Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb een aantal vragen over Computer Glasses.

Deze markt wordt geleid door Gunnar Glasses maar er zijn alternatieven zoals No-Scope.
Ik heb interesse om er één te kopen maar welke?

Op zich heb ik niet zo last van "eye strain", maar het feit dat bepaalde brillen het beeld vergroten (magnify feature) vind ik interessant. Daarnaast maken ze ook het beeld scherper.
Deze brillen bevatten meestal "Amber lenses" waarvan ik gehoord heb dat deze de kleuren aanpassen. Dat lijkt mij niet zo fijn. Er zijn ook "Crystalline lenses" die blijkbaar de kleuren minder aanpassen maar deze zijn moeilijk te verkrijgen.
Ik wil zo'n bril het meest gebruiken voor het spelen van Games.

Het aanbod van deze brillen is mager in Nederland.

Dus heeft iemand ervaring met deze brillen? Welke raad je mij aan en waar kan ik deze kopen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

IntelForce schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:49:
Op zich heb ik niet zo last van "eye strain", maar het feit dat bepaalde brillen het beeld vergroten (magnify feature) vind ik interessant. Daarnaast maken ze ook het beeld scherper.
-O- -O-

Niet dat je zo'n reactie wil horen maar alsnog.
Mijn zusje heeft net zoals ik last van dyslectie, of ze het nu erger, minder erg of dat ze aanstelt maakt even niet uit. Ze heeft moeite met lezen en schrijven. Haar studie liep wat minder en ze kwam xlens tegen, ze was verkocht. Nu kriebelt er altijd wat bij mij als het om nieuwe dingen gaat die super goed werken maar waarbij gewoon 0,0 wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het ook daadwerkelijk functioneert. Als zij nu placebo effect ervaart en hierdoor haar studie toch wat beter oppakt en dit goed doorloopt hoor je mij niet klagen.
Ik kan niet vinden dat deze 'gaming goggles' meer zijn dan geld aftroggelen van de gulle gamer.

Ik heb al sinds mijn 10de een bril, sinds mijn 15de lenzen en/of een bril. Ik weet hoe vervelend sommige headsets kunnen zijn en hoe erg je neuspadjes op je neus kunnen drukken, in overleg met mijn opticien heb ik verschillende varianten gebruikt, zacht kunststof, hard kunststof en uiteindelijk titanium neuspads, is dit ook uit te wisselen bij zo'n bril?
Ik weet ook dat als ik elke twee uur even wat drinken pak ik geen last meer heb van mijn ogen en als ik flux gebruik ook 's avonds geen last krijg. Ook is achtergrond verlichting inschakelen cruciaal voor mij in de avonduren. Ik heb de afgelopen ~14 jaar veel gegamed, soms wel weken achter elkaar 16 uur per week met bril en/of met lenzen. Een bril dragen in combinatie met een headset is niet altijd even gemakkelijk, sterker nog een bril dragen in het algemeen is niet altijd even gemakkelijk, al helemaal niet als je opticien alleen per post te benaderen is.

Ik zal me toch eens goed achter mijn oren krabben voordat ik iets van (laten we zeggen) 50€ zou aanschaffen waar je misschien profijt van hebt, maar echt een zeer drastische aanpassing is van je levenswijze achter je computer.

My two cents.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Hallo!

Sinds gister heb ik een Gunnar Amber bril ter beschikking. Ik gebruik het pas sinds gister avond thuis achter de buis en vandaag tijdens werk.

Deze bril heb ik aangeschaft omdat ik elke dag na werk vooral last heb van vermoeide ogen, mijn ogen wil ik dan ook alleen maar sluiten en heb dan ook een branderig gevoel. Dit zou het moeten verminderen of misschien wel helemaal moeten voorkomen. wanneer ik niet achter een computer zit heb ik hier ook helemaal geen last van en vond de investering wel de moeite waard.

Op YouTube zijn er ook reviewers die de bril een half jaar of langer gebruikt hebben, wellicht helpt het ook daar aan te kloppen, in veel gevallen krijg je ook snel een reactie van iemand daar.

Het is niet zo dat alle kleuren veranderen. de gele tint is ook zodanig ligt dat niet alles geel wordt. groen is nog gewoon groen en geel kun je ook gewoon onderscheiden. echter licht blauw (de lucht) wordt wittig/gelig. maar als ik naar het flesje spa blauw kijk is dit prima te zien als blauwe kleur.

Wat mij wel opvalt is als ik de bril af doe dat alle lichte(witte) kleuren blauwig lijken van een monitor en tl buizen. Vaak op werk heb ik ook hoofdpijn en aan het eind van de dag heel veel last van vermoeide ogen. Een bezoekje bij de oogarts heeft een minimale afwijking laten zien. Ik ben lichtjes bijziend met een 0.25 afwijking aan één oog.

De crystalline versie wordt vooral gebruikt door men die voornamelijk bezig zijn met grafische vormgeving. Voor gamers weet ik niet of de crystalline versie interessant is.
Ik ben dan ook niet met grafische vormgeving bezig dus mijn bevindingen zullen heel anders zijn dan iemand die hier wel veel mee bezig is en met kleur nauwkeurigheid te maken heeft.

Op amazon.de of amazon.co.uk zijn ze wat betaalbaarder dan als je het via een NL retailer zou kopen zoals conrad. Jammer genoeg heb ik ze nergens (online) kunnen vinden bij een opticien.

Je zou ook een kijkje kunnen nemen bij http://www.see-concept.com/en/14-screen prijzen hier beginnen bij 40 euro. De reviews van dit merk heb ik echter niet naar gezocht.

Succes met zoeken!

Gr.
Maher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als brilglazen met bepaallde kleur helpen, betekent dat dat je scherm ofwel te fel ingesteld is, danwel de kleurtemperatuur te hoog is - en waarschijnlijk beide.

De meeste monitoren worden met teveel helderheid en te hoge kleurtemperatuur geleverd, dus dat kan kloppen. Maar in plaats van EUR 40 af te tikken voor een paar stukken glas/plastic voor je ogen lijkt het me doelmatiger om gewoon de instellingen van je scherm correct te doen.

Als je het helemaal goed wilt doen kun je de boel calibreren, maar je komt al een heel eind door brightness op max 50% in te stellen (vaak heb je zelfs dat niet nodig) en kleurtemp max 6500K, maar liever 5400K. Je kunt ook me apps als f.lux softwarematig kleurtemperatuur aan moment van de dag aanpassen, maar ook hier: grootste winst pak je al door handmatig een lagere in te stellen.

Eea hangt natuurlijk ook af van je scherm en de omgeving waar je in werkt, maarr ik heb nog nooit een scherm gezien met out-of-the-box te weinig brightness of een te lage kleurtemperatuur :z

Oslik blyat! Oslik!