Behuizing voor hybride nas / game pc

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12
Ik zoek een?
Behuizing (computer kast).

Wat is je budget?
Maximaal een euro of 90.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen nzxt meer, kwaliteit viel tegen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Redelijk aparte toepassing. Ik was van plan mijn NAS (E-350, G360W, 6 schijven, 1 ssd) te upgraden naar een Skylake G4400. Vervolgens kwam ik erachter dat mijn gasten game pc (E8400 @ 3.6 GHz) circa 50% trager is dan die instap Skylake. Hieruit ontstaat dan ook het idee om de twee machines te combineren.

De gasten pc staat op mijn kantoortje naast mijn gewone pc (groot bureau van 4 meter). Nu staat deze 90% van de tijd uit. Mijn vriendin heeft een eigen laptop/pc in een andere kamer. De NAS zelf staat altijd aan, die staat nu in de voorraadkast tussen de aardappelen. Hierdoor is het wel essentieel dat de hybrid nas erg stil is, want ik werk ernaast. Mijn eigen CM690 II is acceptabel qua geluid, maar het mag best stiller. Meer lawaai dan dat moet het zeker niet worden. Verder zijn rubberen trays een vereiste zodat je de harde schijven niet hoort (zullen grootste deel van de dag uit staan, maar toch).

Samengevat
Stille kast, geruisloos bij idle.
Koeling op de hdd trays ivm 6 schijven
Groot genoeg om warmte af te voeren indien er incidenteel op gegamed wordt (gaat een GTX 460 Hawk in).

Er staan meer dan 1000 kasten op de pricewatch dus wat suggesties zijn zeker welkom.

Als ik niks kan vinden dan zou ik ook de CM690 II in kunnen zetten en zelf een nieuwe ATX kast uit kunnen zoeken, ik heb nu namelijk nog maar 3 schijven in mijn eigen pc (vroeger 6). Een maatje kleiner voor mijzelf zou kunnen. Helaas mist de CM 690 III de handige 3.5 inch dock. Maar het liefst heb ik een volledig stille kast waarin mijn schijven niet frituren.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 10-05-2016 18:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Overwegen je eigen pc om te zetten naar iets nieuws is geen onaardig idee eigenlijk. Veel moderne en knappe kasten bieden de ruimte niet meer voor 6 drives, en i.c.m. een GPU kom je dan al snel op forse kasten uit met een pittig prijskaartje (mits je een beetje kwaliteit wilt). Voor 3 HDD's is de keuze reuze.

Als je het niet te groot wilt maken zou ik evt denken aan een Defini Mini of een Arc Mini (wel micro ATX). Silencio 550 blijf ik knap vinden (al is die iets ouder), maar 6 HDDs -en- zo'n heethoofd van een GPU gaat wel ver. Dat brengt mij echter naar een ander probleem: Die 460 is niet alleen heet, maar ook mega onzuinig, zeker als je dat ding ook nog eens 24/7 wilt laten draaien kan je beter meteen investeren in iets nieuws en zuinigs. Een instap GPU kan zich al snel meten met een 460, en de investering t.o.v. het verminderde verbruik alleen al zal een overweging zijn. Daarbij zijn die veelal wat kleiner, wat je keuze weer wat eenvoudiger maakt.

Alternatief is budget wat vergroten, dan kom je bij cases als de Silent Base 800 / Define R5 / Silencio 652S uit wat grote jongens betreft van kwaliteit + flink HDD ruimte.

• sdk1985
Mja de CM690 II bevalt an sich goed. Hij heeft een klein ruisje maar schijven hoor je 100% niet. Enige nadeel dat ik ondervindt is dat ik op de grond moet kruipen om USB 3 te gebruiken :P. Dus wat dat betreft zou ik er zelf wel op vooruit gaan.

Van de GTX 460 lig ik voorlopig nog niet zo wakker. Ik had al even een rekensommetje gedaan op een bierviltje en ik kwam op 14W idle op basis van techpowerup. Dat zou bij 24/7 dan 28 euro per jaar kosten. Dat is wel te overzien. In de praktijk heb ik mijn huidige NAS, voor hij gek ging doen, zo ingesteld dat hij na 1 uur in suspend to ram gaat. Hij stond tot voorkort dan ook circa 20 uur per dag slechts 1W te slurpen.

Je noemt een hoop kasten, ik ga er eens in duiken :). Bedankt!

• sdk1985
Silencio 550
Heeft een gave X-Dock. Voldoende ruimte en zo te zien ook dustfilters. Inderdaad wel krapjes. De GTX 460 Hawk blaast vrijwel niets naar buiten. Ik hoef hem niet perse over te clocken naar 960 Mhz. Maar ik weet niet of de kast de stock 122W kan afvoeren?

Als kast voor mijzelf wordt het krapjes, maar gaat het net lukken. Ik heb nu drie schijven en een SSD: 1x 3 TB opslag, 2x 1 TB raid 0 (games) en een 850 Evo 500Gb. Die laatste is vast wel ergens vast te tapen. In de komende jaren verwacht ik de Raid 0 array te vervangen voor een 2 TB ssd. Totaal vermogen van mijn huidige pc zit op 360W peak. Dus dat is wellicht wat veel met 1 exhaust.

Silencio 652S
Lijkt vooral duurder te zijn voor minder. Geen X-Dock meer. Kon zo snel geen pluspunten ontdekken tov de vorige kast.

Ik heb hier toevallig nog een oud beest op tafel liggen; een GTX 260 192 SP die 27cm lang is. Aangezien de oude spullen steeds die pc upgraden is dat wellicht niet handig op de lange termijn. Wie weet heb ik ooit nog een lange videokaart over en dan moeten de trays eruit, wat niet kan want het is ook een nas :P.

Silentbase 800
Ziet er echt awesome uit, met name de oranje. Ruimte genoeg, 8 schijven! Bovendien voor elke schijf een fan. Ook mooie dust filters. Ziet er tevens uit als spirituele opvolger van de huidige kast:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=133718&FotoID=8900
Maar hij is wel erg pittig geprijsd. Ik begon met een NAS upgrade van 140 euro en nu zitten we al over de 300 :P . Die GTX 1070 moet er ook nog komen volgende maand :+ .

Als kast voor mijzelf is hij een maatje te groot. Misschien dat de 600 voor mijzelf leuk is.

Fractal Design Define R5
Ziet er solide uit. Zou dan wel een tweede fan willen plaatsen voor de hdd rack. Dus dan komt er nog 7 euro bij. Moet ook nog even kijken of die trays goed dempen, op de foto niet zo goed te zien.

Voor mijn eigen pc heb ik liever iets "coolers" dus meer Leds en raampjes :P.

Edit: Ik neig momenteel naar de Silent Base 800 zonder window. De fractal scoort iets beter maar is wat saaitjes qua design.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 11-05-2016 15:13 ]