Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 07:34
Hallo allemaal,

van de week ben ik voor het eerst naar m'n werk gefietst, en heb genavigeerd met behulp van Google Maps. Vooraf had ik een route uitgestippeld, en deze naar m'n telefoon verstuurd, maar achteraf kwam ik er achter dat Google Maps gewoon weer was overgeschakeld op de snelste route in plaats van mijn custom route te volgen.
Dus inderdaad, opgezocht via google, en helaas, Google Maps kan niet met custom routes overweg. Dus ben ik op zoek gegaan naar een app die deze functionaliteit wel heeft, in combinatie met gesproken instructies (ik heb tijdens het fietsen oortjes in, dit lijkt me het makkelijkst).
Mocht er geen goede app zijn dan denk ik dat ik voor een Garmin sportswatch ga, maar aangezien dit een forse investering is (die het wel waard is, een collega heeft er een en is er lyrisch over) wil ik eerst kijken of er een app te vinden is, en of iemand hier goede ervaringen heeft met een app.

Eisen:
  • iOS app
  • Importeren custom maps
  • Turn by Turn navigatie
  • Gesproken instructies
Welke apps heb ik al gevonden?
  • OSMAND (afgaande op reviews is de huidige versie nog aardig buggy)
  • TomTom Go (prijzig, ik ga uiteraard wel boven de 75km komen)
  • Fiets! app (geen gesproken instructies)
  • HERE maps (ziet er nog het meest veelbelovend uit, maar lijkt meer toegespitst op autonavigatie)
  • Foothpath Route Planner (je kan de route alleen op de telefoon zelf maken)
  • Naviki (deze review is er niet zo enthousiast over, misschien dat het al verbeterd is maar ik kan verder geen reviews vinden
Dus, mocht iemand suggesties hebben, heel graag, anders wordt het oriënteren op een Garmin horloge :)