Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streaming TV services & Kodi -> alternatief ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Primair is mijn vraag:
Is er een alternatief voor Ziggo & tvheadend & kodi?

Iets uitgebreider:
Sinds een jaar of 8 (uit mijn hoofd) gebruik ik tvheadend. Om het DVBC signaal van ziggo over te zetten op het interne netwerk hier, zodat ik het als service in Kodi kan gebruiken. Dit werkt eigenlijk altijd goed. Nu kijk ik zelf niet veel lineaire televisie, maar de vriendin kijkt graag na 5 keer dezelfde aflevering graag nog een 6de keer ...

Zelf wil ik graag weg bij Ziggo, waarom...asynchrone up en download snelheid.

Hier hebben we al glas liggen, dus dat is niet het probleem, echter kan ik nergens iets vinden over een Kodi (plugin) alternatief. Na zoeken op het net alleen retrospect gevonden. Maar dit was zeer beperkt qua informatie.
De vraag is dus, zijn er tweakers welke een alternatief hebben voor de ziggo & tvheadend combi.

Als laatste: ik zoek een legale oplossing. Momenteel betaal ik voor een standaard TV abbo en wil als alternatief ook gewoon betalen.

NLziet lijkt interessant, alsmede bijvoorbeeld Vodafone TV anywhere, alleen beide zie ik niet als "addon/plugin" voor Kodi.

Ben heel benieuwd of er tweakers zijn die een goede oplossing hebben waar de vriendin blij van wordt en ik ook (synchrone snelheid - grin - )

Alle reacties

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
BSeB schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:12:
Hier hebben we al glas liggen, dus dat is niet het probleem, echter kan ik nergens iets vinden over een Kodi (plugin) alternatief.
Vrijwel alle grote Nederlandse glasaanbieders gebruiken eenzelfde DRM-oplossing voor IPTV.

Een publieke discussie om dat te bewerkstelligen waar je in de TS om vraagt is enige tijd geleden met juridisch geblaf de kop ingedrukt. Technisch was het allemaal prima mogelijk.

Diezelfde aanbieders bieden meestal ook 'web TV' aan, maar dat leunt dan meestal op een Silverlightplugin van De DRM-leverancier. Ook dat is niet echt lekker werkend te krijgen in Kodi, en de kwaliteit is toch vaak matig.

Er geldt een uitzondering voor het select groepje (al dan niet regiogebonden) providers dat het DVB-C-signaal nog over glas beschikbaar maakt - vaak is dat gewoon ongecodeerd, dan kun je met eenzelfde oplossing als je nu hebt uit de voeten.
NLziet lijkt interessant, alsmede bijvoorbeeld Vodafone TV anywhere, alleen beide zie ik niet als "addon/plugin" voor Kodi.
Loopt volgens mij eveneens stuk op het punt 'Silverlight' - en ze bieden geen lineaire TV..

Sinds vorige week heeft T-Mobile een nieuw product in (beta)fase gelanceerd: Knippr. Je kunt je niet meer aanmelden, maar ik las op Twitter enkele berichten over Flash.

Ik weet niet hoe DRM in Flash typisch werkt (Widevine - zit o.a. in Chrome)? Ook dat is het maar de vraag of je er iets mee kunt binnen Kodi - de kans is groot van niet.

Overigens weten we nu helemaal niets over die service, dus ik ben benieuwd naar ervaringen. Bijvoorbeeld of de beeldkwaliteit uberhaupt acceptabel is (720p?).

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Had het recent bekeken dat IPTV van Vodafone idd, daar las ik ook over de codering en kreeg een vergelijkbaar antwoord met het eerste deel van je reactie.
Ik werd echter getriggerd door de diverse apps die nu verschijnen met "overal" tv kijken. Dus vandaar mijn vraag of zoiets ook werkend is/was in kodi in tegenstelling tot het IPTV verhaal.

Maar dan loopt momenteel mijn vraag dood.