Toon posts:

Mail protocol doorontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat in de medische en juridische wereld nog veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de traditionele fax omdat communicatie via email niet rechtsgeldig of onveilig zou zijn omdat er o.a geen ontvangstbevestiging ingebouwd zit, hoe dit precies zit weet ik ook niet.

Hoe zit dat eigenlijk bij email, wordt dit in de toekomst de standaard? Wordt het universele protocol nog actief ontwikkeld om daar bijvoorbeeld functies aan toe te voegen voor een harde ontvangstbevestiging of het toevoegen van een rechtsgeldige handtekening?

Ik vraag me af waarom ze die basics die ze bij fax al decennia hebben waarom men toentertijd deze niet in het email protocol hebben geïmplementeerd.

Jaren geleden weet ik nog wel dat clients als Outlook ondersteuning bieden voor handtekeningen in de vorm van certificaten en voor ontvangst en leesbevestigingen maar sinds ik alles via webmail doe is die ondersteuning er niet meer. Bovendien heb ik twijfels bij de betrouwbaarheid ervan omdat dit op client niveau plaatsvindt en niet op server niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor encryptie en authenticatie kun je S/MIME of PGP gebruiken.
Hier zit echter geen ontvangsbevestiging in.

Email is ook niet point-to-point zoals fax dus je hebt geen enkele garantie dat je mail überhaupt ooit aankomt. En ook niet hoe snel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je hoeft het protocol niet aan te passen, maar je zou dit met clients kunnen doen.
Auto reply door de ontvangende partij en waarbij de client van de verzender de email als: ontvangen kan beschouwen.

Deze feature zit niet in Outlook, maar ik zie niet in waarom dit niet eenvoudig in te bouwen is.
Elke email worden dan wel 2 emails, maar de load is minimaal.

Dat communicatie via email niet rechtsgeldig is, is volgens mij achterhaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 10-05-2016 10:30 ]