Vraag

• rettes
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een probleem ondervonden met mijn nieuwe pc. Wanneer ik Call of Duty Black Ops 3 aan het spelen ben herstart mijn computer zichzelf na een aantal minuten(COD is mijn enige spel). Ik heb geen idee hoe dit kan en het is heel erg vervelend. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het probleem.
Op Eventviewer krijg ik als bron kernel-power, als gebeurtenis-id 41 en als taakcatogorie 63.

Dit is mijn pc build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,85€ 54,85
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 206,95€ 206,95
1Cooler Master Force 500€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 30,95€ 30,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,95€ 51,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 616,55

MVG,

Roan

Alle reacties

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 21:43
Kan je niet beter in t hardware forum terecht? Dit is volgens mij meer elektro-onderdelen(chips en dergelijke), Wat zijn je idle temps, en gebeurt het ook als je een benchmark programma draait?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 22:10

SA007

Moderator Tweaking
Move naar PMG, denk dat dat de beste plek hiervoor is.
Electronica is het in ieder geval niet ;)

• rettes
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-03-2023
jctjepkema schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:06:
Kan je niet beter in t hardware forum terecht? Dit is volgens mij meer elektro-onderdelen(chips en dergelijke), Wat zijn je idle temps, en gebeurt het ook als je een benchmark programma draait?
wat bedoel je met idle temps? en ik heb geen benchmark programma. Zit de topic nu in het goede forum?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

rettes schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:12:
[...]

wat bedoel je met idle temps? en ik heb geen benchmark programma. Zit de topic nu in het goede forum?
Idle temps word bedoeld hoe warm de onderdelen (processor en/of videokaart) zijn terwijl de PC 'niks' doet (dus geen zware programma's draait, maar gewoon op je bureaublad zit).

Kun je controleren met een programma zoals HWMonitor.

Is overigens ook handig om te controleren hoe warm de boel word onder belasting (game of benchmark).
kernel-power
Is vaak een beetje een globale melding die tevoorschijn komt als Windows plots op niet correcte wijze is afgesloten (afsluiten is niet de juiste term, maar bijvoorbeeld plotseling reset of iets dergelijks).

Welke Windows versie gebruik je overigens?

En staan er ook nog andere meldingen in de Eventviewer? Bluescreens of iets dergelijks?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Mijn gok is dat je PSU het probleem is, probeer eens met lagere resolutie en low detail.
Dan zou de kaart aanzienlijk minder verbruiken en ik verwacht dat het dan niet crashed ;)

System Requirement
500 Watt Power Supply (Suggestion)
850 Watt Power Supply is recommended for CrossFireX™ System
2 x 6-pin AUX Power Connector
CD-ROM or DVD-ROM drive for installing software
PCI Express® 2.0 or higher version based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard in order for the card to be compatible with.
bron

[ Voor 57% gewijzigd door evilweed op 10-05-2016 19:30 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

evilweed schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:26:
Mijn gok is dat je PSU het probleem is, probeer eens met lagere resolutie en low detail.
Dan zou de kaart aanzienlijk minder verbruiken en ik verwacht dat het dan niet crashed ;)

System Requirement
PCI Express® 2.0 or higher version based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard in order for the card to be compatible with.
bron
Zou dan een voeding zijn die niet goed meer is. Zelfs een goede 350 watt is al ruim voldoende voor de setup.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Geprobeerd?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

evilweed schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:26:

System Requirement
bron
Die recommandations zijn altijd zwaar overdreven (indekken tegen claims van mensen met een MS-Tech voeding die vervolgens ploft ofzo)..
Ze gaan uit dat je een b-merk voeding hebt, zware overgeklokte CPU, zware videokaart (en overgeklokt), alle RAM sloten vol, kast vol hardeschijven/SSD's en een hele pleur ventilators.

Die 450W voeding van de TS is echt wel voldoende.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Nemesizz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Die recommandations zijn altijd zwaar overdreven (indekken tegen claims van mensen met een MS-Tech voeding die vervolgens ploft ofzo)..
Ze gaan uit dat je een b-merk voeding hebt, zware overgeklokte CPU, zware videokaart (en overgeklokt), alle RAM sloten vol, kast vol hardeschijven/SSD's en een hele pleur ventilators.

Die 450W voeding van de TS is echt wel voldoende.
En toch is uitvallen/herstarten meestal voeding die het niet meer trekt. Mogelijk is er nog een bluescreen om terug te lezen, maar anders moet het haast wel de voeding zijn. Die eerst maar eens uitsluiten door een andere voeding te testen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Of de temperaturen, dat is nog makkelijker te testen.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:20:
[...]

En toch is uitvallen/herstarten meestal voeding die het niet meer trekt. Mogelijk is er nog een bluescreen om terug te lezen, maar anders moet het haast wel de voeding zijn. Die eerst maar eens uitsluiten door een andere voeding te testen.
Dan had ik er misschien de noot bij moeten zetten "tenzij die defect is".

Mijn reactie ging er meer om dat een 500W voeding niet persé nodig is, een goede 450W moet ruim voldoende zijn voor het systeem wat de TS heeft. En dat (videokaart)fabrikanten altijd een overdreven hoge wattage aangeven bij recommanded requirements.

Dus ja het kan wel aan de voeding liggen, maar niet vanwege 'het is maar 450W en je hebt minimaal 500W nodig' ;) .

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Misschien is je CPU undervolted in de BIOS.
Als de belasting dan omoog gaat klapt ie eruit.

Wie du mir, so ich dir.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Nemesizz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:46:
[...]

Dan had ik er misschien de noot bij moeten zetten "tenzij die defect is".

Mijn reactie ging er meer om dat een 500W voeding niet persé nodig is, een goede 450W moet ruim voldoende zijn voor het systeem wat de TS heeft. En dat (videokaart)fabrikanten altijd een overdreven hoge wattage aangeven bij recommanded requirements.

Dus ja het kan wel aan de voeding liggen, maar niet vanwege 'het is maar 450W en je hebt minimaal 500W nodig' ;) .
Dat is zonder meer waar :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

eheijnen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:50:
Misschien is je CPU undervolted in de BIOS.
Als de belasting dan omoog gaat klapt ie eruit.
Lijkt me sterk, zeker gezien de TS het probleem alleen met COD heeft. Dit klinkt eerder als oververhitting en daardoor problemen.
nelizmastr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Gelukkig heeft iedereen zomaar een andere voeding slingeren ;). Het makkelijkst is om eerst eens te kijken naar temperaturen van CPU en GPU. Die zijn namelijk met simpele software te meten, zonder dat je je kast ook maar onder je bureau vandaan hoeft te halen. Oververhittende onderdelen kunnen de meest vreemde bluescreens geven, dus lukraak naar de voeding wijzen is lang niet altijd nuttig. Daarnaast heeft de TS een A-merk kwaliteitsvoeding, die nog makkelijk mee moet kunnen en dit systeem makkelijk moet trekken. Begrijp me niet verkeerd; een DOA of een Maandagochtend-exemplaar is natuurlijk altijd mogelijk, maar ik zou eerst de simpele dingen testen alvorens onderdelen te gaan vervangen.
rettes schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:55:
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een probleem ondervonden met mijn nieuwe pc. Wanneer ik Call of Duty Black Ops 3 aan het spelen ben herstart mijn computer zichzelf na een aantal minuten(COD is mijn enige spel). Ik heb geen idee hoe dit kan en het is heel erg vervelend. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het probleem.
Op Eventviewer krijg ik als bron kernel-power, als gebeurtenis-id 41 en als taakcatogorie 63.

Dit is mijn pc build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,85€ 54,85
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 206,95€ 206,95
1Cooler Master Force 500€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 30,95€ 30,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,95€ 51,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 616,55

MVG,

Roan
Download eens een programmaatje als GPU-Z en CPU-Z, en volg de temperaturen van je processor en je grafische kaart eens? Goede kans dat die oververhitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Esumontere op 11-05-2016 16:46 ]

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Esumontere schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:42:

Download eens een programmaatje als GPU-Z en CPU-Z, en volg de temperaturen van je processor en je grafische kaart eens? Goede kans dat die oververhitten.
Alleen kan je met CPU-Z geen temps monitoren. Daarvoor is HWMonitor, die leest zowel GPU als CPU en voltages uit. Net even wat praktischer. Daar is ook de voeding deels te meten dus. Grote afwijkingen in voltage zouden op een defect kunnen duiden, al is softwarematig meten altijd een "korreltje zout" verhaal met spanningen. :9

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

nelizmastr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Alleen kan je met CPU-Z geen temps monitoren. Daarvoor is HWMonitor, die leest zowel GPU als CPU en voltages uit. Net even wat praktischer. Daar is ook de voeding deels te meten dus. Grote afwijkingen in voltage zouden op een defect kunnen duiden, al is softwarematig meten altijd een "korreltje zout" verhaal met spanningen. :9
Excuses, je hebt gelijk. Ik bedoel Core Temp.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:46:
[...]
Grote afwijkingen in voltage zouden op een defect kunnen duiden, al is softwarematig meten altijd een "korreltje zout" verhaal met spanningen. :9
Ik heb zelden voltages gezien die realistisch waren die uitgelezen werd met software. Meestal krijg je de meest rare waardes te zien, zoals 8V op je 12V lijn, en 5V op je 3,3V bat en dat soort dingen.

(en heel vaak krijg je dan paniek reacties "woooowww je voeding is kapot!" terwijl het gewoon een enorm foute uitlezing is van software :P en vanwege dat laaste plaats ik toch maar even de reactie ;) ).
Pagina: 1