Laptop scherm(panel) vervangen voor andere

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik heb een Acer E5-571 55KE, daarvan is de panel aan het overlijden, werkt nog wel maar verliest geregeld het beeld als ik aan de klep zit van de laptop, heb kabel goed nagekeken of er breuk was maar die lijkt goed te zijn en kan het niet na produceren door de kabel te bewegen op welke plek dan ook, beide kanten de kabel er ook paar keer eruit gehaald en weer opnieuw vastgezet, zodra ik het panel beweeg dan is er storing of het beeld valt weg. De klep van deze laptop is ook zeer dun, alleen van plastic, is zeer flexibel, het panel is dus vaak heen en weer gegaan. Ik weet het dus niet 100% zeker maar gok erop dat het panel stuk is.

Maar het panel staat me eigenlijk ook een beetje tegen, het is mat en de kijkhoek is toch wel erg beperkt, daardoor verstel ik het scherm ook extreem vaak. Is full HD 15.6", ook dat viel achteraf toch wat tegen, zou liever lagere resolutie hebben.

Nu ben ik gaan zoeken en heb aantal schermen gevonden uit dezelfde serie, Acer E5 571, fysiek klopt alles, maten kloppen, connectors kloppen, zitten op dezelfde plek. Vraag is hoe gaat notebook met het scherm om, is dat een standaard of zit er in elke notebook iets in de firmware om de schermen te herkennen en/of aan te sturen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Er is geen garantie meer, de laptop is meer dan jaar oud, en de winkel is failliet, kans dat ik makkelijk garantie kan claimen is er niet, of het word een hoop gedoe, en dan krijg ik weer hetzelfde scherm terug.

Beste antwoord (via mad_max234 op 12-05-2016 19:18)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
Ik heb zelf goede ervaringen met deze leverancier. Zij laten direct zien, a.d.h.v. typenummer, welke schermen voor jou relevant zijn. De kans is overigens wel groot dat je de display kabel moet vervangen omdat deze nog wel eens verschillen voor non-HD en HD schermen.

http://www.laptopscreen.c...ASPIRE%20E5-571%20SERIES/

Alle reacties

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 21:24

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

soms kun je nog via de fabrikant zelf garantie claimen mits je de bon hebt. Daar is volgens mij ook de fabrieksgarantie voor. bij de computerzaak waar ik meestal mijn spul haal gaven ook aan dat de aftersales van Acer zeer goed verbeterd is. En tuurlijk je krijgt wel het zelfde scherm terug maar je kunt altijd de resolutie in windows zelf verlagen of de scaling aanpassen.

Dan blijven wel de slechte kijkhoeken maar heb je in iedergeval wel een werkend scherm. Mocht je dan toch gaan voor een ander type scherm en het willen gebruiken dan mocht het niet werken. Kun je altijd op het oude scherm terugvallen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Bedankt voor je tips.

De kijkhoek en dat scherm mat(minder mooie kleuren) is zijn de grootste redenen dat ik graag andere wil, resolutie is niet het belangrijkste, al werkt scaling niet altijd even goed maar daar valt wel mee te leven. Ik kan eens contact opnemen met Acer of hun iets meer kunnen vertellen en of ze wellicht nog wat voor me kunnen betekenen, want zo oud is de laptop namelijk nog niet, 14 maanden, maar heb geen zin om de laptop weken kwijt te zijn, dan koop ik zelf wel een nieuw scherm in de winkel.

Maar jij weet dus ook niet hoe dat zit met de aansturing?

Ik heb net nog wat lopen zoeken en lezen, maar er is weinig over te vinden, veel al komt het neer op soms werkt het soms niet. Zal de winkels eens mailen of hun het scherm terugnemen als het niet werkt. Online mag je het sowieso terugsturen binnen 2 weken als het niet is wat je zocht.

Acties:
  • Beste antwoord

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
Ik heb zelf goede ervaringen met deze leverancier. Zij laten direct zien, a.d.h.v. typenummer, welke schermen voor jou relevant zijn. De kans is overigens wel groot dat je de display kabel moet vervangen omdat deze nog wel eens verschillen voor non-HD en HD schermen.

http://www.laptopscreen.c...ASPIRE%20E5-571%20SERIES/