is dit een beetje een goede gaming setup?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PTXgamer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en 3d tekenprogramma's

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen een scherm, toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik denk dat deze setup wel goed voor mij zou zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet bepaald, maar volgens mij is MSI wel goed

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mag niet al te veel geluid maken, natuurlijk goede graphics met hoge fps
graag alles bij 4launch te krijgen

Ga je overklokken?
in het begin zeker niet, misschien in de toekomst nog ooit

Wat verwacht je van ons?
advies geven waar ik iets mee kan

Mijn vraag

Is de pc die ik zelf samengesteld heb een beetje goed om te gamen voor rond de 1000 euro (videokaart gaat snel in prijs omlaag ivm de release date van de gtx1000 serie)?
en zijn de componenten ook goed?
en ik moet ook solidworks e.d. erop kunnen gebruiken (3d tekenprogramma)
en is deze een beetje future proof?

Relevante software en hardware die ik gebruik

dit is mijn lijstje met componenten:
ik ga voor 16gb ddr4 ram
de tower weet ik nog niet zeker omdat deze niet overal verkrijgbaar zal zijn
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 233,93€ 233,93
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 349,80€ 349,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1CM Storm Enforcer€ 74,90€ 74,90
1TP-Link Archer T4U€ 25,57€ 25,57
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,-€ 28,-
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 65,40€ 65,40
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.087,88

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen :)

[ Voor 9% gewijzigd door PTXgamer op 10-05-2016 13:36 ]

Beste antwoord (via PTXgamer op 10-05-2016 14:14)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ieder topic in DAA begint met dat vragenlijstje, dat 90% van die mensen die direct wegkiepert omdat ze denken het beter te weten, tja :/

Enfin, je lijstje, in willekeurige volgorde:
De GTX970 is morgen het nieuws van gisteren :P Polaris en Pascal staan te trappelen om aan het werk te mogen. Ga er maar vanuit dat een AMD Polaris van een eurootje of 200 dezelfde performance als die GTX970 heeft in DX11, iets van 2x zo snel is in DX12 en zuiniger is. Een GTX1070 zal in den beginne vast wat duurder zijn dan een 970, maar dan heb je wel veel meer performance. Nu nog een 970 kopen is echt zonde van je geld, want of je krijgt dezelfde perfomance voor minder geld, of voor bijna hetzelfde geld veel meer performance.

Overclocken zou ik zelf niet openhouden, het is bij Intel de komende jaren toch niet nodig, maar je betaald er wel flink meer voor. Een i5 6400 of 6500 met een leuke B of H plank is flink goedkoper.

Die kast is bleh. Voor 75 euro heb je ook zeer goede kasten als pricewatch: NZXT S340 Zwart, pricewatch: Fractal Design Define S of de pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart. Die kasten zijn allemaal een stuk beter dan die CM.

Waaifaai en gaming is geen strak plan. Gewoon een kabeltje pakken, of powerline.

Die koeler is voor zijn prijs vrij matig, pak dan een pricewatch: Scythe Kotetsu welke toch wat beter is. Natuurlijk zijn er nog leukere koelers, maar gezien er geen overclock komt, is dat eigenlijk zonde van het geld, tenzij het echt zeer stil moet zijn, dan zou ik, samen met de Define S als kast, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power pakken, welke gewoon zeer stil is, ook onder load.

Voeding is oude meuk, en overkill met alle nieuwe kaarten. Een pricewatch: Corsair CX450M is een betere keuze.

Die SSD is best prijzig imo, de vergelijkbare [kijkend naar het geheugen en gebrek aan powelosscaps] van Crucial is de pricewatch: Crucial BX200 240GB. Ja, minder snel, maar dat merk je niet. Toch raad ik je niet echt aan om een BX200 te nemen, vooral omdat een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB niet veel duurder is, nog steeds goedkoper dan de Samsung is, en imo ook beter dan de Samsung is.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:54
Waarom heb je de onderdelen gekozen?
Wat voor games wil je spelen etc?

Als je een topic maakt krijg je er ook een heel mooi vragenlijstje bij, als je die nu invult lunnen we je veel beter helpen :)

• PTXgamer
ik heb geen vragenlijstje gekregen,
maar ik heb voor deze onderdelen gekozen omdat
- de i5 volgens mij wel een goede optie is met genoeg snelheid
- de asus omdat deze volgens mij compatible is met alle onderdelen en ddr4 ram kan
- de gtx970 omdat deze binnenkort niet meer de nieuwste is maar wel nog heel goed volgens mij
- de harde schijf lijkt mij goed (verder niet heel bekend daarmee) en heeft 7200 rpm
- de tower omdat deze er vet uitziet
- tp-link omdat deze denk ik wel genoeg internet snelheid biedt
- cooler master omdat deze volgens mij goed koelt zonder al te veel geluid
- crucial omdat dit merk volgens mij wel goed is
- seasonic omdat deze mij wel goed lijkt (verder geen idee, ken het merk namelijk alleen)
- samsung ssd omdat ik een ssd wil en die van samsung volgens mij wel goed is

ik wil spelen:
- CS GO
- Battlefield
- in het algemeen veel First Person Shooters (waarbij veel frames/ps belangrijk is)
- Racegames
- payday 2
- grid 2
- gta 5
- mad max

vooral dit soort spellen, en future games en ik wil de zwaardere spellen met redelijke tot high graphics kunnen spelen met meer dan genoeg fps

de pc moet natuurlijk ook niet teveel geluid maken

kan je hier wat meer mee?

• Locostyle
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik gebruik zelf ook Solidworks, ik zou je aanraden om minimaal 16GB Ram voor dit programma te nemen aangezien er veel dingen open staan.

Ook kan je voeding wel wat teruggeschroefd worden 550/450 watt

Ben je van plan om te overclocken?

• Locostyle
Als je even dit lijstje in je topic zet is die compleet, dit helpt ons ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ga je overklokken?

Wat verwacht je van ons?[i]

[ Voor 8% gewijzigd door Locostyle op 10-05-2016 12:24 ]

• PTXgamer
ik wil ook 16gb alleen ik was vergeten dan tweakers dat niet in de wenslijst aan kan geven,

oke, welke voeding raad je dan aan?

en ik ben voorlopig niet van plan om te overclocken maar misschien in de toekomst nog wel

• PTXgamer
Locostyle schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:23:
Als je even dit lijstje in je topic zet is die compleet, dit helpt ons ook.

Ga je overklokken?

Wat verwacht je van ons?[i]
ty

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 10:44
Probeer een degelijke 80+ gold / platinum voeding te scoren van bijvoorbeeld Corsair of Seasonic. Op die manier wordt er minder energie verspilt en dus ook minder warmte geproduceerd door de voeding. Ga voor ongeveer 500 ~ 600 watt dan heb je altijd genoeg, ook voor de toekomst (tenzij je SLI / Crossfire wil draaien)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Locostyle
Zoiets lijkt me wel genoeg, als je echt wilt overklokken komt er €150+-

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 349,80€ 349,80
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 117,95€ 117,95
1Cryorig M9i€ 32,90€ 32,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 63,95€ 63,95
1Corsair RM550x€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 956,44

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ieder topic in DAA begint met dat vragenlijstje, dat 90% van die mensen die direct wegkiepert omdat ze denken het beter te weten, tja :/

Enfin, je lijstje, in willekeurige volgorde:
De GTX970 is morgen het nieuws van gisteren :P Polaris en Pascal staan te trappelen om aan het werk te mogen. Ga er maar vanuit dat een AMD Polaris van een eurootje of 200 dezelfde performance als die GTX970 heeft in DX11, iets van 2x zo snel is in DX12 en zuiniger is. Een GTX1070 zal in den beginne vast wat duurder zijn dan een 970, maar dan heb je wel veel meer performance. Nu nog een 970 kopen is echt zonde van je geld, want of je krijgt dezelfde perfomance voor minder geld, of voor bijna hetzelfde geld veel meer performance.

Overclocken zou ik zelf niet openhouden, het is bij Intel de komende jaren toch niet nodig, maar je betaald er wel flink meer voor. Een i5 6400 of 6500 met een leuke B of H plank is flink goedkoper.

Die kast is bleh. Voor 75 euro heb je ook zeer goede kasten als pricewatch: NZXT S340 Zwart, pricewatch: Fractal Design Define S of de pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart. Die kasten zijn allemaal een stuk beter dan die CM.

Waaifaai en gaming is geen strak plan. Gewoon een kabeltje pakken, of powerline.

Die koeler is voor zijn prijs vrij matig, pak dan een pricewatch: Scythe Kotetsu welke toch wat beter is. Natuurlijk zijn er nog leukere koelers, maar gezien er geen overclock komt, is dat eigenlijk zonde van het geld, tenzij het echt zeer stil moet zijn, dan zou ik, samen met de Define S als kast, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power pakken, welke gewoon zeer stil is, ook onder load.

Voeding is oude meuk, en overkill met alle nieuwe kaarten. Een pricewatch: Corsair CX450M is een betere keuze.

Die SSD is best prijzig imo, de vergelijkbare [kijkend naar het geheugen en gebrek aan powelosscaps] van Crucial is de pricewatch: Crucial BX200 240GB. Ja, minder snel, maar dat merk je niet. Toch raad ik je niet echt aan om een BX200 te nemen, vooral omdat een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB niet veel duurder is, nog steeds goedkoper dan de Samsung is, en imo ook beter dan de Samsung is.

• Sir_Hendro
Tuurlijk is die voeding voldoende voor normaal gebruik Maar het is toch wel prettig om ook een zuinige voeding te gebruiken. Zoals gezegd wordt het minder warm in je kast en je bespaart een beetje op de energie rekening. Het is dus zeker geen overbodige luxe. Als je bereid bent een beetje extra te betalen kan ik je het zeker aanraden.

• PTXgamer
ik ga dan voor de NZXT S340 tower,

die voeding is helaas niet bij 4launch te krijgen wat ik wel graag zou willen :p (sorry, was ik vergeten erbij te zetten maar staat er nu bij) dus heb je misschien nog een goed alternatief die wel bij 4launch te krijgen is?

de ssd heb ik dan ook maar veranderd :)

koeler heb ik dan de thermalright gekozen

en ik gok erop dat de 970 misschien 100-150 euro goedkoper zal worden dus is het dan nog steeds zonde van mijn geld? want de gtx1070 gaat wel behoorlijk duur worden, volgens tweakers zal die minimaal 500 euro gaan kosten en dat word dan toch wel erg duur en kan je misschien een linkje van die amd kaarten sturen?
wat ik op andere site zie is dat de 1070 rond de 379 dollar zal zijn, wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door PTXgamer op 10-05-2016 13:52 ]

• Sir_Hendro
In het voeding advies topic staan vele opties. Als je een echte top voeding wil met alles erop en eraan dan zit je al gauw op 100 euro, denk dan aan een Corsair RM series of een Seasonic G series. Vind je eerder het al voldoende dat de PC prima draait met weinig interesse omtrent efficiency dan krijg je al degelijke instap modellen rond de 50 a 60 euro.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat de 970 zoveel goedkoper gaat worden kun je echt helemaal vergeten. Dat is namelijk bij geen enkele andere release van een nieuwe serie gebeurd.

De enige manier hoe kaarten snel in prijs verlagen, is als de concurrent iets uitbrengt wat even snel is, maar veel goedkoper in de markt ligt. Volgens mij is de laatste keer dat Nvidia zo hard zakte met de GTX780 geweest. toen een R9 290 voor iets van 200 euro minder even snel was. Toen zakte de GTX met bijna 150 euro.

Over AMD zijn alleen nog maar geruchten en aanwijzingen bekend, wat ze nou precies gaan doen is, vrij typisch AMD [zegt de AMD fanboy] vaagheid alom. Eind deze maand hebben ze in ieder geval een soort persconferentie over iets, waarschijnlijk over hun nieuwe videokaarten.

Wat je ongeveer kan verwachten? Kaarten van AMD tot mid-highend qua prijs, performance en plaatsing [nieuwe generatie mid-high he, dus voor deze generatie high-end]. Ik gok op de performance van de 390, voor de prijs van een 380.

Echter, je zal dus nog een slordige maand moeten wachten tot het echt duidelijk is. 3 weken misschien.

De Macho gaat niet passen in de S340, omdat de S340 maar 16cm ruimte heeft, en de Macho zijn naam ontleed aan zijn bovengemiddelde lengte van 17cm. Je kan wel de window versie van de Define S nemen, die heeft wel genoeg ruimte, maar is duurder.

Een alternatief voor de voeding is pricewatch: Cooler Master GM G450M, maar de sleeving van die is minder mooi dan van de Corsair.

Een andere keuze, met een hele grote "maaaaarrrrr", en mooie sleeving, is de pricewatch: Fractal Design Integra M 450W, maaaaaarrrrr, de 450w versie heeft maar 1 6+2 pins connector. Dat zal geen probleem zijn bij de nieuwe kaarten, aangezien die lekker zuinig zullen zijn en dus ook maar 1 6 pins of 8 pins connector hebben, maar oude kaarten hebben vaak meer nodig. Uitzondering is een [ASUS?] GTX970 die gewoon een 8 pins heeft.

Als je zeker weten voor Pascal of Polaris gaat, zou ik de FD pakken. Weet je dat niet zeker, dan zou ik of de CX450m bij een andere toko halen, of tevreden zijn met mindere sleeving en de GM pakken.

Een voeding als de RM550x is natuurlijk ook leuk, maar prijzig, en gezien het budget al ietwat onder druk staat niet direct een keuze die ik zou maken. Verschil in verbruik ga je echt niet snel merken, en de levensduur is van de genoemde goedkopere voedingen ook gewoon prima.

• PTXgamer
oke, dus dan is het eigenlijk relatief veel goedkoper om de gtx1070 te doen en dus nog ff ruim 3 weken te wachten (heb het geld toch nog niet maar ik ga veeeel werken in de vakantie en van tevoren)

en voor de voeding zal ik dan nog ff kijken

iig heel erg bedankt mensen! :)
Pagina: 1