(ZIGGO) Problemen met uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:08
Mijn vraag
Ik heb een vervelend probleem met het uploadsnelheid van Ziggo. Ik had eerst een abonnement van 200 mbit download en 20 mbit upload. Nu heb ik een abonnement van 300 mbit en 30 mb. En bij allebei de abonnementen ervaar ik hetzelfde probleem:

Ik moet minimaal 1 keer per maand een bestand uploaden van 350 GB. Dat duurt dus ongeveer 30 uur. Ik moet dus een uploadsnelheid halen van 3,7 MBps. Bij het starten van de upload haal ik de snelheid. Maar na meestal 12 uur later heb ik maar 3,2 MBps. En daardoor duurt de upload langer, en de upload daalt dan nog lager naar 2,7 MBps.

Zodra de upload klaar is, blijft mijn upload hangen op 2,7 - 3,2 MBps. Via speedtesten haal ik gewoon 30 Mbit, maar zodra ik iets wil uploaden zie ik toch ongeveer 3,0 MBps. Het enige waarbij ik mijn snelheid terug krijg is door het modem van het stroom te halen. En als ik dan weer een groot bestand upload daalt de snelheid weer, modem van het stroom afhalen etc etc.

Ik heb Ziggo meerdere malen gebeld, maar de ene keer zeiden ze dat het kabelnetwerk niet bedoeld is om te uploaden?? Een andere keer kreeg ik te horen dat glasvezel beter zou zijn in mijn geval, maar dat ligt hier niet 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 10 Home
- FileZilla
- Stack software
- SyncbackPro
- Technicolor 7210

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Windows 10 opnieuw geïnstalleerd
- Op een Windows 7 Home pc geprobeerd
- Met verschillende software geüpload, met allemaal hetzelfde resultaat
- Op Google gezocht naar een oplossing, zonder resultaat
- Modem gereset
- Coax kabel verwisseld van het modem
- Ziggo meerdere keren gebeld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Locatie waar je heen upload, is dat binnen Nederland?.Niet dat het gewoon een routing probleem is?.

De speedtests zoals speedtest.net werken met meerdere connectie waardoor je vaak hogere snelheden haal dan je single connectie zult halen. Eventueel bestanden uploaden met 2 verbindingen mogelijk?.

Daarnaast kan het met FTP (vooral met downloaden) enorm helpen de TCP packetsize te vergroten (kan iig in Flash FXP en FTP Rush). Met size op 512 of 1024KB trek ik mijn 200Mbit download gewoon (zo goed als) dicht.

Met betrekking tot Webdav (voor Stack b.v.) haal ik geen geweldige snelheden met Goodsync richting de Synology van mijn ouders ;~1,8MB/s op 1 verbinding, 2e verbinding gebruiken en hij maxxed.

(zowel ik als ouders hebben 200 / 20)

[ Voor 62% gewijzigd door Tortelli op 10-05-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Gaat om de transip stack volgens mij. Dat is wel nederland.

Ik heb niet direct een oplossing maar wanneer je in taakbeheer kijkt onder network zie je dan ook de terugval in snelheid? Kan zijn dat je even % moet onthouden, uiteraard mag er op dat moment verder niets gedownload worden.

Wanneer je de netwerkadapter uit/in schakelt en flush dns doet (ipconfig /renew) heb je dan ook je snelheid weer terug. Of is het dan nog steeds slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 10-05-2016 21:34 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Is dit niet gewoon een bits vs Bytes kwestie? Sommige zinnen van je TS spreken dit tegen, maar het is wel opvallend dat je ~30Mbit/s hoort te halen, en iets meer dan 3MByte/s haalt.
30 : 8 met een beetje overhead = 3Mbyte

[ Voor 14% gewijzigd door RobinF op 10-05-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je haalt met 20Mbit een upload snelheid rond de 2,4MB/s, met 30Mbit zul je dus ruim boven de 3,5MB/s uit moeten komen.

mijn nieuwe modem komt helaas morgen pas voor 300 / 30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Tortelli schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:32:
Locatie waar je heen upload, is dat binnen Nederland?.Niet dat het gewoon een routing probleem is?.

De speedtests zoals speedtest.net werken met meerdere connectie waardoor je vaak hogere snelheden haal dan je single connectie zult halen. Eventueel bestanden uploaden met 2 verbindingen mogelijk?.

Daarnaast kan het met FTP (vooral met downloaden) enorm helpen de TCP packetsize te vergroten (kan iig in Flash FXP en FTP Rush). Met size op 512 of 1024KB trek ik mijn 200Mbit download gewoon (zo goed als) dicht.

Met betrekking tot Webdav (voor Stack b.v.) haal ik geen geweldige snelheden met Goodsync richting de Synology van mijn ouders ;~1,8MB/s op 1 verbinding, 2e verbinding gebruiken en hij maxxed.

(zowel ik als ouders hebben 200 / 20)
De server waar ik naartoe upload is Stack en dus de NAS bij een vriend, die zit gewoon in Nederland, ook upload ik naar HiDrive en die zit in Duitsland.

Ik gebruik geen webdaV. Meest gebruikte protocollen zijn FTP en SFTP. En dan ook natuurlijk via de software van Stack.
Ik heb niet direct een oplossing maar wanneer je in taakbeheer kijkt onder network zie je dan ook de terugval in snelheid? Kan zijn dat je even % moet onthouden, uiteraard mag er op dat moment verder niets gedownload worden.

Wanneer je de netwerkadapter uit/in schakelt en flush dns doet (ipconfig /renew) heb je dan ook je snelheid weer terug. Of is het dan nog steeds slecht.
Als ik kijk onder taakbeheer zie ik dat de snelheid heel erg wisselt. Gaat soms van 31 mbit naar 17mbit, dan weer naar 25 mbit etc

Netwerkadapter uitschakelen heb ik niet geprobeerd, zal ik aankomende dagen is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Tortelli schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:40:
Je haalt met 20Mbit een upload snelheid rond de 2,4MB/s, met 30Mbit zul je dus ruim boven de 3,5MB/s uit moeten komen.

mijn nieuwe modem komt helaas morgen pas voor 300 / 30 ;)
De vraag is dan of je na 200 gig continuous te uploaden nog steeds op die 2,4MBps zit. Het zou inherent kunnen zijn aan de bandwidth cap (timeslots) dat de datastream na verloop van tijd iets terugloopt in snelheid dan zou de upload disconnecten en weer starten uitsluitsel hierin moeten bieden. Dus dat is ook nog iets wat je zou kunnen proberen, zonder het modem te resetten. Wanneer je 3 .bin files (of iets anders) pakt van 100+ gig each en deze tegelijkertijd upload naar je Stack loopt de gezamelijke snelheid dan ook terug naar 2,7Mbps? Moet je wel lang wachten... Is er nog meer op deze verbinding actief? Wanneer je ook over deze verbinding zit te internetten is het niet zo gek natuurlijk dat de snelheid op een gegeven moment iets terugloopt, hier moeten ook requests voor verstuurd worden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Na 200GB weet ik niet, na 50-80GB iig wel, dat heb ik meer dan eens geupload naar o.a. mijn ouders via FTP (waaraan je aan de log ook de gemiddelde snelheid kunt zien).

Is het geen heel ander probleem; valt een van je upload kanalen er niet uit?.

[ Voor 43% gewijzigd door Tortelli op 10-05-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wanneer 1 van de kanalen unlocked valt de gehele verbinding weg. Ik denk dat de upload dan mislukt. Voor de zekerheid zou de TS nog de signaalwaardes kunnen posten uit het modem maar ik verwacht niet dat hier het probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jim423 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:17:
Wanneer 1 van de kanalen unlocked valt de gehele verbinding weg. Ik denk dat de upload dan mislukt. Voor de zekerheid zou de TS nog de signaalwaardes kunnen posten uit het modem maar ik verwacht niet dat hier het probleem in zit.
Mwoah, zou wel kunnen.

Om 30Mbps up te halen heb je meerdere upstreamkanalen nodig. Hoe meer kanalen je hebt, des te meer de modem z'n zendvermogen moet verdelen. Als er veel demping is in de upstream kan hij maar op een paar kanalen locken. Dat is stabiel, maar levert niet de gewenste bandbreedte - of doet dat wel als het rustig is, maar niet bij drukte.

Met een kanaal kun je met een ED3 modem 58.2dBmV zenden
Met twee kanalen max 55.2dBmV
Met vier kanalen max 52.2dBmV

Om 30Mbps te halen heb je sowieso minstens twee kanalen nodig, om het structureel stabiel te halen wil je minimaal vier kanalen hebben. Als de 30Mbps soms wel, maar niet altijd gehaald wordt, zou het zomaar kunnen dat de modem tussen 52.2dBmV en 55.2dBmV zendt, dus maar op twee kanalen werkt, en dan bij minste of geringste drukte niet de volle snelheid haalt.

Als dat zo is, dan is het zaak de demping in de upstream te verlagen zodat hij wel op minstens vier kanalen kan locken. Wat mogelijk is en wie er iets aan moet doen hangt af van hoe en waar modem aangesloten is, dat is volgende stap als dit aan de hand blijkt te zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Jim423 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:41:
[...]

De vraag is dan of je na 200 gig continuous te uploaden nog steeds op die 2,4MBps zit. Het zou inherent kunnen zijn aan de bandwidth cap (timeslots) dat de datastream na verloop van tijd iets terugloopt in snelheid dan zou de upload disconnecten en weer starten uitsluitsel hierin moeten bieden. Dus dat is ook nog iets wat je zou kunnen proberen, zonder het modem te resetten. Wanneer je 3 .bin files (of iets anders) pakt van 100+ gig each en deze tegelijkertijd upload naar je Stack loopt de gezamelijke snelheid dan ook terug naar 2,7Mbps? Moet je wel lang wachten... Is er nog meer op deze verbinding actief? Wanneer je ook over deze verbinding zit te internetten is het niet zo gek natuurlijk dat de snelheid op een gegeven moment iets terugloopt, hier moeten ook requests voor verstuurd worden.
Bedoel je met upload disconecten dat ik het upload stop en opnieuw upload?

Ik upload elke week wel rond de 35 GB aan nieuwe back-ups over (S)FTP, en daarbij gaat de snelheid niet omlaag. Ook als ik gewoon elke week de back-ups upload blijft de snelheid stabiel.

Maar ik upload 1 heel groot bestand, dat is een bestandscontainer van 350 GB. En daarbij ervaar ik dus de problemen. Ook als ik bij Stack mijn hele back-up wilt uploaden krijg ik ook dezelfde klachten.
Na 200GB weet ik niet, na 50-80GB iig wel, dat heb ik meer dan eens geupload naar o.a. mijn ouders via FTP (waaraan je aan de log ook de gemiddelde snelheid kunt zien).

Is het geen heel ander probleem; valt een van je upload kanalen er niet uit?
De uploaden kanalen vallen niet uit voor zover ik weet. Soms staat er bijvoorbeeld 10 uur resterend, en 5 uur later staat er 9 uur resterend. Dus volgens mij is er hier sprake van packet loss.

Dit zijn de modem waardes, ik merk dat de power waardes sinds de laatste maanden wel van 44 naar ongeveer 49 dB zijn gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pbjvqwd4ggofh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Power levels zijn in de upstream prima, 49dBmV is nog altijd << dan 52.2dBmV. Wat dan ook je probleem is, het is niet (zoals ik vermoedde) dat je maar op twee upstreams gelockt zit.

Downstream power levels zijn daarentegen behoorlijk laag, nog niet kritiek - en heeft niets met je problemen in dit topic te maken - maar moet niet lager worden...

Waar komt de coaxkabel je huis binnen (meterkast? woonkamer? ergens anders?)
Waar staat de kabelmodem?
En wat zit qua netwerkonderdelen (splitters, versterkers etc) tussen die twee?

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 11-05-2016 16:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
dion_b schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:07:
Power levels zijn in de upstream prima, 49dBmV is nog altijd << dan 52.2dBmV. Wat dan ook je probleem is, het is niet (zoals ik vermoedde) dat je maar op twee upstreams gelockt zit.

Downstream power levels zijn daarentegen behoorlijk laag, nog niet kritiek - en heeft niets met je problemen in dit topic te maken - maar moet niet lager worden...

Waar komt de coaxkabel je huis binnen (meterkast? woonkamer? ergens anders?)
Waar staat de kabelmodem?
En wat zit qua netwerkonderdelen (splitters, versterkers etc) tussen die twee?
De coaxkabel komt binnen in de woonkamer. Het kabelmodem staat er naast met een door de monteur van Ziggo geplaatste kabel.

Heb hieronder 2 foto's bijgevoegd, foto is altijd duidelijker :o

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/znkjbsysvt567.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eyc94haypvnb6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als je die 350GB nou is wegpompt naar die NAS van je maat. (SFTP) Als het dan wel goed gaat ligt het gewoon aan Stack. Bekabeling is keurig en het signaal is binnen de norm dus zou geen problemen mogen geven. Mocht het dan ook niet goed gaan dan is er misschien een tweede verbruiker actief binnen je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Jim423 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:02:
Als je die 350GB nou is wegpompt naar die NAS van je maat. (SFTP) Als het dan wel goed gaat ligt het gewoon aan Stack. Bekabeling is keurig en het signaal is binnen de norm dus zou geen problemen mogen geven. Mocht het dan ook niet goed gaan dan is er misschien een tweede verbruiker actief binnen je netwerk.
Helaas ervaar ik daarbij ook hetzelfde probleem. Ik heb het geprobeerd te uploaden over FTP en SFTP, maar bij allebei de protocollen gaat de snelheid toch naar beneden.

Dat er een andere gebruiker in mijn netwerk zit lijkt me eigenlijk heel sterk.. Ik ben de enige die eigenlijk veel gebruik maakt van de uploadsnelheid
Pagina: 1