HK AVR247 HDMI kapot...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Afgelopen aantal weekjes al paar keer meegemaakt dat m'n HarmanKardon AVR247 begon te 'klappen' en geluid uitvalt.

Vandaag nogmaals; maar helaas. Krijg met geen mogelijkheid meer de HDMI out naar de TV meer werkend...

Helaas, maar na ongeveer 7 jaar trouwe dienst :-(

Misschien heeft iemand een idee om het op te lossen?

Het zal het HDMI board zijn - en vaak zijn er mensen die slimme tips hebben.

Alternatief is dat ik de apparatuur (wii,ps3,kpn ontvanger) rechtstreeks op de TV aansluit en m.b.v. optisch retour naar de AVR. Dit heeft wel kleine nadelen omtrent de maximale bitrate ivm geluid. Maar niet spannend ansich

Alternatief is een nieuwe aan te schaffen (voordeel gelijk met ARC!) tips welkom

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 13:12
Optie 3 is om het laten repareren. Ik heb onlangs een defect HDMI bord gehad bij m'n Denon. Heb het laten repareren voor €80,- Of het je dat waard is en of het voor een HK hetzelfde gaat kosten is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
LA-384 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:58:
Optie 3 is om het laten repareren. Ik heb onlangs een defect HDMI bord gehad bij m'n Denon. Heb het laten repareren voor €80,- Of het je dat waard is en of het voor een HK hetzelfde gaat kosten is natuurlijk de vraag.
Is wel een idee inderdaad; maar als ik kijk naar afschrijving en onzin ;)
dan is het nog de vraag of het inderdaad kan. zal eens zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie 7 jaar trouwe dienst heeft gehad is is dus uit 2009? Toen kostte dat ding ca 375 euro. Betekent dat ie al lang afgeschreven is en je 50 euro per jaar afgeschreven hebt. Impliceert ook dat ie voor iedere 50 euro aan reparatie een jaar extra mee zou moeten gaan. En reken op 100 euro of meer, das bijna 1/3e van de aanschaf van een nieuwe. En hij is nu al ver verouderd, plus HK is nou niet echt de kwaliteit die je bij een vergelijkbare Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha wel hebt. HK was ooit goed, maar dat is al lang verloren gegaan. Ik schaar het net iets boven de alles in 1 setjes van Samsung, LG en consorte .
Ik zou het wel weten. Lekker wat nieuws en moderns kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:23:
Als ie 7 jaar trouwe dienst heeft gehad is is dus uit 2009? Toen kostte dat ding ca 375 euro. Betekent dat ie al lang afgeschreven is en je 50 euro per jaar afgeschreven hebt. Impliceert ook dat ie voor iedere 50 euro aan reparatie een jaar extra mee zou moeten gaan. En reken op 100 euro of meer, das bijna 1/3e van de aanschaf van een nieuwe. En hij is nu al ver verouderd, plus HK is nou niet echt de kwaliteit die je bij een vergelijkbare Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha wel hebt. HK was ooit goed, maar dat is al lang verloren gegaan. Ik schaar het net iets boven de alles in 1 setjes van Samsung, LG en consorte .
Ik zou het wel weten. Lekker wat nieuws en moderns kopen :)
leeftijd / afschrijving / waarde klopt als een bus ;)

voor paar tientjes kan ik nog wel even verder leven met het apparaat (en rustig nadenken over een alternatief, nu of over een jaar ... of 2)

hij voldoet verder namelijk nog steeds aan mijn eisen; en om nu ~400 euro uit te geven voor alleen een HDMI poortje ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Paar tientjes ben je denk ik alleen al kwijt aan onderzoekskosten. Dan is er nog niks gerepareerd ;)
Maare, probeer voor de gein eens een ndere HDMI kabel. Mijn digital coax is een dropveter en heeft af en toe ook kuren. Effe wiebelen (of een ndere kabel, nog niet an toegekomen :+) lost het issue op. HDMI kan ook dergelijke slijtage vertonen, zeker als ie al 7 jaar op de zelfde plek zit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1