Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 2in1? Volwaardige laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 20:36
Hi,

Voor volgend jaar ben ik voor een studie opzoek naar een nieuwe laptop. Nu zie ik een trend ontstaan waarbij je steeds meer tablets en laptops in één hebt. Oftewel de 2 in 1. Maar is dit wel een goed idee? Ik heb een Samsung Tab S2. Oftewel een prima tablet. Heeft een dergelijke 2 in 1 dan nog wel een meerwaarde? Of is dat vergelijkbaar tussen auto's die als boot moeten fungeren? Beide is gewoon ruk zeg maar.

Een nieuwe laptop / 2 in 1 zal gebruikt worden voor niet zo veel bijzonders: tekstverwerken, filmpje kijken, beetje browsen etc.

Graag jullie ervaringen / advies!

Alle reacties

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 10:42
Hi Robbartelds,

Zelf had ik eerst ook precies deze vraag, wat is nou de toegevoegde waarde van aan convertible t.o.v. een traditionele laptop of een tablet?

Een convertible brengt eigenlijk het beste van een tablet en laptop bij elkaar. De volledige Windows omgeving in een dunne behuizing die je als beide apparaten kan gebruiken.

Via de "door Tweakers getest" actie heb ik de afgelopen twee weken de Samsung TabPro S testen, een Windows 10 convertible met Intel Core M processor. Voor mij was dit de eerste ervaring met een convertible, hiervoor heb ik alleen gewerkt op normale laptops en tablet. Het is mij ontzettend goed bevallen. De batterijduur en prestaties zijn dik in orde en deze zou dus eerlijk gezegd prima als laptopvervanger door kunnen gaan.

Helaas heeft deze convertible een onhandige standaard waardoor het scherm maar op twee kijkhoeken kan staan. Hierdoor zou ik 'm persoonlijk niet als complete laptopvervanger aanraden, maar veel van de andere convertibles hebben dit probleem niet! Er zijn natuurlijk ook verschillende soorten: De TabPro S / Surface Pro, waarbij je een losse tablet en hoes met keyboard en trackpad hebt. De Yoga's, waarbij je het scherm (180 graden) tegen de achterkant kan kantelen. En de convertibles zoals de Surface Book, waarbij je het scherm loshaalt van het onderste gedeelte van de laptop.

Ik denk dat wat het fijnste werkt een hele persoonlijke keuze is. Zelf zou ik liever voor een model a la Surface Book gaan. Maar als Samsung een case uitbrengt waarbij de TabPro S wel een prettige kijkhoek heeft zou mijn keuze heel anders kunnen zijn.

Hoe dan ook hoef je het voor de prestaties niet te laten, de Core m processoren zijn krachtiger dan je denkt en kunnen de taken die jij noemde met gemak aan. Wat je ook doet, ik raad ik je sowieso aan om een laptop uit te zoeken met een touchscreen. Het is zo ontzettend handig om dingen aan te kunnen tikken wanneer je aan het werk bent. (denk bijvoorbeeld aan het verplaatsen van je cursor in Word).

Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven op je vraag?

p.s. mocht je beniewd zijn naar mijn ervaringen met de Samsung convertible, check de review dan hier

[ Voor 8% gewijzigd door andMax op 10-05-2016 16:35 . Reden: Typo's ]