Help! GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Ik heb voor de lol weer s Medal of Honor Allied Assault geinstalleerd op mn macbook op windows (bootcamp). De game doet het, maar ik kan de hoogste resoluties niet gebruiken, want dan crasht hij en krijg ik de volgende foutmelding: GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Als ik de game dan weer start blijft het scherm grijs en moet ik hem in safe mode starten. Ik heb een MacBook Pro 13 inch mid 2011 met een Intel HD 4000 videokaart, Windows 8.1 64 bit en DirectX11. Ook heb ik mn videokaart drivers geinstalleerd met de Intel Driver Update Utility, maar dat helpt niet.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je de bootcamp drivers geïnstalleerd? Ik had ook een MBP 2011, en die werkte prima met Medal of Honor Allied Assault.

Ik heb voornamelijk de Mac OS X versie van Medal of Honor Allied Assault gebruikt, maar met bepaalde mods ook op Windows via Bootcamp en dat werkte ook prima.

Het ligt in elk geval niet aan je hardware, die kan het prima draaien, maar ergens in je configuratie klopt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Hoi, Daar heb ik nog niet aan gedacht, wist niet dat bootcamp zelf ook drivers heeft. Als ik erop google vind ik ook een site waarop staat dat je bootcamp drivers niet up to date zijn als je geen mac-features meer ziet in bootcamp en dat is bij mij sinds kort ook het geval. Ik kan de mac-partitie niet meer zien in bootcamp, dus daar zou het aan kunnen liggen. Ik ga even zoeken naar de juiste drivers. Mocht je een linkje hebben er naar hoor ik het ook graag.

Ik heb MOHAA alleen nog maar voor windows gevonden, niet voor Mac. Heb gewoon een windows-versie op bootcamp geinstalleerd. Hij doet het wel, behalve als ik de resolutie in het spel op 1280x1024 of hoger zet. Dat werkte bij jou wel?

[ Voor 33% gewijzigd door averagegamer op 10-05-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb deze stappen gevolgd: https://support.apple.com/en-us/HT204923

Maar het helpt niet. Medal of Honor crasht nog steeds als ik de resolutie verhoog en ik zie ook nog steeds de MAC-partitie niet op bootcamp. Dat was eerst wel zo, en omdat ze dat op deze site specifiek noemden als een verschijnsel van een verouderde bootcamp, samen met het niet beschikbaar zijn van bepaalde resoluties dacht ik dat het dat probleem en mn probleem in Medal of Honor op zou lossen, maar helaas.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door averagegamer op 10-05-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer