Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-11 18:23
Met een overstap van baan, betekent het ook nieuwe hardware uitzoeken, waaronder nieuwe telefoon. Ik heb een lijst van 100+ toestellen ontvangen waaruit gekozen kan worden en inmiddels is die ingekort tot enkele opties.. Windows / Apple zijn daarbij voor mij afgevallen.

Zelf ben ik erg blij met het cleane Android uit de Nexus reeks, na een Nexus 4 gebruik ik privé nu een 5X en er ligt ook een Nexus 9 op de tafel, maar die keuze zit er helaas niet tussen. Daarom ben ik op zoek naar de telefoon die dat het beste benadert en de komende twee jaar goed mee kan komen wat betreft specs, software en updates.

Mijn short list bestaat op dit moment uit:
- Sony Xperia Z5 (Compact)
- Samsung Galaxy S7
- HTC One A9 / M9?
- LG G4?

Op basis van de reviews las ik dat Sony de laatste jaren redelijk dicht tegen stock-Android aanzit, maar ook Samsung is die weg ingeslagen. Mijn ervaringen met Touchwiz dateren nog uit het S2/S3/S4 tijdperk en daar was ik absoluut geen fan van... HTC en LG staan er voor de vorm nog bij omdat dat volgens mij momenteel hun topmodellen zijn? Maar gevoelsmatig zijn dat niet de meest succesvolle telefoons...
Pluspunt voor de Z5 Compact is zoals de naam al aangeeft zijn formaat. Ik ben inmiddels redelijk gewend aan het formaat van mijn Nexus 5X, maar vind het nog steeds een forse telefoon.

Iemand die ervaring heeft met zowel de Z5 als de S7? Of kan aangeven welke het beste aansluit bij zakelijk gebruik? Foutloze integratie / synchronisatie van mail, agenda en contacten is dus in ieder geval een must... (Welke Office software precies wordt gebruikt op de computers weet ik eigenlijk nog niet, maar ik verwacht Office 365)

Beste antwoord (via Merijn. op 11-05-2016 13:38)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb toevallig afgelopen weekend een S7 voor iemand ingesteld (verder niet veel mee gespeeld). Een vriend van me heeft de Z5 compact. De S7 is wel iets meer stock dan de S4 vroeger, maar je ziet nog duidelijk de kinderlijke vormen en kleurtjes van Samsung. Hoeft niet erg te zijn maar valt wel op. De Z5 compact ziet er veel meer stock uit. Die vriend van me heeft al wel zijn derde toestel omdat het glas van de achterkant twee keer kapot is gegaan. Ik zou zelf altijd de S7 kiezen omdat ik die veel mooier vind, hij sneller is en een fysieke home knop met geïntegreerde vingerafdruklezer heeft.
Softwarematig doen ze niets voor elkaar onder. Beide Android dus dezelfde software is er op te zetten. De MS Office apps zijn tegenwoordig gratis voor Android en worden bij Samsung meegeleverd. Ik gebruik zelf altijd OfficeSuite Pro omdat die een keer gratis was en ongeveer alles opent en prettig is voor beperkte bewerkingen. Als je uitgebreid gaat typen of excel sheets aanpassen is een laptop sowieso fijner.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 14:25
Als ik zou kiezen zou ik toch voor de S7 gaan. Is op elk vlak beter dan de Z5. Office apps zijn prima te downloaden op Android telefoons tegenwoordig dus daar geen problemen. Synchronisatie zal ook op beide toestellen vlekkeloos werken. S7 is dan net ff wat beter imo.

Xlive: CyclOwneDD | PSN: CyclOwneD-NL | Origin: CyclOwneD-NL |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:06
Ik heb zelf een Samsung A5 (2015) als zakelijke telefoon, naast een Samsung S6. Qua software en skin lijken deze 2 telefoons enorm op elkaar. De S6 is uiteraard sneller, maar de Samsung A5 kan goed mee komen en bevalt me zeer goed.

Voor wat betreft integratie van mail, agenda en contacten: als je gebruik maakt van microsoft exchange gaat alles heel soepel. Dit type account is standaard aanwezig in android, dus ik verwacht hier geen problemen. Synchronisatie van mail is heel nauwkeurig in te stellen. Contacten synchroniseren met de hoofdmap Contacten in Outlook. Agenda gaat vlekkeloos.

Voor wat betreft het verschil in OS tussen de Z5 en de S7 zou ik langs een MediaMarkt gaan of zo, waar je de toestellen kunt uitproberen. Persoonlijk zou ik de S7 kiezen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb toevallig afgelopen weekend een S7 voor iemand ingesteld (verder niet veel mee gespeeld). Een vriend van me heeft de Z5 compact. De S7 is wel iets meer stock dan de S4 vroeger, maar je ziet nog duidelijk de kinderlijke vormen en kleurtjes van Samsung. Hoeft niet erg te zijn maar valt wel op. De Z5 compact ziet er veel meer stock uit. Die vriend van me heeft al wel zijn derde toestel omdat het glas van de achterkant twee keer kapot is gegaan. Ik zou zelf altijd de S7 kiezen omdat ik die veel mooier vind, hij sneller is en een fysieke home knop met geïntegreerde vingerafdruklezer heeft.
Softwarematig doen ze niets voor elkaar onder. Beide Android dus dezelfde software is er op te zetten. De MS Office apps zijn tegenwoordig gratis voor Android en worden bij Samsung meegeleverd. Ik gebruik zelf altijd OfficeSuite Pro omdat die een keer gratis was en ongeveer alles opent en prettig is voor beperkte bewerkingen. Als je uitgebreid gaat typen of excel sheets aanpassen is een laptop sowieso fijner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-11 09:48

wickedm3n

Always having fun!

Ik denk dat je deze smartphones qua specs niet moet gaan vergelijken want dan wint de s7 vrij makkelijk lijkt me.. maar in praktijk zal de snelheid niet veel schelen denk ik..
Ik denk dat je moet kijken wat je zelf fijn vind aangezien ze onder andere verschillen in formaat en in skin. Ik zou even naar een winkel gaan en daar even met beide spelen.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:40

13art

Moderator Mobile
-->MAA

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-12 20:43
Als je de stock icoontjes en de look van de s7 niet mooi vind kan je altijd nog een thema downloaden en installeren. https://www.reddit.com/r/...h_material_theme_applied/

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Pastapipo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:41
Iekozz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:45:
Als je de stock icoontjes en de look van de s7 niet mooi vind kan je altijd nog een thema downloaden en installeren. https://www.reddit.com/r/...h_material_theme_applied/
Precies, Ik zou ook voor de S7 gaan met een aangepast thema.
De S7 is allround een fantastisch toestel met een naar mijn mening beter scherm en een betere accu duur dan de Sony Z5 (compact).

• Merijn.
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-11 18:23
Excuus, dank voor het verplaatsen.

Dank voor de antwoorden, de Z5 Compact heb ik tijdens mijn zoektocht naar privé telefoon al in mijn handen gehad en voelde ondanks zijn kleinere formaat lomp aan. Waarschijnlijk vooral vanwege de hoekige vormgeving. Wat dat betreft denk ik dat de S7 het nu dan toch gaat winnen, hopen dat de overbodige apps een beetje fatsoenlijk te verbergen / verwijderen zijn..
En met zo'n stock Android thema eroverheen, zal het hopelijk allemaal wel mee gaan vallen. d:)b

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:16

d0s

sssst

Pastapipo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:40:
[...]

Precies, Ik zou ook voor de S7 gaan met een aangepast thema.
De S7 is allround een fantastisch toestel met een naar mijn mening beter scherm en een betere accu duur dan de Sony Z5 (compact).
Heb je hier cijfers van? De Z3/Z5 compact (met android 6) staan juist bekend om hun ongekend goede accuduur :)

• Pastapipo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:41
d0s schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Heb je hier cijfers van? De Z3/Z5 compact (met android 6) staan juist bekend om hun ongekend goede accuduur :)
Excuus, je hebt gelijk. De S7 en de Z5 compact ontlopen elkaar niet veel.
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=7535#show

Waarschijnlijk was ik in de war met een ander Snapdragon 810 apparaat ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee