Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08 07:23
Dus, na lang twijfelen heb ik onderstaande pc in elkaar gezet.
Ondanks enige gezonde stress (was mijn eerste echte build), liep het systeem als een zonnetje.
Nu is een I7 K-variant natuurlijk niets zonder overclock. Ik ben dan ook enthousiast youtube filmpjes gaan bekijken. Uiteindelijk kwam ik deze tegen, welke heel duidelijk was.
Ik ben toen de stappen gaan volgen, maar kwam er al snel achter dat de opbouw van de menu's bij mijn Asrock toch aardig anders was. Na wat rondneuzen heb ben ik in het OC menu gaan kijken, heb uiteindelijk de CPU Cache Ratio aangepast naar 40. Via AIDA64 ben ik toen gaan meten en wat bleek? Alle cores liepen inderdaad netjes en constant op 4.0 Ghz. Ook games speelden zeer soepel.

Nu komt het echter. Vandaag heb ik DXO optics Pro 10 geïnstalleerd, welke ik gebruik voor het bewerken van mijn foto's. Programma draait prima, totdat ik de bewerkte foto's ga exporteren. Na enkele seconden krijg ik een blauw scherm te zien met de volgende melding:
" Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. (xx% voltooid)

Als u meer wilt weten kunt u later online zoeken naar deze fout:
WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR"

Ik kom in eerste instantie niet veel verder dan dat het een hardware error is.
Ik heb de CPU Cache Ratio uiteindelijk verlaagd en toen bleek er niets aan de hand te zijn. Liep de pc dan toch niet zo stabiel als eerder (b)leek?

Nu vroeg ik mij af hoe het kan dat de pc eerder onder load geen problemen vertoonde en nu, bij het gebruik van DXO Optics opeens tegen problemen aanloopt?
Daarnaast vroeg ik me af hoe ik nu het beste kan achterhalen wat daadwerkelijk het probleem is geweest? Klopt mijn vermoeden dat de OC toch niet stabiel was? Zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in de toekomst zich niet meer voordoet? Ik heb namelijk begrepen dat een 4.0 Ghz clock meer dan haalbaar moet zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 386,-€ 386,-
1ASRock X99 Extreme4/3.1€ 233,25€ 233,25
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 709,-€ 709,-
1Seagate ST4000DX001, 4TB€ 146,49€ 146,49
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
1Gigabyte WB867D-I€ 28,63€ 28,63
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
3Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM, 120mm€ 20,95€ 62,85
1Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB€ 115,95€ 115,95
1Corsair HX750i€ 151,95€ 151,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 142,95€ 142,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.108,07

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je editsoftware kan de CPU waarschijnlijk beter volledig belasten dan games.
Je OC is dus niet 24/7 stabiel.
Heb je een 24 urige stresstest uitgevoerd? Of alleen maar een snelle?

[ Voor 63% gewijzigd door eL_Jay op 10-05-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
eL_Jay schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:15:
Je editsoftware kan de CPU waarschijnlijk beter volledig belasten dan games.
Je OC is dus niet 24/7 stabiel.
Heb je een 24 urige stresstest uitgevoerd? Of alleen maar een snelle?
Ik heb hem iets meer dan 14 uur laten draaien, daarbij was geen enkele dip te zien in de grafieken. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij wel stabiel zou zijn.
Moet de stresstest echt 24 uur duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
gajus26 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:23:
[...]

Ik heb hem iets meer dan 14 uur laten draaien, daarbij was geen enkele dip te zien in de grafieken. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij wel stabiel zou zijn.
Moet de stresstest echt 24 uur duren?
Nee, ik ken Aida niet, gebruikte vroeger zelf Prime95 voor 24/7 testing.
14 uur testen met goede software lijkt me ook wel voldoende idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
eL_Jay schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:26:
[...]

Nee, ik ken Aida niet, gebruikte vroeger zelf Prime95 voor 24/7 testing.
14 uur testen met goede software lijkt me ook wel voldoende idd.
Prime95 blijkt niet helemaal accuraat te zijn voor deze processor (als ik het me goed herinner).
Daarnaast leek een OC naar 4.0Ghz zeer bescheiden. Ik lees veelal over stabiele OC's van 4.5Ghz en hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Heb je alleen de cpu cache ratio verhoogd? Soms moet je ook met een beperkte overclock de vcore verhogen om de cpu stabiel te houden. Wees daar echter voorzichtig mee. Je zou niet de eerste zijn die daar een cpu mee stuk maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 10-05-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Aida test gewoon niet goed genoeg om echte stabiliteit te testen. Gebruik Prime95 v27.7 minimaal 8u small fft voor de core en daarna blend instelling voor totale pc..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
millman schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:22:
Aida test gewoon niet goed genoeg om echte stabiliteit te testen. Gebruik Prime95 v27.7 minimaal 8u small fft voor de core en daarna blend instelling voor totale pc..
Die zal ik vanavond uit gaan proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
Laatst zag ik iemand die een nieuwe had gehad onder garantie.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
maartentmm schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:57:
Laatst zag ik iemand die een nieuwe had gehad onder garantie.
Je bedoelt dat hij dus kapot is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
ja dat kan maar dat hoeft niet. waarschijnlijk ligt het aan je clock instellingen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Zelf meer een fan van de stressing tool hier (x264).
http://www.overclock.net/...ing-guide-with-statistics

Als deze het doet is het systeem onder realistische belasting stabiel, dus niet onrealistische situaties als prime95. Als je echt over de top wilt gaan met stabiliteit kan je beter meteen voor linxpack gaan, prime95 zit in een limbo tussen realistische workload en worst worst worst case scenario. Wat probeer je nou te testen, dat je letterlijk alles er tegenaan kan smijten en het dan stabiel is, of dat als je de computer gebruikt en niet programma's gebruikt die ervoor gemaakt zijn om je cpu te lijden dat het dan stabiel is?

Opbouw van menu's anders, misschien niet vergeten classic mode aan te zetten? Vind die "nieuwe" interface maar niks bij mijn x99-ud3...

Oh, right, niet vergeten turbo ook te gebruiken voor een permanente OC, CPU Clock ratio OC is leuk voor benchen maar killing voor je stroomrekening.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomg op 11-05-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:31:
Zelf meer een fan van de stressing tool hier (x264).
Ik laat hem nu lopen, zal straks de results delen.
Heb deze instelling gebruikt:
Log name = test
Log name = x264-log_test.rtf
[0, 1, ..., infinity]
Loops = 1
[auto, 8, 16]
Threads = auto
[low, belownormal, normal, abovenormal, high]
Priority = high

==== Results ===================================================

Start: 6:11:27.06 Tue 09/15/2015

Loop 1: 6:11:27.07

Loop 2: 6:14:43.62

Loop 3: 6:14:44.32

Loop 4: 6:14:44.67

Loop 5: 6:14:45.03

Loop 6: 6:14:45.39

Loop 7: 6:14:45.79

Loop 8: 6:14:46.13
---

Hij crasht inderdaad...
Enig idee waar ik moet beginnen? Of het OC'en maar aan de meer ervaren Tweakers over laten 8)7 ?

Ik krijgt met geen mogelijkheid mijn menu op classic, enig idee hoe dit moet?

[ Voor 37% gewijzigd door gajus26 op 11-05-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Vreemd, je zegt loops = 1 en ik zie je doorgaan tot loop 8.
Crashtte het pas bij de achtste loop of?

Zelf zou ik zeggen 50 loops is d:)b , nachtje draaien is d:)b d:)b d:)b
Voor simpel testen of een oc ongeveer stabiel is ( en niet enkel windows stabiel ) is één loop al voldoende :Y)

Classic... Tsja, ik gebruik geen ASRock eigenlijk, ik ga er hier even vanuit dat ASRock net als Gigabyte en ASUS zo'n fancy pantsy gui heeft waar een power user geen reet aan heeft... Hoe ziet het eruit? Kan je misschien een plaatje op google images linken die er op lijkt?

Dit is hoe die van mij er ongeveer uit ziet.
https://www.dropbox.com/s/x2f912d0vp0yfxo/Calc.xlsx?dl=0
Dit zijn dus 1x loop geteste instellingen.

Met Volts bios doel ik hier op offset voltage, deze is bij gigabyte standaard 1.065V + wat je invult ( Real ).

Edit: Vergeten te vermelden, maar let ook op de temperatuur!

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 11-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:54:
Vreemd, je zegt loops = 1 en ik zie je doorgaan tot loop 8.
Crashtte het pas bij de achtste loop of?

Classic... Tsja, ik gebruik geen ASRock eigenlijk, ik ga er hier even vanuit dat ASRock net als Gigabyte en ASUS zo'n fancy pantsy gui heeft waar een power user geen reet aan heeft... Hoe ziet het eruit? Kan je misschien een plaatje op google images linken die er op lijkt?
Ik heb hem opnieuw laten lopen, toen crashte hij na loop 8 (stond toen op infinite).

Hier zie je goed hoe de menu's in elkaar zitten.

Temperaturen kunnen het probleem niet zijn, tot nu toe niet hoger gekomen dan iets meer dan 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Beetje voltage toevoegen. Ik herken het tijdens een hoge overclock. met de ene applicatie loopt hij goed met de andere krijg ik een lijst whea errors wat betekent voltage hoger of clock ratio lager. Daarnaast overclock je offset of fixed?

Hou met overclocken whea errors in de gaten in logboeken!! Dat hij eerst niet crashed na 14 of 24uur zegt niks.

Daarnaast prime95 raad ik af.

Je cpu is nu niet kapot hoor. Hij kan namelijk wel wat hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Galinsky op 12-05-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Heb je inderdaad wel alle settings gehad? Of alleen de multiplier? Aangezien jouw bios anders is dan die van het filmpje. Zou je een screenshot kunnen posten van de bios settings die je nu hebt? En dan voornamelijk de cpu settings ;) het kan gewoon een instabiele oc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

gajus26 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:21:
[...]

Ik heb hem opnieuw laten lopen, toen crashte hij na loop 8 (stond toen op infinite).

Hier zie je goed hoe de menu's in elkaar zitten.

Temperaturen kunnen het probleem niet zijn, tot nu toe niet hoger gekomen dan iets meer dan 65 graden.
Ik wil niet beweren dat het aan de temperatuur ligt, ik wil je er alleen op wijzen dat je de temperatuur wel in de gaten moet houden bij een OC die je lang wilt behouden.

De foto die je linkt lijkt erg veel op de "classic mode" van andere fabrikanten, is dus vrijwel hetzelfde.
Dat kan niet echt uit dus :+

Dan kan ik alleen nog maar beamen wat de medetweakers zeggen, speel ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
robogeeka schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:56:
Heb je inderdaad wel alle settings gehad? Of alleen de multiplier? Aangezien jouw bios anders is dan die van het filmpje. Zou je een screenshot kunnen posten van de bios settings die je nu hebt? En dan voornamelijk de cpu settings ;) het kan gewoon een instabiele oc zijn.
Ik heb hem gisteren naar de standaard instellingen teruggezet. Ik zal er morgen even mee spelen en de settings posten :).
Bedankt voor het meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Ik heb een aantal opties geprobeerd, maar zonder succes. Voltage heb ik opgehoogd tot 1,9 (max aangeraden in de uefi van Asrock) en de OC beperkt tot 4.0Ghz...
Hier een link naar de instellingen en een filmpje van de crash.
Ik hoop dat jullie meer eruit kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Is cache uncore? Reddit zegt iig van wel...

Allesbehalve 33 is een fikse negatieve modifier voor de stabiliteit bij mij.

Oja, met 1.85V frituur je je cpu.

Niet letterlijk, maar meer dan 1.4 is ??? zonder dice of ln...

[ Voor 64% gewijzigd door Thomg op 13-05-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze melding krijg je bij een hardware fout, doordat er verkeerde drivers tijdens installatie W10 of na een update zijn geïnstalleerd. Meestal zijn de grafische drivers de boosdoeners!

Toen heb jij vandaag de nieuwe software erop gezet en bij de laatste handeling is er een conflict tussen MOBO en Grafische kaart ontstaan en dan krijg je deze melding en sluit hij het systeem af om problemen te voorkomen.

Dit is een veel voorkomend probleem bij W10, conflict tussen MOBO en Grafische kaart
Vooral na windows update!
Intel heeft hier een tooltje voor gemaakt om te zorgen dat de juiste drivers worden opgehaald bij hun!

https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Wel "uitvoeren als administrator"!

Ik hoop dat dit je probleem oplost! Zoniet, laat het me even weten en kijken we verder.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:42:

Intel heeft hier een tooltje voor gemaakt om te zorgen dat de juiste drivers worden opgehaald bij hun!

https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Wel "uitvoeren als administrator"!

Ik hoop dat dit je probleem oplost! Zoniet, laat het me even weten en kijken we verder.

Succes!
Helaas, enkel een update voor mijn Bluetooth driver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nu Windows Update uitvoert.

Wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios geüpdatet en/of weer terug gezet naar default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:22:
En als je nu Windows Update uitvoert.

Wat gebeurd er dan?
Geeft aan dat er geen updates zijn helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios is up to date en default?

Alles terug naar default en niets opfokken!

Haal je grafische kaart er eens uit en steek deze eens in een ander slot.

Deze storing wordt een communicatie probleem of een grafische kaart die over hit raakt en de MOBO afsluit!

Kijk ook even bij de leverancier van de grafische kaart naar nieuwe drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het klopt inderdaad dat WHEA UNCORRECTABLE meestal een driverfout is...
Echter, als TS gewoon op stock draait en hetzelfde doet en geen crash krijgt is hij dus de uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:04:
Het klopt inderdaad dat WHEA UNCORRECTABLE meestal een driverfout is...
Echter, als TS gewoon op stock draait en hetzelfde doet en geen crash krijgt is hij dus de uitzondering...
Klopt, bij alle settings op auto is er geen probleem.. Ik zal vanavond nog eens met de settings spelen. Ik houd jullie op de hoogte!

Heb ook nog even gecheckt of de bios up to date is maar ook daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Laat de cache voor nu gewoon op 33 ( of 32/34 ) staan en verlaag de spanning naar iets als 1.3V.

1.3V is voor 99,999% voldoende voor 4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:29:
Laat de cache voor nu gewoon op 33 ( of 32/34 ) staan en verlaag de spanning naar iets als 1.3V.

1.3V is voor 99,999% voldoende voor 4 GHz.
Heb vannacht de hele nacht x264 laten draaien op nieuwe instellingen, zonder een crash.
Zie hier de settings, resultaten en de gemeten voltages en temperaturen: https://www.dropbox.com/s...rqUvDyeUzhXY0Z78GhJa?dl=0

Mocht iemand nog opmerkingen hierover hebben dan hoor ik ze graag! Ik kom er alleen nog niet uit waarom het nu wel werkt...
Uiteraard allemaal alvast weer bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als die het goed doet, leuk!
Nu kan je zelf nog je draai eraan geven, misschien een hogere spanning en klok?
Als ik echter kijk naar de temperatuur zit je wel een beetje tegen het plafond aan van een oc die je lang wilt gebruiken.

Die spanning vind ik op zich wel raar, doet ASRock dat nou anders? Wie raadt er nou 1.8-1.9V aan voor een OC met een 5820K...? Als ik echter zo kijk naar de spanning bij hwmonitor is deze vrij normaal voor een lichte OC... CPU Spanning wil je trouwens nooit op auto laten, sommige moederborden schoppen er iedere keer zoveel spanning bij tot het denkt dat het stabiel is met soms immens hoge spanningen als gevolg. Je wilt dat echt zelf in de hand hebben.

Als je denkt een stabiele OC te hebben, niet dit vergeten.
Thomg schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:31:
Oh, right, niet vergeten turbo ook te gebruiken voor een permanente OC, CPU Clock ratio OC is leuk voor benchen maar killing voor je stroomrekening.
Dus ook C states aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:02:
Als die het goed doet, leuk!
Nu kan je zelf nog je draai eraan geven, misschien een hogere spanning en klok?
Ga ik vanavond nog even proberen! Zal in ieder geval ook de temperatuur goed in de gaten houden. 70/75 graden is dus de max zeg jij? Ik heb op dit moment 4 fans geïnstalleerd, zou er eventueel nog een 5e bij kunnen zetten. Denk je dat die veel verschil maakt? Heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat je dan met positieve of negatieve luchtstromen zit, terwijl dit met 2 intake en 2 exhaust neutraal zou (moeten) zijn.
Thomg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:02:
Die spanning vind ik op zich wel raar, doet ASRock dat nou anders? Wie raadt er nou 1.8-1.9V aan voor een OC met een 5820K...? Als ik echter zo kijk naar de spanning bij hwmonitor is deze vrij normaal voor een lichte OC... CPU Spanning wil je trouwens nooit op auto laten, sommige moederborden schoppen er iedere keer zoveel spanning bij tot het denkt dat het stabiel is met soms immens hoge spanningen als gevolg. Je wilt dat echt zelf in de hand hebben.
Ik zal straks eens kijken op welke spanning hij stabiel draait en zal dan nog even een bericht posten :). Ik heb hem bewust eerst auto gekregen, om te kijken of het überhaupt mogelijk is.
C states zal ik nog even aanzetten wanneer ik er mee bezig ben. Bedankt voor de reminder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

gajus26 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:38:
[...]
Ga ik vanavond nog even proberen! Zal in ieder geval ook de temperatuur goed in de gaten houden. 70/75 graden is dus de max zeg jij? Ik heb op dit moment 4 fans geïnstalleerd, zou er eventueel nog een 5e bij kunnen zetten. Denk je dat die veel verschil maakt? Heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat je dan met positieve of negatieve luchtstromen zit, terwijl dit met 2 intake en 2 exhaust neutraal zou (moeten) zijn.
2/2 is op zich prima, een extra fan gaat hier ( lijkt me ) niet het verschil maken.
Zelf hou ik max 85°C aan met x264 decoding, dit vooral omdat ik vrijwel nooit alle cores tegelijkertijd 100% belast en die extra klok wel handig is voor iets als games. In afterburner zie ik na een dagje zelf dus ook nooit een temperatuur hoger dan 75°C.
Echter, als je vrij vaak alle cores 100% benut zou ik de max inderdaad op 75°C houden.
Er is niet echt een vaste regel, maar meer dan 80°C is niet netjes en meer dan 90°C speel je met vuur ( en dus throttling @ 95 ).
gajus26 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:38:
[...]
C states zal ik nog even aanzetten wanneer ik er mee bezig ben comfortabele OC settings heb gevonden. Bedankt voor de reminder!
Das beter ;)
C states hebben een negatieve impact op stabiliteit, die variable kan je dus eerst beter elimineren. Voeg deze pas toe als je weet dat wat je hebt stabiel is.
Natuurlijk kan je deze ook aanlaten en zelf OC'en, maar dan moet je ( imo ) wel wat meer ervaring hebben en wat meer feel ervoor hebben van wat ongeveer juist is voor jouw proc.
Meestal is + 0.01V voldoende trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 14-05-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Heb x264 op dit moment een uur lopen, en de OC lijkt redelijk stabiel.
Op 1.3 en 1.4 Volt was de OC echter totaal niet stabiel. De OC loopt nu op 1.5 Volt in de bios en die lijkt het nu te houden.

Hier de resultaten van CPUID: https://www.dropbox.com/s/g96q1ebu9n7lcfp/OC.png?dl=0

C States heb ik nog niet ingesteld.
Moeten zowel C0/C1, C3 en C6 enabled zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

gajus26 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:42:
Heb x264 op dit moment een uur lopen, en de OC lijkt redelijk stabiel.
Op 1.3 en 1.4 Volt was de OC echter totaal niet stabiel. De OC loopt nu op 1.5 Volt in de bios en die lijkt het nu te houden.

Hier de resultaten van CPUID: https://www.dropbox.com/s/g96q1ebu9n7lcfp/OC.png?dl=0

C States heb ik nog niet ingesteld.
Moeten zowel C0/C1, C3 en C6 enabled zijn?
Als ik het zo zie komt de spanning op de cpu niet overeen met wat jij instelt in je bios, ik zie bijvoorbeeld 1.177V.
Probeer is CPU-Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:48:
[...]

Als ik het zo zie komt de spanning op de cpu niet overeen met wat jij instelt in je bios, ik zie bijvoorbeeld 1.177V.
Probeer is CPU-Z?
Die geeft inderdaad ook 1.177V aan. Geen idee waar het verschil in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

gajus26 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Die geeft inderdaad ook 1.177V aan. Geen idee waar het verschil in zit..
Staat het misschien niet ergens anders onder?
Ik meen te herinneren dat het staat onder Vcore override oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Thomg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Staat het misschien niet ergens anders onder?
Ik meen te herinneren dat het staat onder Vcore override oid...
Kan nergens dergelijke settings vinden. Waar zou dat kopje onder moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

gajus26 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Kan nergens dergelijke settings vinden. Waar zou dat kopje onder moeten staan?
Tsja, ik heb eigenlijk geen idee, ik gebruik voornamelijk gigabyte, msi en asus. Misschien dat iemand anders dit even aan kan wijzen?

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/70de6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Voor een oc zie ik nog wat teveel auto staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
maks11223344 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:00:
Voor een oc zie ik nog wat teveel auto staan
Als je me kunt vertellen wat anders moet en waarom, dan zou ik dat op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Alle voltages fijn op op de hand zelf instellen autovolts= not done, gooit er teveel op 1,3v system agent etc ik raad aan om wat guides telezen en zelf alles instestellen zal je zien dat het allemaal veel lager kan en dat je temperaturen dan ook nog een en ander naar beneden komen
Pagina: 1