Toon posts:

Coil whine: pech of vermijdbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik overweeg om een nieuwe psu aan te schaffen voor mijn dell xps 8900. Op internet kom ik allerlei reacties tegen waarin mensen klagen over coil whining wat betreft de psu. De een zweert bij Corsair vanwege de kwaliteit en stilte, terwijl de andere dit merk de grond in boort en zweert bij seasonic/EVGA. Eerlijk gezegd kan ik er geen kaas van maken voor welk merk ik moet gaan? Is het fenomeen van coil whining gewoon domme pech hebben, of ligt het aan het merk of kan je het zelf voorkomen? Ik dacht zelf aan een Corsair RM 650x/750x...

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sommige producten zijn notoire 'coil whiners', maar de RMx is daar niet één van. Andere producten bestaat de kans bijna altijd dat dit bestaat/ontstaat, al is die niet direct iets om zorgen over te maken. RMx is een prima PSU, als die van jou een coil whine heeft stuur je hem direct onder wet koop op afstand terug. Als het later optreedt is het ook een reden om hem RMA te sturen.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08
Als je via internet koopt heb je altijd het Europees recht om zonder opgaaf van redenen het binnen 2 weken terug te sturen.
Lijkt me allemaal niet zo moeilijk...