Laptop scherm kabeltje kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 14:53
Hallo,

Ik heb een hp pavilion dv7 3150ed staan met het volgende probleem.

Als je het scherm van de laptop in de bepaalde stand neerzet word het scherm zwart.
Nou had ik dit laatst ook al en heb toen wat lopen wiebelen met het kabeltje van het scherm, en toen deed die het weer. maar nu heeft die weer hetzelfde probleem.

Is dit kabeltje te vervangen? zoja hoe weet ik welke ik nodig heb?

Met vriendelijke groeten,

T

Beste antwoord (via Thewisbone op 13-07-2017 03:31)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dat kabeltje is prima te vervangen. Recentelijk nog gedaan met een bijna gelijk model. eBay heeft de benodigde kabeltjes wel voor je, kwestie van het typenummer van je laptop intikken met "display cable" of "lvds cable".

Voor deze operatie moet je laptop open, de klep los, het display er uit en daarna kun je de kabel vervangen. Kwestie van een half uur werk. Op YouTube staan de nodige filmpjes over de DV7 modellen en dit probleem.

Wanneer je de laptop toch open hebt: vervang de koelpasta ook meteen, kun je daar ook weer jaren mee vooruit. En uiteraard meteen de boel even afstoffen daarbinnen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, dat kabeltje is prima te vervangen. Recentelijk nog gedaan met een bijna gelijk model. eBay heeft de benodigde kabeltjes wel voor je, kwestie van het typenummer van je laptop intikken met "display cable" of "lvds cable".

Voor deze operatie moet je laptop open, de klep los, het display er uit en daarna kun je de kabel vervangen. Kwestie van een half uur werk. Op YouTube staan de nodige filmpjes over de DV7 modellen en dit probleem.

Wanneer je de laptop toch open hebt: vervang de koelpasta ook meteen, kun je daar ook weer jaren mee vooruit. En uiteraard meteen de boel even afstoffen daarbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
sypie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:06:

Bedankt! bestel hem liever niet via ebay invb met levertijd wil hem zo snel mogelijk binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan zul je in Nederland een HP-onderdelenwinkel moeten zoeken om daar de juiste kabel te bestellen. Ik heb daar geen verdere ervaring mee.

Hier. Kennelijk zijn er wel 2 verschillende soorten kabel voor hetzelfde model. Beetje wazig.

[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 09-05-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
sypie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:14:
Dan zul je in Nederland een HP-onderdelenwinkel moeten zoeken om daar de juiste kabel te bestellen. Ik heb daar geen verdere ervaring mee.

Hier. Kennelijk zijn er wel 2 verschillende soorten kabel voor hetzelfde model. Beetje wazig.
Ja op die site kwam ik ook uit, vandaar dat ik hier deze vraag stelde. weet nu niet echt welke ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-07 17:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

bij http://www.replacedirect....abels.html?prrel=2210342# hebben ze de lcd kabel. alleen zijn er twee types zie ik. dus zou je kunnen kijken of die van jou erbij zit. Mocht je liever niet bij replacedirect bestellen http://www.hardwarecity.n.../dv7-3150ed.html?___SID=U heeft hem ook. alleen weer een aantal types :)

[ Voor 29% gewijzigd door Splitinfinitive op 09-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Replace Direct:

Naar aanleiding van uw chatcontact met mijn collega stuur ik deze mail.
De LCD kabel voor de DV7-3150ed is helaas niet meer leverbaar. Ook is er geen alternatief beschikbaar voor deze kabel.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lekker handig nu weet ik nog steeds niet welke ik moet hebben.
Pagina: 1