Game PC // Met 2eHands onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! voornamelijk company of heroes 2! en binnenkort de nieuwe battlefield 1!

Wat mag het systeem gaan kosten?
300/400 Exclusief proccesor/videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een schermpje :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD van minimaal 250GB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om kosten te besparen wou ik graag de processor en videokaart 2ehands kopen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik speel nu atijd company of heroes 2 op LOW op mijn laptop, ik zou het graag op ultra willen kunnen spelen op deze nieuwe computer.

Ga je overklokken?
Ligt er aan of dit nodig moet zijn voor een spel of iets anders

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand mij kan vertellen welk moederbord, geheugen, voeding, case nodig heb.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

T

[ Voor 6% gewijzigd door Thewisbone op 10-05-2016 16:17 ]

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:35
Voor de videokaart zou ik bij Vraag en Aanbod gaan kijken. Komen de laatste tijd heel veel 970/980 kaarten voorbij door de aankondiging van de nieuwe serie.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen, succes met je build!

• Thewisbone
Pelkie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
Voor de videokaart zou ik bij Vraag en Aanbod gaan kijken. Komen de laatste tijd heel veel 970/980 kaarten voorbij door de aankondiging van de nieuwe serie.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen, succes met je build!
Dat was ik ook van plan! alleen aan wat voor bedrag zou ik moet denken voor een 2ehands processor en videokaart? wil in totaal max 500 euro uitgeven aan alles samen. (inclusief deze build dus)

• Thewisbone
Product Aantal Stukprijs Totaal
ASUS DRW-24F1MT, DVD-brander
Art-Nr. CEBA67
Zwart, M-Disc Support, Bulk
Direct leverbaar 1 € 19,99* € 19,99*
Kingston SSDNow V300, 240 GB SSD
Art-Nr. IMIM2B0F
SV300S37A/240G, MLC, Lite retail
Direct leverbaar 1 € 71,90* € 71,90*
Crucial 16 GB DDR3-1600 Kit, Werkgeheugen
Art-Nr. IEIFC7J1
BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU, BX Sport, Lite retail
Direct leverbaar 1 € 59,90* € 59,90*
Aerocool BattleHawk, Behuizing
Art-Nr. TQXRZ007
Zwart, USB 3.0, Window-kit
Direct leverbaar 1 € 54,90* € 54,90*
ASRock B85 Pro4, socket 1150 moederbord
Art-Nr. GWER14
Gb-LAN, Sound, ATX, Retail
Direct leverbaar 1 € 77,90* € 77,90*

Totaalprijs
289,54

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Het is de bedoeling dat je zelf een opzetje maakt en research doet . voor de rest heb je een goede start post.

Lees dit even door Handleiding Pricewatch als je niet weet hoe je alles in zo'n mooi tabelletje zet.

[ Voor 56% gewijzigd door Ergo op 10-05-2016 16:35 ]

• Thewisbone
Nate-Senpai schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:33:
Het is de bedoeling dat je zelf een opzetje maakt en research doet . voor de rest heb je een goede start post.

Lees dit even door Handleiding Pricewatch als je niet weet hoe je alles in zo'n mooi tabelletje zet.
Ik weet dat ik eigenlijk wat meer vooronderzoek zou moeten doen, maar heb altijd laptopjes gehad. en nog nooit een desktop dus weet niet waar ik moet beginnen.

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
Thewisbone schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:45:
[...]

Ik weet dat ik eigenlijk wat meer vooronderzoek zou moeten doen, maar heb altijd laptopjes gehad. en nog nooit een desktop dus weet niet waar ik moet beginnen.
Begin bij je tweedehands processor, dan weet je welke socket je nodig hebt. Zo kun je eenvoudig je moederbord uitzoeken. Met het moederbord weet je dan weer welke type RAM je nodig hebt, dus kun je dat vervolgens uitzoeken. Zoek daarna een leuke kast (die bij de grootte van je moederbord past), voeding (minimaal 400 watt en het liefst minimaal 80plus bronze) en SSD (240gb of meer) erbij en dan weet je hoeveel budget je nog over houdt voor een videokaart van V&A. Succes!

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Heb je niet een max bedrag in je hoofd voor de hele pc?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 21:10

bbblije

Riiiiight

Ik zou voor dit geld kijken of niet iemand zijn gehele build te koop heeft staan, dit drukt vaak de prijs enorm. Ik heb zelf in het verleden altijd mijn computers met zgan componenten gebouwd, als je de BBG een beetje volgt zit je dan al snel aan de 7-800 euro. Er zijn genoeg mensen die hun goed gebouwde pc verkopen omdat ze er klaar mee zijn of aan iets anders willen beginnen, vaak ben je dan goedkoper uit dan zelf de componenten door heen NL op te gaan halen.
Baloes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:00:
Heb je niet een max bedrag in je hoofd voor de hele pc?
Lezen...
Thewisbone schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:18:
[...]

Dat was ik ook van plan! alleen aan wat voor bedrag zou ik moet denken voor een 2ehands processor en videokaart? wil in totaal max 500 euro uitgeven aan alles samen. (inclusief deze build dus)

[ Voor 29% gewijzigd door bbblije op 10-05-2016 17:04 ]

• Thewisbone
bbblije schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Ik zou voor dit geld kijken of niet iemand zijn gehele build te koop heeft staan, dit drukt vaak de prijs enorm. Ik heb zelf in het verleden altijd mijn computers met zgan componenten gebouwd, als je de BBG een beetje volgt zit je dan al snel aan de 7-800 euro. Er zijn genoeg mensen die hun goed gebouwde pc verkopen omdat ze er klaar mee zijn of aan iets anders willen beginnen, vaak ben je dan goedkoper uit dan zelf de componenten door heen NL op te gaan halen.

[...]

Lezen...

[...]
Aha, dan zou ik dus toch beter opzoek moet gaan naar een complete pc van iemand. maar het leek me juist zo leuk om alles wat bij elkaar te sprokelen en in elkaar te zetten,

• Ergo
Ik heb even rond gekeken, is dit niet wat
V&A aangeboden: Game PC, i5 4460, 8GB, GTX670, 240GB SSD, Modulaire PSU, - Ga... heeft in Prince alles wat je nodig hebt behalve de hdd. Moet je alleen even kijken of die 670 krachtig genoeg is

Edit : lees net sat je 't zelf wilt bouwen. Ik zou als ik straks thuis ben es met een lijstje komen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ergo op 10-05-2016 17:55 ]

• Thewisbone
Nate-Senpai schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:55:
Ik heb even rond gekeken, is dit niet wat
V&A aangeboden: Game PC, i5 4460, 8GB, GTX670, 240GB SSD, Modulaire PSU, - Ga... heeft in Prince alles wat je nodig hebt behalve de hdd. Moet je alleen even kijken of die 670 krachtig genoeg is

Edit : lees net sat je 't zelf wilt bouwen. Ik zou als ik straks thuis ben es met een lijstje komen :)
Aha, thanks zal eens informeren bij die verkoper.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Thewisbone schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Aha, dan zou ik dus toch beter opzoek moet gaan naar een complete pc van iemand. maar het leek me juist zo leuk om alles wat bij elkaar te sprokelen en in elkaar te zetten,
Is ook erg leuk! Ik had toen der tijd nog een student OV, half Nederland gehad voor goedkopere componenten ;) Maar het is toch duurder en er gaat veel tijd inzitten, geeft wel ontzettend veel voldoening als je dan uiteindelijk je pc af hebt voor een fractie van de nieuw prijs.

Ik raad het je ook zeker niet af, maar bedenk wel met welk budget je op pad gaat. Goede cpu kost tweedehands ook 150-200€. Gtx970 moet je ook aan de 200-250€ denken, misschien iets minder nu. Je wilt geen "slappe" cpu icm een goede videokaart want dan gaat het elkaar bottlenecken. Lees je hier over in!

Als je meer geld ter beschikking had zou ik zeggen doen! Maar nu krijg je er misschien spijt van als je maar een halve pc kan bouwen, of iets waar je achteraf niet blij mee bent. Dan kan je in mijn ogen beter een tweedehands systeem kopen waar degelijke componenten inzitten, en die over de maanden upgraden! Kijk dan vooral naar de kwaliteit van de kast (koeling is belangrijk), voeding(lees het voeding topic!!), moederbord(van een nieuwere generatie zodat je de cpu eventueel later kan upgraden, vervelend als deze socket is uitgestorven).

Een videokaart, cpu, ssd en ram is makkelijk te vervangen/wisselen. Zeker als de bovengenoemde basis in orde is! Lees je vooral goed in! Kijk in oudere advies topics, dan ga je ook componenten herkennen en weet je zelf wat goed is!! Zo koop je ook geen kat in de zak!!

Nog een idee; ik heb begin dit jaar m'n pc weg gedaan en met de release van The Division een PS4 gekocht. Toch wel heel relaxed om niet afgezonderd op de studeer kamer te hoeven gaan zitten, en lekker met de vriendin op de bank te kunnen gamen (ze is dan druk met der iPad :p) ik mag dan wel niet meer schelden, maar het is daardoor ook een stuk gezelliger ;) zo nu en dan een "pak hem" en "ga achter die auto zitten!! Niet dood gaan" geeft het gamen een extra dimensie :p

[ Voor 12% gewijzigd door bbblije op 10-05-2016 20:53 ]

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 07:42
Als je budget 400-500 is is het misschien interessant om een gtx 770 of r9 280x te kopen. Deze vind je op V&A al voor 100-140 ;) bv : V&A aangeboden: Gigabyte GV-N770OC-2GD

• Thewisbone
bbblije schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Is ook erg leuk! Ik had toen der tijd nog een student OV, half Nederland gehad voor goedkopere componenten ;) Maar het is toch duurder en er gaat veel tijd inzitten, geeft wel ontzettend veel voldoening als je dan uiteindelijk je pc af hebt voor een fractie van de nieuw prijs.

Ik raad het je ook zeker niet af, maar bedenk wel met welk budget je op pad gaat. Goede cpu kost tweedehands ook 150-200€. Gtx970 moet je ook aan de 200-250€ denken, misschien iets minder nu. Je wilt geen "slappe" cpu icm een goede videokaart want dan gaat het elkaar bottlenecken. Lees je hier over in!

Als je meer geld ter beschikking had zou ik zeggen doen! Maar nu krijg je er misschien spijt van als je maar een halve pc kan bouwen, of iets waar je achteraf niet blij mee bent. Dan kan je in mijn ogen beter een tweedehands systeem kopen waar degelijke componenten inzitten, en die over de maanden upgraden! Kijk dan vooral naar de kwaliteit van de kast (koeling is belangrijk), voeding(lees het voeding topic!!), moederbord(van een nieuwere generatie zodat je de cpu eventueel later kan upgraden, vervelend als deze socket is uitgestorven).

Een videokaart, cpu, ssd en ram is makkelijk te vervangen/wisselen. Zeker als de bovengenoemde basis in orde is! Lees je vooral goed in! Kijk in oudere advies topics, dan ga je ook componenten herkennen en weet je zelf wat goed is!! Zo koop je ook geen kat in de zak!!

Nog een idee; ik heb begin dit jaar m'n pc weg gedaan en met de release van The Division een PS4 gekocht. Toch wel heel relaxed om niet afgezonderd op de studeer kamer te hoeven gaan zitten, en lekker met de vriendin op de bank te kunnen gamen (ze is dan druk met der iPad :p) ik mag dan wel niet meer schelden, maar het is daardoor ook een stuk gezelliger ;) zo nu en dan een "pak hem" en "ga achter die auto zitten!! Niet dood gaan" geeft het gamen een extra dimensie :p
Haha mooi verhaal! ik zou natuurlijk ook gewoon een ps4 kunnen kopen. maar ik heb geen tv :X die zou ik dan ook weer moeten kopen. Battlefield spelen met controller vind ik denk ik wel fijner! alleen kan ik natuurlijk niet company of heroes 2 spelen op een ps4! en daar heb ik inmiddels als zo'n 1300 uur inzitten.

Maar goed bedankt voor het advies! ik zal nog even zien wat ik ga doen.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Ik speel soms ook op een los pc scherm als m'n vriendin tv wil kijken.

Je moet inderdaad even de overweging maken! Succes, en mocht je advies willen dan weet je ons te vinden!

• Ergo
toch eventjes voor je gekeken. een heeel mooi setje is
V&A aangeboden: i7 4770k, 16gb, MSI 187-g45 dan heb je werkgeheugen, een mooi mobo en een dikke cpu voor 300 euro waar je nog jaren mee vooruit kan. dan nog een gpu erin zoals de V&A aangeboden: CLUB 3D RADEON HD7870XT 2GB DDR5 256BIT is volgens mij nog best een redelijke kaart voor het geld , je mag hem voor 80 0phalen. dan heb je nog 120 euro voor een SSD, behuizing en voeding. dan kan je het aanvullen met een voeding zoals V&A aangeboden: Seasonic M12II Evo 520W voor 50 euro. SSd voor 50 euro V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 250GB 5 stuks en dan heb je nog 20 euro voor een behuizing. als je het voor elkaar zou kunnen krijgen om je budget op te schroeven met 40 euro heb je ook nog een kei mooooooi zwart/rood systeeem in deze behuizing : pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood ,
dat moet je zelf even uitvogelen :)

ook nog allemaal van betrouwbare tweakers :)
nu krijg ik echt zin om scrapyard wars te gaan kijken hahah

[ Voor 12% gewijzigd door Ergo op 11-05-2016 00:05 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Voor een leuke budget behuizing is de pricewatch: Cooler Master N200 Closed ook een goede keuze als je iets minder budget hebt.

• Ergo
dit is evenntueel ook een goeie behuizing voor je geld, zou je alleen zelf ff moeten kijken of je het mooi vind :)

pricewatch: Sharkoon VG5-W Rood , zelf vind ik hem iets te agressief.

of deze pricewatch: Zalman R1

er zijn er meer,, maar ik heb geprobeerd behuizingen uit te zoeken met redelijke reviews.

[ Voor 26% gewijzigd door Ergo op 11-05-2016 10:29 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Zoiets als dit moet toch kunnen :

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,95€ 34,95
1Cooler Master TX3 i€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT102464BA160B€ 24,95€ 24,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,95€ 51,95
1Adata Premier SP550 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,75

met V&A aangeboden: ASRock B85M-HDS

En dan een i5 4xxx van V&A?

bv

V&A aangeboden: Intel Core i5-4570 | 3,2 GHz | Socket 1150

En dan nog een leuke videokaart scoren op V&A

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Nate-Senpai schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:25:
dit is evenntueel ook een goeie behuizing voor je geld, zou je alleen zelf ff moeten kijken of je het mooi vind :)

pricewatch: Sharkoon VG5-W Rood , zelf vind ik hem iets te agressief.

of deze pricewatch: Zalman R1

er zijn er meer,, maar ik heb geprobeerd behuizingen uit te zoeken met redelijke reviews.
Sharkoon kasten zou ik persoonlijk niet aanraden voor wat je krijgt tenzij je echt bang for the buck wil gaan. Slechte kwaliteit, matige airflow, slecht kabelmanegment etc. Bijv de Cooler master n200 closed is kwalitief veel beter.
Pagina: 1