Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Beste Tweakers,

Ik heb het nu al een paar keer gehad, en daarnet alweer. Komt nu frequenter voor dus maakte me een beetje zorgen. Het issue is dus dat m'n MB Pro soms ineens vastloopt, als in dat het scherm "bevriest". Zo heb ik bijvoorbeeld m'n klok ingesteld op seconden en die blijft dan ook vaststaan op een bepaalde seconde. Na een minuutje in die toestand klikt ook het touchpad niet meer (het staat letterlijk "uit" dan, het nieuwe touchpad dus). Het enige waar hij dan nog op reageert is de uitknop een aantal seconden vasthouden zodat hij geforceerd uitvalt.

Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken? Ik heb nog garantie dus kan er wel mee naar Apple gaan maar het is een redelijk "onbestemd" probleem en ik zie het al gebeuren dat ze me gewoon wandelen sturen als ik met deze klacht aankom. M'n laptop presteert verder perfect normaal de rest van de tijd.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Als je de exacte tijd van vastlopen nog weet, kijk even in het console of daar rond die tijd vreemde dingen in je logs staan. Tevens ook interessant of tussen de exacte tijd van de klok en het herstarten ook nog iets van informatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Pendora schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:53:
Als je de exacte tijd van vastlopen nog weet, kijk even in het console of daar rond die tijd vreemde dingen in je logs staan. Tevens ook interessant of tussen de exacte tijd van de klok en het herstarten ook nog iets van informatie staat.
Dat was ik vergeten, maar zo net had hij het alweer :/. Nu de tijd goed onthouden. Dit staat in console:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/3590gp3.png

Dus niets tussen het vastlopen en heropstarten zoals je ziet. 17:28:51 was het uur waarop de klok bleef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Vandaag 5 keer (!!!!) gehad, en heb m'n laptop misschien 2 uurtjes gebruikt... Morgen maar eens m'n garantie gaan opeisen, want dit kan toch niet 8)7. Een 9 maanden oude laptop die constant vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EtienneMuis
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-08-2020
Je bent niet de enige met dit probleem. Bij mij loopt mijn Macbook Pro 13" 2015 ook regelmatig vast, waarbij inderdaad het scherm bevriest en het touchpad niet meer klikt. Het lijkt het steeds te zijn als ik een pagina in Safari probeer te laden, maar ik kan het probleem niet reproduceren, het komt op onverwachte momenten.
Indien het bij mij voorkomt met muziek aan, blijft de muziek nog heel even doorspelen tot het moment dat ook het touchpad niet meer werkt. Hier zitten een paar seconden tussen.

Ook tijdens het muziekluisteren gaat de muziek nog even door, maar stopt deze als het touchpad ook bevriest.

Ik heb er helaas zelf nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar het komt ongeveer 1x per vier dagen hier voor. Helaas is mijn Macbook net een dag of 15 over de garantie heen...

[ Voor 4% gewijzigd door EtienneMuis op 12-05-2016 00:46 ]

 MacBook Pro 13" Early 2015 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

EtienneMuis schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:45:
Je bent niet de enige met dit probleem. Bij mij loopt mijn Macbook Pro 13" 2015 ook regelmatig vast, waarbij inderdaad het scherm bevriest en het touchpad niet meer klikt. Het lijkt het steeds te zijn als ik een pagina in Safari probeer te laden, maar ik kan het probleem niet reproduceren, het komt op onverwachte momenten.
Indien het bij mij voorkomt met muziek aan, blijft de muziek nog heel even doorspelen tot het moment dat ook het touchpad niet meer werkt. Hier zitten een paar seconden tussen.

Ook tijdens het muziekluisteren gaat de muziek nog even door, maar stopt deze als het touchpad ook bevriest.

Ik heb er helaas zelf nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar het komt ongeveer 1x per vier dagen hier voor. Helaas is mijn Macbook net een dag of 15 over de garantie heen...
Ik wil niet vervelend doen maar al je een early 2015 heb. Heb je minimaal nog een jaar support/garantie.
Dus contact opnemen met Apple of langs de store.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Lothiriel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:35:
Vandaag 5 keer (!!!!) gehad, en heb m'n laptop misschien 2 uurtjes gebruikt... Morgen maar eens m'n garantie gaan opeisen, want dit kan toch niet 8)7. Een 9 maanden oude laptop die constant vastloopt.
Zoals hier http://www.macrumors.com/...tem-freezes-os-x-10-11-4/ te lezen zijn veel Pro's 13" early '15 getroffen en komt het ook voor op de Pro 15" mid '15.

Hopelijk fixen ze dit nog in 10.11.5 die aankomende 2 weken wel verwacht mag worden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

EtienneMuis schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:45:

Mogelijk is je hardware gewoon in orde en zorgt 10.11.4 voor de freezes, zie de link in mijn post hierboven.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Zoals hier http://www.macrumors.com/...tem-freezes-os-x-10-11-4/ te lezen zijn veel Pro's 13" early '15 getroffen en komt het ook voor op de Pro 15" mid '15.

Hopelijk fixen ze dit nog in 10.11.5 die aankomende 2 weken wel verwacht mag worden.
Goed, ik ben benieuwd :). Dankje voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EtienneMuis
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-08-2020
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:34:
[...]

Mogelijk is je hardware gewoon in orde en zorgt 10.11.4 voor de freezes, zie de link in mijn post hierboven.
Ook van mijn kant dank voor de link! Ik had inderdaad al niet het idee dat het aan de hardware zou liggen.

 MacBook Pro 13" Early 2015 256GB

Pagina: 1