Geheugen aankoop gezocht naar een alternatief

Pagina: 1
Acties:

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 14:15
Beste Allemaal,

Ik ben een laptop aan het upgraden. Er zit nu 1x 4GB in en een hardeschijf deze wil ik aanpassen door een SSD ipv de HDD. Het werkgeheugen wil ik uitbreiden. De bestaande geheugen module is een SK Hynix 4GB 1Rx8 12800S-11-13-B4 DDR3 laptop geheugen te zien op:
http://www.hardware4sale....eheugen.html#.VzDSi_mLSiM

Heeft iemand een alternatief aangezien het zelfde geheugen niet op de bekendere websites wordt verkocht?(azerty, alternate etc.)

Ik hoor het graag!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, en dan noem je niet welke laptop je hebt,
of er een slot vrij is en je bijv 4 GB erbij wil prikken,
of dat je iets anders voor ogen staat.

Dan wordt het wel wat moeilijk om er iets over te zeggen.

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 14:15
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Er is nog een zelfde slot aanwezig als het reeds aanwezige geheugen van hierboven. Laptop heb ik het model en type niet van. Gaat om de laptop van mijn vader..

Het idee is dus een 2de geheugen module bij prikken van 4GB.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 14:31

weebl

YARR!

neos1991 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
Laptop heb ik het model en type niet van. Gaat om de laptop van mijn vader..
Dan kunnen wij wel wat gaan roepen, maar dan is er de kans dat het uiteindelijk niet werkt...

Je kan je vader niet vragen wat voor merk en type het is... :?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Gekke henkie die 40 euro neertelt voor een 4GB SODIMMetje, het is geen 2010 meer :P

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Als ICT ondernemer weet ik het maar al te goed.

Wordt het niet meer gemaakt of is vervangen, dan kan men ervoor vragen wat men wil en dat zie vooral bij geheugenbankjes! Maar ook andere hardware!

Met de huidige nieuw prijzen van hardware, is upgrade van een paar jaar oude pc zonde van geld.

Meestal wil men meer geheugen, die uit de handel is en dus duur zijn. Een grote HDD of SSD, maar ze draaien nog met XP en moet er een nieuwe licentie gekocht worden en hopen dat de hardware, zoals het MOBO nog ondersteund wordt en ga zo maar door! Dus gewoon nieuwe PC!

Gelukkig heb ik nog wat op de plank liggen en kan sommigen nog uit de brand helpen, die niet de financiële mogelijkheden hebben om een nieuwe aan te schaffen!

Ik zal eens kijken of ik nog iets van een SODIMM heb liggen! Je hoort zo van me!

Verwijderd

Helaas! Geen DDR3, maar wel een paar zeer antieke ertussen, van begin jaren 90! :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:58:
Als ICT ondernemer weet ik het maar al te goed.

Wordt het niet meer gemaakt of is vervangen, dan kan men ervoor vragen wat men wil en dat zie vooral bij geheugenbankjes! Maar ook andere hardware!

Met de huidige nieuw prijzen van hardware, is upgrade van een paar jaar oude pc zonde van geld.

Meestal wil men meer geheugen, die uit de handel is en dus duur zijn. Een grote HDD of SSD, maar ze draaien nog met XP en moet er een nieuwe licentie gekocht worden en hopen dat de hardware, zoals het MOBO nog ondersteund wordt en ga zo maar door! Dus gewoon nieuwe PC!

Gelukkig heb ik nog wat op de plank liggen en kan sommigen nog uit de brand helpen, die niet de financiële mogelijkheden hebben om een nieuwe aan te schaffen!

Ik zal eens kijken of ik nog iets van een SODIMM heb liggen! Je hoort zo van me!
neos1991 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Er is nog een zelfde slot aanwezig als het reeds aanwezige geheugen van hierboven. Laptop heb ik het model en type niet van. Gaat om de laptop van mijn vader..

Het idee is dus een 2de geheugen module bij prikken van 4GB.
Nieuw is een 8GB reepje/kit al goedkoper:
http://tweakers.net/categ...0ubYMzaVVfFvuuhTqSvUIp5Qs

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 18:23 ]

Verwijderd

Dat is heel goed mogelijk!

Men weet precies, waar nog veel vraag naar is, of het wordt ondersteund en nog geproduceerd.

Als iets uit de handel gaat, of niet meer gemaakt wordt of de hardware ondersteund bv niet meer dan 4GB, dan schieten de prijzen omhoog!

Vooral de prijs van geheugen, kan per dag verschillen! Zeker als er een opvolger komt, sloeg ik meteen gangbare merken en grote bankjes in!

Want de volgende dag, kan het zo 2 x zo duur zijn!
Pagina: 1