Toon posts:

DVI-D video kaart naar VGA beeldscherm welke kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net zelf een nieuw systeem gebouwd, een skylake systeem met een MSI R9 Radeon 390 8GB videokaart.
De videokaart heeft 2 DVI-D uitgangen die ik wil gebruiken om een VGA beeldscherm op aan te sluiten.
Welke kabel (omvormer) heb ik daarvoor nodig, heb nu dit stekkertje gekocht via internet maar met deze krijg ik geen beeld op mijn beeldscherm.
Heb 3 schermen geprobeerd allemaal geven ze no signal aan.

Dit stekkertje heb ik gekocht:
http://tweakers.net/price...tronic-dvi-d-vga-m-f.html

Mijn vraag is zijn er andere stekkers waarmee ik mijn beeldscherm met VGA uitgang op mijn PC aan kan sluiten?
Heb mijn PC al een week thuis staan en kan er gewoon niks mee nu...

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
Zit het probleem wel in het blokje? Heb je er überhaupt al beeld uit gekregen?

Anders eerst is proberen zonder verloopjes direct via hdmi/dvi

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
DVI-D = Digitaal, VGA = Analoog. Dus met een gewone 'domme' stekker gaat het je niet lukken. Je zal een actieve omvormer moeten kopen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Startech.com Startech Dvi D To Vga Active Adapter Convert. Cbl

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Verbazend dat je dat adapter blokje passend hebt weten te krijgen, want de videokaart heeft DVI-D uitgangen en het blokje een DVI-I ingang met o.a. 4 extra pinnen waarover bij een gecombineerde DVI de analoge (kleur) signalen lopen.

Alternatief kan ook een Displayport --> VGA adapter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:18:
Verbazend dat je dat adapter blokje passend hebt weten te krijgen, want de videokaart heeft DVI-D uitgangen en het blokje een DVI-I ingang met o.a. 4 extra pinnen waarover bij een gecombineerde DVI de analoge (kleur) signalen lopen.

Alternatief kan ook een Displayport --> VGA adapter zijn.
Heb een DVI-D naar VGA verloopje kunnen vinden via internet, die gewoon passend was :)

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:13:
DVI-D = Digitaal, VGA = Analoog. Dus met een gewone 'domme' stekker gaat het je niet lukken. Je zal een actieve omvormer moeten kopen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Startech.com Startech Dvi D To Vga Active Adapter Convert. Cbl
Dus als ik deze koop zou ik beeld moeten krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
nooberke schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:08:
Zit het probleem wel in het blokje? Heb je er überhaupt al beeld uit gekregen?

Anders eerst is proberen zonder verloopjes direct via hdmi/dvi
Kan hem wel aansluiten op mijn TV maar dat vind ik niet ideaal

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Het blokje werkt niet, je wist dat die niet zou werken na je post in een ander forum, en dat je een actieve adapter nodig hebt. Simpelweg een adapter van dvi d naar vga kopen, iedere zal voldoen :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:25:
[...]
Dus als ik deze koop zou ik beeld moeten krijgen?
Ja dat zou moeten inderdaad.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Heb een DVI-D naar VGA verloopje kunnen vinden via internet, die gewoon passend was :)
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/1588.DVI.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/NfQgG.png

Het lijkt allemaal op elkaar, maar dat het past betekend niet dat het werkt. Je hebt die VGA pinnetjes wel nodig voor een passieve converter.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 12-05-2016 07:59 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1