Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Beste Tweakers,

Probleem opgelost, zie gemarkeerde antwoord!

Sinds vorige week ben ik het bezit van een Macbook Pro Retina (Later 2013) 13 inch. Hiervoor heb ik altijd een Macbook Air gehad (2011). Op beide MacBooks liep ik tegen het probleem aan dat sommige websites niet meer laden via Safari waarbij Safari aangeeft dat de browser niet ondersteund wordt, een van die websites is iCloud. Meestal heb ik dit opgelost door Chrome te gebruiken, deze geeft wel een melding dat chrome deze pagina niet meer ondersteund maar ik kan de pagina's wel openen.

Echter begint het probleem nu wel beetje storend te worden en zie ik niet zo snel een oplossing. Zoals gezegd betreft het een Macbook Pro Retina late 2013.
Safari is, naar mijn weten up-to-date, met versie 9.1 (11601.5.17.1).
Ik draai de volgende extensies op Safari:
- 1Password;
- YoutubeWide;
- Nomoreitunes;
- Video2mp3
- Youtubedownloader;
- Facebook adblock;
- Adblock;
- Clean Search Google.

Daarnaast zijn de volgende programma's geïnstalleerd:
Java: versie 8 update 91;
Flash Player: 21.0.0.226 (up to date volgens Flash).

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Daarnaast heb ik sinds de overstap ook problemen met Time Machine. Ik heb via USB een externe HDD van 1250gb beschikbaar voor m'n Macbook met 256gb. Nu geeft Time Machine aan dat ie niet voldoende ruimte heeft om een back-up te maken. Ik heb de schijf volledig gewist via schijfhulpprogramma en er is nu 1250gb aan ruimte beschikbaar. Echter als ik kijk bij de time machine voorkeuren zie ik dat deze een back-up wilt maken van de schijf Time Machine (700mb) en Macbook (205gb), deze tellen volgens Apple op tot 1,82tb. Ik kan de schijf van de MacBook met het minnetje verwijderen, maar kan dat niet doen voor Time Machine.

Iemand enig idee wat hier de oplossing zou kunnen zijn?

Ik heb zo goed mogelijk proberen te beschrijven wat de problemen zijn en de nodige info, maar ik ben zelf niet echt een tweaker dus weet niet precies wat jullie zoeken. Ik hoor graag als jullie meer info nodig hebben.

Alvast bedankt,
Jeroen

Beste antwoord (via granturismo5 op 16-05-2016 10:28)

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
Open de Safari instellingen (command+,), en zet in het geadvanceerde tab het ontwikkelers menu aan (developer menu). Controleer of in het ontwikkelaars menu de user-agent op automatisch staat. Waarschijnlijk staat hij op een andere versie, of handmatig ingevoerd.

Dit kun je daarna controleren met bijvoorbeeld http://www.useragentstring.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Al geprobeerd de extenties uit te zetten? Met zo'n aantal kan het makkelijk een keer fout gaan. Vooral met adblockers.

Ik ben ehter bang dat je een clean install moet gaan overwegen. Een time machine backup van 1,8tb is echt belachelijk voor zo'n machine. Heel raar ook dat er getracht wordt de TM schijf zelf te back uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Helaas, dat heb ik een keer geprobeerd en ook zojuist nog even gedaan. Is niet de oplossing. Bedankt voor het meedenken.

Ben bang dat je gelijk hebt met een clean install, maar zal een hoop tijd kosten om alles weer goed terug te zetten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat browser niet ondersteund bericht ligt niet aan Safari zelf, dat is zeker. Waarschijnlijk is een van de extensies dusdanig verouderd (safari 6/7 based bijv.) dat-ie roet in het eten gooit.
Simpel testje: vind een site die de melding heeft, gooi alle extensies uit en zet ze een voor een aan en kijk per extensie of de melding terugkomt. Dan weet je meteen welke de boosdoener is.

Wat time machine betreft, kijk even naar de partitiestructuur. Maak desnoods even de partitie opnieuw en formatteer opnieuw als Mac OS Extended (Journaled).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
granturismo5 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:46:
Helaas, dat heb ik een keer geprobeerd en ook zojuist nog even gedaan. Is niet de oplossing. Bedankt voor het meedenken.

Ben bang dat je gelijk hebt met een clean install, maar zal een hoop tijd kosten om alles weer goed terug te zetten gok ik.
Ik zou eerst proberen of dit werkt: https://www.maketecheasie...ta-usage-calculation-osx/. Wellicht berekent je Mac niet op een correcte wijze hoeveel ruimte je nodig hebt voor Time Machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
nelizmastr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:13:
Dat browser niet ondersteund bericht ligt niet aan Safari zelf, dat is zeker. Waarschijnlijk is een van de extensies dusdanig verouderd (safari 6/7 based bijv.) dat-ie roet in het eten gooit.
Simpel testje: vind een site die de melding heeft, gooi alle extensies uit en zet ze een voor een aan en kijk per extensie of de melding terugkomt. Dan weet je meteen welke de boosdoener is.

Wat time machine betreft, kijk even naar de partitiestructuur. Maak desnoods even de partitie opnieuw en formatteer opnieuw als Mac OS Extended (Journaled).
Ik heb alle extensies verwijderd, maar probleem blijft. Heb check gedaan met Qualys browsercheck en alles was up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Time machine issue is overigens opgelost. Het was een interpretatie fout, het schermpje geeft aan wat ie niet meeneemt. Door het toevoegen van m'n andere externe hdd was dit opgelost. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Ik kwam nu vandaag deze melding tegen bij YouTube:

YouTube werkt in veel verschillende browsers. Als je veel van onze nieuwste en beste functies wilt gebruiken, voer je een upgrade uit naar een moderne, volledig ondersteunde browser.
Hieronder zie je de nieuwste versies van de ondersteunde browsers.
Dit bericht is gebaseerd op de tekenreeks van de user-agent die is gemeld door je browser. Eventuele geïnstalleerde extensies en plug-ins kunnen de tekenreeks wijzigen. We hebben het volgende ontvangen:
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS 10_6_6; nl-nl) AppleWebKit/6533.19.4 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.3 Safari/6533.19.4,gzip(gfe)

Voor zover ik het juist kan ontcijferen, denkt youtube dus dat ik op mac 10.6.6 draai met safari 5.0.3.?

Ik heb alle extensies al verwijderd en alleen officieel, van de apple site te downloaded, extensies geïnstalleerd. Daar zou het niet aan moeten liggen, toch?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Open de Safari instellingen (command+,), en zet in het geadvanceerde tab het ontwikkelers menu aan (developer menu). Controleer of in het ontwikkelaars menu de user-agent op automatisch staat. Waarschijnlijk staat hij op een andere versie, of handmatig ingevoerd.

Dit kun je daarna controleren met bijvoorbeeld http://www.useragentstring.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Fantastisch. Dat is inderdaad de oplossing. Ik was hier echt nooit opgekomen! Heel hartelijk dank!
Pagina: 1