Bijen overlast, wat voor soort hebben we mee te maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
De laatste tijd hebben wij constant dode / slaperige bijen in huis.
We treffen ze op de vreemdste plaatsen aan, op de vloer, op vensterbanken etc.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9M1SEteiqyE/VzGenleoLAI/AAAAAAAABYY/O-STq9yWg9QtQD0Xi34leFf8nF_aRJZVACCo/s640/bij.jpg

Als ik met mooi weer buiten rondkijk, zie ik ze ook geregeld op kozijnen zitten, waar ze even rondlopen en weer wegvliegen.
Soms verdwijnen ze ook in gaten tussen stenen of deuren/kozijnen.

Weet iemand met wat voor bij ik hier te maken heb? is dit op basis van fenotype te determineren? of zijn alle bijen min of meer hetzelfde?

Voordat ik bel met een Imker, dacht ik de vraag hier eerst eens te stellen. :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tikje naar Algemene Zaken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Ik ben geen bijenkenner, maar ik kan me voorstellen dat als de bijen buiten vaak naar één bepaalde plek gaan, dat het dan een bijenvolk is. Een imker zou daar zeker belangstelling voor hebben. Als de bijen niet naar een bepaalde plek gaan, maar in een grote verscheidenheid aan kieren, gaten en spleten kruipen, dan lijkt me de kans groot dat het om individuele bijen gaat. Deze bijen steken niet, zijn in het algemeen volledig onschadelijk en zijn zelfs nuttig voor je tuin en de natuur. Lekker laten zitten dan, en ervan genieten. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Soort kan ik je niet mee helpen, maar het klinkt alsof er een bijennest in je spouwmuur zit. Als die naar binnen toe niet goed is afgesloten kunnen ze op die manier binnen komen.
Als dat zo is dan is het een kwestie van zoeken via welk openingetje ze binnen komen, en die afsluiten.

Ik weet niet of het kwaad kan dat ze in je muur zitten, dat valt altijd na te vragen natuurlijk.