

Wanneer ik gebruik maak van een Android tablet, is het dan zo simpel dat het een kwestie is van aansluiten op de PC en overzetten van de bestanden? Of moet dat via een extra geheugenkaartje? Standaard USB-poort ontbreekt op de meeste tablets en ik ben zelf geen tablet-gebruiker, vandaar de 'domme' vragen. Heb wel eens geprobeerd om bestanden van een ipad te halen en dat was een heel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
- Neem een eenvoudige Android tablet die een micro-SD kaartje aan kan of goede USB OTG implementatie heeft.
- Installeer MXPlayer, VCL of andere app die zowel mp4 als mkv aan kan.
- zet de films op de micro-SD of op een USB-stick.
- Hercodeer zonodig eerst de films naar lagere resoluties en/of MP3/AAC stereo om ruimte besparen. Kan simpel met o.a. Handbrake
- Indien gekozen voor USB-stick dan deze aansluiten via USB OTG kabeltje. Indien tablet onvoldoende spanning afgeeft dan met splitkabeltje extra prik naar de USB-stick. Voeding via USB-adapter in sigaratteaanstekeraansluiting in auto
- tablet desgewenst met een houder op achterkant van een van de voorstoelen verbinden.

Op die manier kan je je zoon onderweg tientallen uren filmpjes laten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij is een acer iconia een tablet met micro SD uitbreidings mogelijkheden.
Heeft niet gigantische specs, maar je doel is om wat filmpjes af te spelen.
Volgens mij gaat dat prima met die mediatek cpu.
De acer is niet duur en kan prima met verschillende soorten mediaspelers overweg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Thanks voor de adviezen - waarschijnlijk hebben de tablets de rol van de dvd-speler in de auto overgenomen. Ik kom bij de vergelijkbare tablets in de pricewatch ook nog de Archos 121 Neon tegen, maar de CPU in de Acer zou iets beter moeten presteren dan de Rockchip die in de Archos zit.

Enig idee hoeveel er effectief overblijft van het 16 gb flash geheugen op zo'n tablet? Dan weet ik meteen of er een micro sd kaartje bij moet en hoe groot die moet zijn. In ga in dat geval niet met usb sticks werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het verschilt door wat je zelf installeerd maar zal wel meer als 10 GB zijn. Maar misschien is het ook nog wel leuk er meteen wat games voor ze op te zetten.

Heb je geen tablet liggen in huis? Dan hoef je alleen een lang kabeltje te kopen naar de achterbank om te laden.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 11-05-2016 17:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

jamsi schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:15:
Thanks voor de adviezen - waarschijnlijk hebben de tablets de rol van de dvd-speler in de auto overgenomen. Ik kom bij de vergelijkbare tablets in de pricewatch ook nog de Archos 121 Neon tegen, maar de CPU in de Acer zou iets beter moeten presteren dan de Rockchip die in de Archos zit.

Enig idee hoeveel er effectief overblijft van het 16 gb flash geheugen op zo'n tablet? Dan weet ik meteen of er een micro sd kaartje bij moet en hoe groot die moet zijn. In ga in dat geval niet met usb sticks werken.
Ze zijn er nog wel. Maar volgens mij betaal je voor een beetje goede ook meer als 200,-
Die goedkopere zijn meestal rotzooi en spelen niet alles (goed) af.
Wel een voordeel dat je dan 2 schermen hebt ipv 1. Maar mijn meiden kunnen prima op 1 scherm kijken.
Ik gebruik een jacksplitter zodat ze wel beide hun eigen koptelefoon kunnen gebruiken (en ik gewoon naar muziek kan blijven luisteren)

Denk dat je ongeveer 12gb overhoudt voor apps en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Heb nog geen tablet in huis helaas, anders had ik die ingezet. Waarschijnlijk stop ik er een extra geheugenkaartje in, dan kunnen er nog wat foto's op waar hij doorheen kan bladeren. Voor spelletjes is hij nog wat te jong, maar dat komt dan de komende jaren wel van pas.

Is de Acer Iconia One 10 B3-A20B Zwart voldoende? Los van het afspelen van media-content heb ik geen eisen.
Pagina: 1