Toon posts:

ESP-01 verliest software na uitschakelen voedingsspanning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op het moment bezig met een schoolproject waar we een klik-aan-klik-uit module moeten realiseren. Hierbij maak ik gebruik van een ESP-01 die via WiFi 230v aan moet kunnen sturen middels een android applicatie. De behuizing met daarin de ESP kan in elke willekeurige wandcontactdoos worden geplaatst om zo bijvoorbeeld een lamp of ander apparaat te kunnen schakelen.

Nu lopen we tegen het volgende probleem aan:

Nadat de voedingsspanning van de ESP-01 wegvalt, is hij na opnieuw voeden zijn software kwijt. Nu ben ik benieuwd hoe ik de software in het Flash geheugen van de ESP kan krijgen.

Ik programmeer de ESP-01 via ardiuno met behulp van een ftdi chip. Nog even wat extra informatie wat besterft instellingen in arduino:

Board: Generic ESP8266 module
Flash mode: DIO
Flash Frequentie: 40Mhz
CPU Frequentie: 80Mhz
Flash Size: 512K (64K spiffs)
Debug port: Disabled
Debug leven: geen
Reset method: CK
Upload speed: 115200
programmer: AVRISP mkll

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan bieden!

mvg,

notu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
Klinkt alsof je gpio0 niet met pullup is connected, waardoor hij in de bootloader modus gaat. Na flashen gaat hij dan 1 malig wel door met de sketch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, de esp onthoudt de software. Ik moet na bij het opnieuw opzetten van de spanning alleen even de gpio2 losmaken en de esp resetten. Dit kan ik met en knopje realiseren