Upgraden of Nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 23:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + allround PC. Genoeg om de komende 3 jaar alles te kunnen draaien wat uitkomt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

* Intel i5-3570K aan 3.8Ghz + Scyte Mugen
* Samsung 830 SSD 240 GB
* Corsair 16 GB ddr3
* Geforce GTX 670
* Corsair 550 watt voeding
* Asus p8z77-v

Wat verwacht je van ons?
Mijn pc is nu 4 jaar oud dus normaal betekent dan een nieuwe PC waarvoor ik wachtte op de nieuwe Geforce 1070 die er binnenkort is. Als ik echter even rondkijk vraag ik me af of het wel de moeite is en ik niet best gewoon de grafische kaart vervang. Is het de moeite om een volledig nieuwe PC samen te stellen? Zo te zien heb ik al memory genoeg en mijn SSD draait nog, lijkt het me enkel een upgrade van de processor te zijn en is dat de moeite?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een Intel i5 3550 met ook 16GB aan geheugen en na meerdere keren beetje rondgekeken te hebben is het (voor mij) het inderdaad niet waard om processor, moederbord en geheugen te upgraden. Met een videokaart kan je al een hele tijd mee. 3 jaar misschien niet, maar het scheelt wel bakken met geld.

Zelf ga ik ook voor de Nvidia GeForce GTX1070 als 'ie over een maand uitkomt en dan verwacht ik alles prima te kunnen draaien.

The devil is in the details.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Momenteel lijken de i5 2xxx en 3xxx nog snel genoeg te zijn. Ik zou in dit geval een GTX 1070 nog wel aanbevelen zonder een CPU upgrade: mocht het niet bevallen dan kan je dat altijd erna nog upgraden.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Heb zf een i5 3470 prima CPU! Veel s eller voor je gd ga je niet krijgen.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hoe gaat het nu? Voldoet de pc aan je wensen? Ik denk dat je daar gewoon even bij stil moet staan. Als je echt graag iets nieuws wilt dan is de grafische kaart vervangen een betere stap, maar het kan ook zijn dat het eigenlijk nu nog prima draait dan zou ik gewoon wachten totdat het pas ècht nodig wordt. Kortom upgrade als dingen nu niet goed lopen en upgrade niet puur op basis van X jaren oud.

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Alleen de grafische kaart upgraden aub. Koop met het geld dat je bespaart een bloemetje voor je moeder.

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 23:44
Grafische kaart upgraden dus, kan later nog altijd de rest doen.

Voelt vreemd aan dat mijn PC na 4 jaar nog uitstekend mee kan. Ben nog de tijd gewend waar 4 jaar verschil betekende dat je CPU 3x rapper was. Nu zijn de nieuwe aangeraden CPU's zelfs trager (?) dan die die ik al heb.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
De nieuwe cpus zijn niet trager dan die jij al hebt, maar bij de meeste GPU's zijn de Cpu's nog sterk genoeg om geen bottleneck te zijn, doe je er een titan x oid bij dan merk je wel wat verschil.

YouTube: Core i5 6600K Skylake Benchmarks vs i5 4690K/ 3770K/ 2500K/ FX-8350

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
Carra schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:17:
Grafische kaart upgraden dus, kan later nog altijd de rest doen.

Voelt vreemd aan dat mijn PC na 4 jaar nog uitstekend mee kan. Ben nog de tijd gewend waar 4 jaar verschil betekende dat je CPU 3x rapper was. Nu zijn de nieuwe aangeraden CPU's zelfs trager (?) dan die die ik al heb.
Kloksnelheid zegt niet alles, de nieuwere processors kunnen per kloktik meer instructies verwerken. Dat gezegd hebbende kan jouw processor nog prima mee (ik ben nog steeds tevreden met mijn eerste generatie i7, maar ik heb er ook geen super zware kaart aan hangen).

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Pagina: 1